- ارسال کننده: رسا مغانلو تاریخ: ۹۲/۰۶/۲۱

یوسف کرمی از حضور در المپیک 2016 انصراف داد/ تا بازیهای آسیایی هستم

  انصراف یوسف کرمی از المپیک
 
سرگروه تیم ملی تکواندو بعد از نشست با دبیر فدراسیون ضمن تاکید بر شرکت در نکردن در المپیک 2016 گفت: هدفم حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی است تا با کسب یک مدال دیگر از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.
یوسف کرمی بعد از نشست امروز سه‌شنبه خود با دبیر فدراسیون تکواندو، در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: نشست خوبی بود که در آن همه جوانب را بررسی کردیم. در نهایت مقرر شد من از حضور در رقابتهای انتخابی المپیک 2016 برزیل انصراف داده و فقط تا بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی در خدمت تیم ملی باشم.

وی افزود: من نفر چهارم وزن سوم المپیک هستم و با نفرات دوم و سوم اختلاف اندکی دارم که می‌توانم با دو مدال در مسابقات جایزه بزرگ جواز حضور در المپیک 2016 را کسب کنم ولی چون معلوم نیست تا سه سال دیگر چه اتفاقی می‌افتد، خواستم جای خود را به جوانان بدهم.

سرگروه تیم ملی تکواندو ایران ادامه داد: کسب سهمیه المپیک به نام افراد است و اگر من اکنون سهمیه المپیک را با شیوه جدید و از طریق رنکینگ جهانی کسب کنم، فرد دیگری نمی‌تواند در این وزن جایگزین من شود. اگر من سه سال دیگر نتوانم به المپیک بروم، این سهمیه می‌سوزد و این خود ضربه به تکواندویی است که سال‌ها برای آن زحمت کشیدم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: واقعیت این است که من تا سه سال دیگر نمی توانم خود را برای حضور در المپیک آماده نگه دارم. ما جوانانی داریم که با توجه به شرایط خو‌ب‌‌شان، می‌توانند این سهمیه را کسب کنند. خودخواهی بود اگر می‌ماندم و سهمیه می‌گرفتم، بعد نمی‌توانستم به المپیک بروم.

کرمی در پایان گفت: با شروع اردوهای تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی به اردو خواهم رفت و تلاش می‌کنم در این مسابقات برای کشورم افتخار کسب کنم و با مدالی ارزشمند با دنیای قهرمانی تکواندو وداع کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف کرمی با حضور در مکان چهارم رنکینگ جهانی شانس کسب سهمیه المپیک را داشت و به اردوی تیم ملی هم دعوت شده بود که با آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی به اردو نرفت. او امروز با حسن ذوالقدر دبیر فدراسیون نشستی در این خصوص داشت

1
1