- ارسال کننده: سرباز حریم ولایت تاریخ: ۹۲/۰۶/۲۱

دو خبر از شهرستان ویژه میانه

هیچ کس حق ندارد مانع راه سرمایه گذاری شود
 

فرماندار شهرستان ویژه میانه با تاکید براینکه همه مسئولین باید کمک و همیار سرمایه گذاران باشد گفت: هیچ کس حق ندارد مانع راه سرمایه گذاری شود.

تقی خلفاپور در آیین افتتاح تالار و رستوران پردیسان و در جمع صاحبان سرمایه با اشاره  به فرصتهای استثنایی سرمایه گذاری در این شهرستان افزود : در حوزه  صنعت و گردشگری نیز زیر ساختها وزمینه ها ی لازم با وجود آثار تاریخی متعدد و شاخص میراث فرهنگی فراهم آمده است .

وی با تقدیر از کسانی که به هر نحو در اشتغالزایی قدم برمی دارند گفت : سرمایه گذاری در شهرستان آغاز شده و لازم است نیازها احصا شود تا  کارهایی که توجیه اقتصادی دارد  لیست کرده و مشخص کنیم که در این راستا ایجاد سردخانه از ضروریات است زیرا ما تنها برای 50درصد محصولاتمان سردخانه داریم .

خلفاپور ایجاد هتلهای مناسب، مجتمع های گردشگری و احیاء بافت فرسوده توسط بخش خصوصی را از دیگر ضروریات خواند و افزود: فرهنگ سرمایه گذاری ایجاد شده است  و تیم سرمایه گذاری آقایان مرادی فر، مجتمع کشاورزی ای در بخش کندوان ایجاد شده در واقع می تواند به مرکز تحقیقاتی دانشگاهی تبدیل شود، در کنار این مجموعه  مجتمع تجاری،  اداری و مسکونی در بهترین جای شهرهم ایجاد خواهد شد که به سیستم معماری شهرستان  شوک وارد خواهد شد.
فرماندار میانه با اشاره به بافت فرسوده شهر افزود : سالها پیش تصمیماتی گرفته شده بود اما نتیجه ای حاصل نشده و ما امروز شاهدیم در کمیسیون ها مراحل اداری انجام شده و تصویب گردیده  که در همین خصوص برای 9هکتاراز اطراف امام زاده اسماعیل مرحله عقد قرارداد انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: شهرک امام با بافت فرسوده و ناموزون با توجه  به اینکه ورودی شهر محسوب شده و محل عبور مروراست  یکی از طرحهای پیشنهادی ما به سرمایه گذاران است که می تواند به یک مجتمع زیبا و تجاری  تبدیل شود، همچنین پارک جنگلی با مزارشهدای گمنام را می توانیم با همراهی  شورای شهر و منابع طبیعی ودیگرارگانهای ذیربط  جهت  سرمایه گذاری واگذارکنیم تا به منطقه  تجاری ، تفریحی و زیارتی تبدیل شود و نیز اطراف سد آیدوغموش  و شهریارکه می توانند مثل شورابیل اردبیل به مکانی زیبا و منطقه گردشگری تبدیل شوند.

خلفاپور با بیان   160 هزار تن  سیب زیر درختی  در میانه برضرورت ایجاد کارخانه کنسانتره تاکیدکرد ه افزود:   در حوزه  معدن  میانه از پتانسیل مطلوبی برخوردار بوده و  اخیر مولیبدن  در حالت اجراست که در کشور بی نظیر است همچنین  معادن مختلف  مس، پرلیت ، گچ اهک    سنگ های تزئینی زیادی در زیر  خاک مدفون هستند که نیازمند سرمایه گذاری هستند.

