- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۲/۰۶/۲۰

سالار پویان مقام نخست بخش عکس جشنواره مد و لباس تبریز

سالار پویان مقام نخست بخش عکس جشنواره مد و لباس تبریز را از آن خود کرد

آثار برتر نخستین جشنواره مد و لباس فجر در تبریز معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در بخش طراحی و دوخت لباس؛ هیات داوران انتخاب نداشته و "ساناز علیپور" به عنوان نفر دوم و "حبیبه محمدعلیپور" به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

در بخش طرح اولی‌ها هیات داوران انتخاب اول نداشته و "ژاله توکلی"، به عنوان نفر دوم و "سمیه اصغری‌فاضل" به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

در بخش فیلم "معصومه محمدپور" با فیلم "باد و باران" به عنوان نفر اول و در بخش عکس "سالار پویان" به عنوان نفر اول، "مهدی پورنصیری" به عنوان نفر دوم و "اختیار طاهری" به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

در بخش پایان‌نامه‌ی دانشجویی پایان‌نامه‌ی "مهرنوش تاری" با عنوان "بررسی تطبیقی طرح‌ها و نقش‌مایه‌های لباس در تمدنهای بین‌النهرین و ایران باستان" و پایان‌نامه‌ی "معصومه دباغی" با عنوان "لباس از منظر آیات و روایات" به عنوان پایان‌نامه‌های برتر شناخته شدند.

همچنین در بخش مقالات؛ مقاله‌ی "مریم سیدسعادتی" با عنوان "تبیین جایگاه لباس و پوشش در سبک زندگی از منظر آداب زندگی در اسلام "به عنوان اثر اول، مقاله‌ی "مینا گوگردچی" با عنوان "حجاب و عفاف در مردان" به عنوان اثر دوم و مقاله‌ی "فاطمه عباس‌نژاد" با عنوان "حجاب" به عنوان اثر سوم معرفی شدند.

گفتنی است جشنواره‌ی مد و لباس فجر در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارایه سبک زندگی اسلامی و با هدف ایجاد ساختار مناسب برای ساماندهی مثلث طراحی، تولید و توزیع پوشاک،‌ زمینه‌سازی برای کشف و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی و توسعه صنعت پوشاک با ارایه الگوی اسلامی ایرانی برگزار شد و آثار برتر آن طی نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

آثار ارئه شده در این نمایشگاه مبتنی بر فرهنگ اسلامی و عرف ایرانی و در مقاطع مختلف سنی بود که با استقبال قابل توجه اقشار مختلف مردم روبرو شد.

جشنواره یاد شده در سه بخش مسابقه شامل طراحی لباس بانوان، طرح اولی‌ها و آرای مردمی،‌ بخش علمی و  بخش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی،اموربانوان­استانداری،‌آموزش و پرورش،‌میراث فرهنگی، اداره کل تعاون و رفاه، صدا و سیمای مرکز استان، اوقاف و امور خیریه، فنی و حرفه‌ای،‌حوزه هنری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر،‌سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه خیاطان و فروشندگان پوشاک و اتحادیه خیاطان زنانه تبریز برگزار شد.

گفتنی است‌ همزمان با این آیین نفرات برتر مسابقه عکس "حضور پرنشاط" نیز معرفی شدند و براساس رای هیات داوران در بخش حرفه‌ای "سانیا گلزار" به عنوان نفر دوم، "افروز بیانی" به عنوان نفر سوم و "احمد آهنگر" به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش آماتور نیز "حبیب وطن‌پرست"،  "ناصر وطن‌پرست" و "لیلا طهماسبی" شایسته‌ی تقدیر شناخته شدند.

سالار پویان

سالار پویان

 

سالار پویان

سالار پویان

1
2
1 2