- ارسال کننده: رسا مغانلو تاریخ: ۹۲/۰۶/۲۱

وزیرکشور:هاشمی فردی متخلق، متدین، کارشناس، اهل تعامل و تعادل است

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید تهران که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: بنده و آقای تمدن در دوره لیسانس در مشهد با یکدیگر بودیم که این موضوع به قبل از انقلاب و سال 57 بازمی‌گردد؛ آقای تمدن جزء نیروهای حزب‌اللهی در آن زمان بود که معنای خاص خودش را داشت.

وزیر کشور همچنین مومن و ولایی بودن را از دیگر ویژگی‌های تمدن معرفی کرد و گفت:‌بنده بعد از نمایندگی مجلس از وی دعوت کردم به صدا و سیما بیاید که بعد از قائم‌مقامی استان قم، مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان شد.

وی همچنین به سابقه آشنایی با سیدحسین هاشمی اشاره کرد و یادآور شد: در مجلس با وی آشنایی پیدا کردم و آقای هاشمی فردی متخلق، متدین، کارشناس، اهل تعامل و تعادل در همه ابعاد سیاسی، اخلاقی و عقلانی است؛ پیشنهادهای مختلفی به آقای هاشمی داده شد اما ما از وی دعوت کردیم و آقای هاشمی ترجیح داد استاندار تهران باشد. باید کمک کنیم در این جایگاه موفق شود.

رحمانی‌فضلی در ادامه سخنان خود به اولویت وزارت کشور اشاره کرد و اظهار داشت:‌ اولویت کنونی کشور از منظر مقام معظم رهبری که این دهه را دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری کردند و همچنین سال‌های متمادی اقتصاد به عنوان نام سال‌ها در نظر گرفته می‌شد و اینکه هجمه دشمنان و مطالبه مردم موضوع اقتصاد است وزارت کشور با حفظ جایگاه وظیفه اصلی که برقراری امنیت و بحث سیاسی است، رویکرد توسعه‌محوری را مدنظر دارد.

وزیر کشور افزود: این رویکرد در برنامه‌های دولت تدبیر و امید آقای روحانی وجود دارد و ما باید به دشمن ثابت کنیم همانگونه که در طول 34 سال مقاومت تدبیر و فداکاری ملت ایران توانسته راه را به اینجا برساند ما از این پیچ تاریخی نیز عبور می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما 75 میلیون جمعیت را به راحتی در حوزه اقتصادی اداره خواهیم کرد و باید به دنیا یک الگو دهیم که در واقع الگوی مدیریت اسلامی در بعد اقتصادی است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه نقاط محرومی در تهران وجود دارد که با محروم‌ترین نقاط کشور برابری می‌کند، افزود: بیش از 50 درصد ثروت ملی در تهران است و بودجه شهرداری تهران برابر با چند وزارتخانه است؛ در برنامه‌های اخیر در وزارت کشور قرار شد چند استان را به صورت پروژه‌ای مدیریت کنیم و تهران باید خود را در اجرای چند پروژه که نگاه ویژه می‌خواهد آماده کند.

وی تاکید کرد: تهران زاییده تصمیم غلط و برنامه‌ریزی‌های نادرست تاریخی است؛ ما یقینا باید بتوانیم از منابع و امکانات تهران هم برای این استان و هم همه ایران استفاده کنیم و آقای هاشمی باید تجهیز شود و طرحی نو داشته باشد تا بتوانیم کشور را با آن نگاه اداره کنیم و این امکان‌پذیر است.

Comments  
1
1