- ارسال کننده: سرباز حریم ولایت تاریخ: ۹۲/۰۷/۰۱

اخبار کوتاه از شهرستان ویژه میانه به مناسبت هفته دفاع

دیدار و دلجویی از خانواده های شهدای قره بلاغ و خوبستان میانه
دیدار و دلجویی از خانواده های شهدای قره بلاغ و خوبستان میانه
از سه خانوده شهید بخش مرکزی توسط حوزه شهید هاشمی نژاد دیدار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، فرمانده و اعضای شورای حوزه شهید هاشمی نژاد از سه خانواده شهید روستاهای قره بلاغ و خوبستان میانه دیدار کرده و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از ایثارگری های این اسوه های صبر و شهادت و ایثار تجلیل کردند. شرکت کنندگان در این دیدار، با حضور در منازل شهیدان مولایی و رضایی در روستای خوبستان و شهید محمدی در روستای قره بلاغ از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شده، به درد دلهای آنان گوش فرا دادند و پای خاطرات مادران و همسران شهید نشسته، قدردانی و تبعیت از راه شهدا و خدمت به خانواده های آنان را یک وظیفه همگانی عنوان کردند و افزودند: یاد و نام شهید در لوح تاریخ ثبت شده است و هرگز فراموش شدنی نیست .

 

 

برگزاری صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی در مدرسه شهید باکری میانه

برگزاری صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی در مدرسه شهید باکری میانه
تقی خلفاپور فرماندار میانه: برای پیروزی در برابر دشمن، وحدت بخشی بین آموزه های فرهنگی خانواده، جامعه و مدرسه، امری بسیار حیاتی است.
مراسم صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی با حضور فرمانده سپاه، اعضای شورای اداری و صدها نفر از دانش آموزان بسیجی در دبیرستان شهید باکری شهرستان میانه برگزار شد. در این مراسم، فرماندار میانه شکلگیری دفاع مقدس در برابر جنگ تحمیلی را نشات گرفته از تربیت صحیح فرزندان بر پایه فرهنگ ناب اسلامی عنوان کرد و گفت: شهدا که زینت بخش اسلام و مایه امنیت و آسایش کشور هستند، فرزندانی پرورش یافته بر دامان مادران مسلمان و غیور ایران اسلامی هستند. تقی خلفاپور تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی را در رشد و اعتلای کشور، بسیار مهم عنوان کرد و افزود: هر شروع خوبی، پایان خوبی خواهد داشت و اگر شروع همراه با لغزش و اشتباله باشد، نمی توان از آن انتظار پایان خوبی داشت . وی گفت: الفبای زندگی و کسب آموزشهای اصلی و کارساز زندگی در دوران دبیرستان پایه ریزی شده و در این دوران فنداسیون افکار و عقاید پایه ریزی می شود و اوج گیری آن در مراتب تحصیلات تکمیلی شکل می گیرد و مستحکم می شود، لذا تربیت صحیح دانش آموزان در این دوره بسیار پراهمیت است و دانش آموزان عزیز برای جنگ و نبرد علمی در برابر دشمن با جدیت و تقوای علمی آماده شوند . خلفاپور در پایان ، وجود شکاف فرهنگی بین خانواده، جامعه و مدرسه را متذکر شده افزود: برای پیروزی در برابر دشمن، وحدت بخشی بین آموزه های فرهنگی خانواده، جامعه و مدرسه، امری بسیار حیاتی است و تمامی کسانی که فکرشان کار می کند و در عرصه های فرهنگی صاحب نظرند، باید در این خصوص دنبال راه کار و چاره اندیشی باشند و ایده های مناسب ارائه نمایند.

 

 

نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس شهرستان میانه

نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس شهرستان میانه
همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید ، زنگ مقاومت ، ایثار و شهادت در تمامی مدارس شهرستان میانه به صدا در آمد.
مراسم شروع سالتحصیلی جدید با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و اعضای شورای اداری به صورت نمادین در مدرسه شهید باکری شهرستان میانه برگزار و زنگ مقاومت، ایثار و شهادت در این مراسم نواخته شد. در این مراسم، مدیرآموزش و پرورش شهرستان میانه در جمع دبیران و دانش آموزان دبیرستان شهید باکری میانه با تبریک آغازسالتحصیلی مدارس و تقارن آن هفته دفاع مقدس ، هفته دفاع مقدس را یادآور مهرورزی و خلق حماسه های بزرگ معلمان و دانش آموزان مکتب ایثار و شهادت دانست. اسمعیل بایگان با قرائت پیام وزیر کشور در خصوص شروع سالتحصیلی جدید، اتکا به خداوند متعال و آموزه های وحیانی برای رسیدن به بلندترین مدارج عالی علمی و معنوی و سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تحصیل همراه با تهذیب و ورزش را از دانش آموزان خواستار شد. وی مدیران و معلمان را سکانداران برنامه ریزان اصلی رونق علمی و تربیتی مدارس عنوان کرد و افزود: ارزشها و کرامات انسانی باید سرلوحه تلاشهای دانش آموزان باشد و اولیای دانش آموزان در تحقق این ارزشها، یار و مددکار آموزش و پرورش باشند .

