- ارسال کننده: محمد انگوتی گلنگدری تاریخ: ۹۲/۰۶/۲۳

روستای مظلوم حسن آباد ((گلنگدر ))

 

روستایی مظلوم حسن آباد ( گلنگدر )

برکی پوشیده نیست که مردمان روستای حسن آباد ( گلنگدر)  از بدو  انقلاب همواره پشتیبان  ولایت و رهبری بوده و هستند امروز عدم همدلی میان ریش سفیدان روستای گلنگدر باعث شده است که تمامی مسئولان نسبت به این روستا بی توجه باشند ،  خداوند به ما نعمت های زیادی داده است که اگر بخواهیم یک نمونه از ان را بازگوکنیم  فرزندان آن دیار می باشدکه   با پشت کار  ، هوش  و مدیریت در هر سمتی که هستند یا بودند نشان دادند که لیاقت و شایستگی های زیادی دارند حرفمان اینست ای ریش سفیدان عزیز چرا از این پتانسیل ها در گذشته و حال برای توسعه دیار پدری مان استفاده بهینه نکرده اید . عدم یکدلی شما باعث شده که مسئولان شهرستان میانه در همه زمینه ها نسبت به این روستا بی تفاوت بوده  و هیچ کار مثبتی نسبت به سایر روستا ها انجام نداده باشند  مگر این نیست که نام خانوادگی یک شخص نشان دهنده شخصیت و اصالت خانوادگی اوست حال چه شده است که یرخی از ساکنان آن روستا اقدام به تغییر نام خانوادگی خود می نمایند ؟؟  آیا در این زمینه کمی  فکر کرده اید ؟  جا دارد به سخن حضرت علی (ع )   اشاره داشته باشم که می فرمایند : «لایُدرَکَ الحَقُّ إلاّ بالجِدِّ»  حق دادنی است نه گرفتنی  . خداوند را هزاران مرتبه شکر که در وجود تک تک مردمان این روستا حق طلبی را نهادینه و گنجانده  ولی از بیرون که مارا نگاه می کنند متاسفانه این ویژگی مارا   زورگو بودن    تلقی کرده اند  ریش سفیدان عزیز شما می توانید با مدیریت و سازماندهی از این ویزگی بارز به نحو احسنت استفاده کنید  .

 

شما همیشه نسبت به کارهای خیر پیش قدم بوده اید  که جا دارد  به نمونه ای از ان اشاره کنیم بهترین زمین های پدر تان را با اندک قیمتی به دانشگاه ازاد فروخته اید که این امرزمینه ساز توسعه مراکز اموزشی در جوار روستایمان  بوده و هست ولی سوال اینست مسئولان در قبال اینعمل چه کرده اند  ؟

در اخر جا دارد به اهم مشکلات روستای حسن اباد (گلنگدر ) اشاره ای  داشته باشیم :

1.     نوجوانان و جوانان این روستا از نبود مراکز رفاهی و تفریحی ، امکانات ورزشی رنج می برند ، آیا خون جوانان و نوجوانان روستاهای همجوار از ما رنگین تر هست ؟ تا کی از نبود سالن ورزشی باید رنج برد

2.      مردم این روستا از نبود بانک یا پست بانک  رنج می برند چرا که برا انجام دادن کار کوچک بانکی  مانند پرداخت قبوض  بایستی عازم شهر بشوند .

3.     عدم حمایت مسئولین از کشاورزان و دامداران این روستا باعث شده که بیشتر زمین های این دیار هر چند سال یکبار هم کشت نشود دامداران عزیز این روستا هم دیگر بدلیل گرانی  و مشکلاتی از این قبیل کار خود را رها کنند .دیگر شیر ، خامه و سایر محصولات لبنی این دیار هم به فراموشی سپرده شد ه است  .

4.     مشکل حمل و نقل عمومی  این روستا تا کی باید ادامه داشته باشد .

 

امید هست  با ایجاد همدلی میان ریش سفیدان  مشکلات این روستا به گوش مسئولان شهر برسد تا مردم این دیار از رنج و مظلومیت رها شوند انشالله .

 

 فرزند کوچک آن دیا ر _ محمد انگوتی گلنگدری

 

1
1