- ارسال کننده: سرباز حریم ولایت تاریخ: ۹۲/۰۷/۰۱

3 خبر کوتاه از شهرستان ویژه میانه

عملیات اجرایی شهرک صنعتی ترکمانچای میانه آغاز شد

عملیات اجرائی شهرک صنعتی ترکمانچای میانه در زمینی به مساحت 91 هکتار آغاز شد.

از91 هکتار زمین شهرک حدود 61 هکتار آن صنعتی بوده و خدمات صنعتی ، تجاری ، پارک صنعت و مسجد در طراحی آن گنجانده شده است تا شهرک قابلیت پاسخگویی به تمام نیازها را داشته باشد .

همچنین این شهرک به 197 قطعه ی صنعتی تقسیم بندی شده وطبق پیش بینی ها پس از بهره برداری برای 2 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهدکرد.

عملیات ساخت شهرک در مرحله خیابان سازی بوده و اعتباراولیه پروژه به میزان 2میلیارد ریال از اعتبارات داخلی بخش شهرکهای صنعتی تامین شده و طبق برآورد برای انجام زیرساخت های این شهرک بیش از 200 میلیارد ریال نیاز است .

گفتنی است در صورت تامین اعتبارلازم ،حداکثر تا سال آینده این شهرک به مرحله ی واگذاری می رسد.

 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی میانه از آغاز کشت پاییزه در این شهرستان خبر داد
 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه از آغاز کشت پاییزه در سطح 85 هزار هکتاراز زمینهای زراعی شهرستان میانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی میانه غلامرضا مظلومی روز شنبه در جلسه ای که با حضور مسئولین جهاد کشاورزی مراکز هشتگانه و مدیران عامل شرکتهای فنی و مشاوره ای با عنوان هماهنگی کشت پاییزه برگزار شد افزود : از این مقدار 65 هزار هکتار به کشت دیم ، 11 هزار هکتاربه کشت آبی و 9 هزار هکتار به کشت جو آبی و دیم اختصاص یافته است.

 وی اظهار امیدواری کرد : با آموزشهای لازم از جمله آموزش عملی سرمزرعه  که نقش موثری در افزایش و بهبود تولیدات زراعی دارد و نیزانتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به بهره برداران از جمله خاک ورزی حفاظتی و استفاده بهینه و مطلوب از دستگاه های حفاظتی موجود در شهرستان به بهره وری بیشتر کمک شود.

مظلومی با بیان اینکه  با هر روز تاخیر در کشت پاییزه شاهد کاهش یک درصدی محصول خواهیم بود ،همکاران را به کار و تلاش مضاعف در فصل کشت پاییزه دعوت نموده ، دقت و توجه بیشتراز سوی کارشناسان در توزیع به موقع و عادلانه نهاده های کشاورزی از جمله کود و بذررا خواستارشد.
مدیر جهاد کشاورزی میانه افزود: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی در سال جاری شاهد افزایش نزولات آسمانی خواهیم بود که نویدبخش روزهای خوب برای شهرستان از جمله بخش کشاورزی خواهد بود.
 
 
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 
نرم افزار حرکت به طرف گناه، فکر است
 
فرماندار شهرستان ویژه میانه با بیان اینکه کسانی در زندگی موفق هستند که به  فکر گناه نیستند گفت: نرم افزارحرکت به طرف گناه فکر است.

تقی خلفاپور در همایش شگرگذاری انجمن معتادان گمنام در میانه، شرط گذاری و استوار بودن برآن ، مراقبت از شرط و محاسبه میزان مراقبت را سه عامل صعود در زندگی تا مرحله پیروزی عنوان کرد.

وی اظهارکرد: معتادانی که با امیال و نفس خود مبارزه کرده و ترک اعتیاد کرده و یا در حال ترک هستند مجاهد به شمار می روند زیرا جهاد با نفس سخت ترین جهاد بوده و جهاد اکبر نام گرفته است.

خلفاپور با بیان فرموده پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه سخت ترین جهاد ،جهاد اکبراست بر مراقبت از نفس و امیال تاکید کرده افزود: مراقبت از شرط به طور مثال انجام ندادن گناهی مهم تر از خود شرط است.

وی اعتیاد را حمله ای عظیم و کارساز از سوی دشمن برای نابودی جوانان ما خواندو گفت: دشمن می خواهد جوانان ما حال حرکت برای دفاع از ارزشها ، باورها و خاک مقدس ایران اسلامی را نداشته باشند زیرا غیرت ، مردانگی و استواری جوانان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده و از آن واهمه دارد.
فرماندار میانه بر رفاقت با خدا که از جمله برنامه های انجمن معتادان به شمار می رود تاکید کرده افزود: اگر رفاقت انسان با خدا عمیق شود هیچ وقت به دنبال گناه نخواهد رفت.

وی کار انجمن معتادان گمنام را کاری مقدس و حفاظت انسان از خود و ارزشهای انسانی را مقدس تر دانست.

در این همایش معتادان بهبودیافته ای از میانه و شهرهای مختلف استان به ارائه تجربیات خود از انجمن و نحوه کار آن برای بهبود آنها و بازگشت دوباره خود به زندگی پرداختند.
 
1
1