 گفتنی است تالار پردیسان در زمینی  به مساحت 4 هزار مترمربع با زیر بنای 750 متر  وظرفیت 400 نفر و تجهیزات کامل از جمله سردخانه زیر صفر، محل بازی کودکان، اتاق گریم مجهز به تمام زیر ساخت های مورد نیاز ،مجهز به مکانیزم پیشرفته امروزی با اعتبار 8 میلیارد ریال در کیلومتر 5 روبه روی جاده فیروز آباد - خلخال  به بهره برداری رسید .

 

منبع : http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=13588

 

**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--*--**--**--**

 

سوریه مقر اصلی نهضت های اسلامی و پاره ای از وطن ایران است
 

فرماندار شهرستان ویژه میانه با بیان اینکه امریکا برای بازگرداندن حیثیت  خود راهی جز یک  عملیات انتحاری نمی بیند گفت : اآمریکا نمی داند سوریه مقر اصلی نهضت های اسلامی و پاره وطن ماست .

تقی خلفاپوردر جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس اظهارکرد:از موضع دشمنی سوریه اولین خاکریزبوده  و اگر در سوریه  موفقیت  حاصل  شود به آن بسنده نخواهد کرد اما آمریکا بداند که ما به دشمن بهانه نمی دهیم اما به دنبال  بهانه هستیم .

وی با اشاره به اینکه در حقیقت منطقه سوریه به  فرموده مقام رهبری که اخطار  داده اند به شبکه باروت شبیه بوده گفت: سوریه مرکز سقل نهضت های اصلی اسلامی است  و اگر قرار باشد امریکا به سوریه  حمله کند ، منافع امریکا  در منطقه  صد در صد به خطر خواهد افتاد  .
معاون استاندار آذربایجان شرقی افزود:  اگر امریکا و اسرائیل به  محل اصلی  سازماندهی  نیروهای جهان اسلامی تعدی کند هیچ کشوری ساکت نخواهد نشست از جمله ایران اسلامی با آمادگی  صددرصد چه از لحاظ عملی و چه از لحاظ  تئوری که  تجربه  عملی جنگی طولانی در برابر 34 کشوررا داشته و تا پیروزی ایستادگی کرد.

 خلفاپور گفت :  جنگ نرم افزاری و روانی دشمن شروع شده اما باید بداند که در مقابل  عملیات روانی  دشمن ما هم عملیات روانی انجام می دهیم .

وی با بیان اینکه ایران بعنوان مرکز جهان اسلام از توان  بسیار بالایی برخوردار بوده  و به دنبال  آزمایش   تجهیزاتمان هستیم  افزود: امریکا و اسرائیل  مراقبت باشند اگر دست به ماشه ببرند به فرموده رهبرمعظم انقلاب به طور قطع  ضرر خواهد کرد و ما دعا می کنیم  دشمنان ما  دچاراین اشتباه نشوند  چرا که در این صورت بزرگترین  شکست تاریخ  خود را رقم خواهند زد. امریکا تمام توان خود را با حربه های سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی و توطئه های مختلف برای شکست  ایران به کاربسته وما را کشوری تروریست نامیده که این خیانتی بزرگ است اما نمی داند که ملت غیور، همیشه درصحنه و ولایتمدار ما همواره در مقابل ظلم و جور تا پای جان ایستادگی کرده و خواهد کرد.

وی در پایان  با اشاره به  برنامه های هفته دفاع مقدس خواستار تشکیل ستادی با تقسیم ماموریتها بین ادارات  شده گفت: با توجه به موقعیت زمانی حساسی که در آن واقع شده ایم باید برنامه ریزی کرده و اجراکنیم.
فرماندار میانه بر اجرای مراسم سان و رژه حماسه وار با قدرت و شدت بالا  تاکیدکرده افزود: دشمن این حرکت ما را رصد  می کند  و ما  نیزباید در مقابل  حرکتهای آنهاغرش  بیشتری داشته و تلاش کنیم برنامه ها پربار و در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان  و نسل جدید مفیدواقع شود.

 

منبع : http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=13589

 

1
1