- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۲/۰۶/۲۷

گردشگری رویدادهای ورزشی و پتانسیل های ناب میانه

گردشگری ورزشی بخش یا نوعی از گردشگری شناخته می شود و آن دلالت دارد بر مشارکت در فعالیت های ورزشی.

این نوع گردشگری با انواع مختلف گردشگری نظیر ماجراجویانه و...هم پوشانی دارد بدین معنا که ممکن است گردشگرانی که در قشر گردشگران پتانسیل های رویدادهای گردشگری ورزشی در میانهماجراجویانه سفر می کنند انگیزه ی حرکتشان بازدید از یک رویداد ورزشی باشد نظیر بازدید از مسابقات جام جهانی، المپیک و... در سطح بین المللی.

 گردشگری ورزشی بدلیل تمرکز خاص رسانه ها ، مطبوعات و سرمایه گزاران روند رو به رشدی دارد و خوشبختانه شهرستان میانه نیز از این فرصت و پتانسیل برخوردار است که بتواند میزبان مسابقات جهانی،کشوری و منطقه ای در رشته های مختلف ورزشی باشدکه این مهم را مدیون شخصیت های ورزشی تلاشگری است که در عرصه ی بین المللی برای ایران و میانه افتخار آفرینی نموده اند. ورزش شهرستان میانه از بطن جامعه درسال های متمادی با تلاش مسئولین تقویت شده است و روحیه ی قهرمانی مردمان دیار ما آن چنان پویاست که هرسال شاهد این هستیم که میانه در زمینه های مختلف ورزشی قهرمانان درخور توجهی به جهان معرفی می کند.

از آن جا که شهرستان میانه توانسته است بعنوان شهر طلایی ورزش کشور معرفی شود برای دفاع از این عنوان و برند می بایست مسئولین تربیت بدنی شهرستان وسایر مسئولان با تدبیر طرح هایی توجیهی بتوانند امتیاز میزبانی مسابقات جهانی وکشوری که شرایط میزبانی فراهم است را برای میانه بگیرند که یکی از مزیت های  این امر برای شهر توجه دولت به تقویت زیرساخت ها و تسهیلات در زمینه ی ورزش است.

شهرستان میانه اینک پایه ، اساس و تصویرذهنی در نظر مردمان سایر نقاط کشور دارد که بتواند خود را بعنوان پایتخت ورزش کشور مطرح و با برگزاری و میزبانی مسابقات مختلف که علاقه مندان را بتواند از اقصی نقاط کشور و دنیا به خود جذب کند خود را به سمت جذب گردشگران رویدادهای ورزشی سوق دهد.

لازم به ذکر است با جذب این قشر از گردشگران اساس طرح هایی را می توان پایه ریزی کرد که شهرستان میانه بتواند علاوه بر مزایای اجتماعی و فرهنگی آن از مزایای اقتصادی، اشتغال زایی و زیرساختی نیز منتفع شود.

 

1
1