 

افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس بسیج دانش آموزی میانه

 

افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس بسیج دانش آموزی میانه
نمایشگاه عکس دفاع مقدس در سالن ورودی آموزش و پرورش افتتاح شد

در دومین روز از هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس دفاع مقدس با حضور فرمانده سپاه میانه و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن ورودی مدیریت آموزش و پرورش میانه افتتاح گردید. در این نمایشگاه که با همت حوزه های بسیج دانش آموزی شهید فهمیده و باقرالعلوم دایر شده به مدت یک هفته عکس ها و صحنه هایی از دفاع مقدس همچنین ماکت هایی از مناطق عملیاتی جهت بازدید عموم دانش آموزان و مربیان به نمایش گذاشته شده است .

 

 

دیدار از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان میانه
دیدار از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان میانه
از دو خانواده شهید توسط اکیپی از نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه دیدار و دلجویی شد.

در راستای اعتلای فرهنگ شهید در جامعه و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در طول هفته دفاع مقدس از بیش از یکصد خانواده شهدا توسط اکیپهایی از سپاه میانه دیدار و دلجویی می گردد .
در دومین روز از هفته دفاع مقدس، اکیپی از نمایندگی ولی فقیه با حضور در منازل خانواده های شهیدان ذبیح الله قره داغی و خانجان رحمتی، از همسران این شهدا تجلیل نمودند.
 شرکت کنندگان در این برنامه شهدا را ولی نعمت مردم دانسته خدمت به خانواده های آنان را وظیفه آحاد ملت عنوان کردند .

 

 

 

افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس در روستاهای گوندوغدی و راه آهن میانه

افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس در روستاهای گوندوغدی و راه آهن میانه
دو نمایشگاه عکس دفاع مقدس توسط حوزه شهید هاشمی نژاد میانه برپا شد.

به همت پایگاه های شهید بهشتی گوندوغدی و امیرالمومنین (ع) راه آهن میانه، نمایشگاه های عکس دفاع مقدس در روستاهای گوندوغدی و راه آهن از توابع بخش مرکزی میانه، به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شد .
 فرمانده حوزه شهید هاشمی نژاد میانه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین هدف از برپایی نمایشگاه ها عنوان کرد و افزود: ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و خون شهداست که نهال انقلاب را آبیاری کرده و آن را تنومند نموده است.
مهدی مهدیخانس افزود: همه ما وظیفه داریم راه شهدا را با قدرت و صلابت ادامه داده و در حفظ ارزشها و دستاوردهایشان کوشا بوده و گوش به فرمان ولایت باشیم .

 

 

ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در روستای بیگ بلاغی میانه

ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در روستای بیگ بلاغی میانه
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مسجد علی المرتضی (ع) روستای بیگ بلاغی میانه برگزار شد.

در این مراسم، فرمانده حوزه شهید هاشمی نژاد، دفاع مقدس را بهترین دانشگاه و شهیدان را بهترین اساتید آن عنوان معرفی کرد و گفت : باید راه شهدا را با قدرت و صلابت ادامه دهیم چرا که تنها راه نجات بشریت، ترویج فرهنگ شهادت و دفاع مقدس است .
مهدی مهدیخانی با بیان اینکه جنگ پایان نیافته است بلکه سبک و روش آن از شیوه سخت به شیوه نرم تغییر یافته هشدار داد: بسیجیان باید بدانند که دشمن در پی تضعیف ایمان ، باور و اعتقادات ماست و تنها راه نجات و رهایی از کیدها و توطئه های دشمن ، عمل به قرآن، تمسک به اهل بیت، بصیرت و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

 

 

 

خاطره گویی رزمندگان اسلام در مدارس شهرستان میانه
خاطره گویی رزمندگان اسلام در مدارس شهرستان میانه
پیوند دانش آموزان با آرمانهای دفاع مقدس در اولین روز سالتحصیلی

با بازگشایی مدارس، جمعی از جانبازان، ایثارگران و رزمندگان اسلام همچنین هادیان سیاسی جهت سخنرانی و بیان خاطرات در مدارس شهرستان میانه حضور یافتند.
این برنامه با هدف عمق بخشی به معنویت دانش آموزان و برقراری پیوند آنان با آرمانهای دفاع مقدس برگزار شد تا ضمن بیان خاطراتی از رشادتها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، دانش آموزان را با آرمانهای اسلام و فرهنگ شهادت آشنا کرده، بصیرت و آگاهی آنان را نسبت به مسائل روز و راه های مقابله با برنامه ها و اهداف ضدفرهنگی و ضداسلامی دشمن ، افزایش دهد.

 

 

1
1