- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۲/۰۶/۲۰

کشاورزان بخش های ترکمنچای و کندوان را دریابید!

نامه ای با مضمون زیر بدستمان رسیده که روستائیان بهره مند از منابع طبیعی و زمین های حاصلخیز به خاطر وضعیت مهار آبهای جاری منطقه دچار مشکلات عدیده ای شده اند.

به گزارش قافلان؛ عدم استفاده از آب های جاری در بخش های ترکمنچای باعث خشکی برخی باغات ترکمنچای گردیده است.

به پای صحبت کشاورزان ترکمنچایی که می نشینی از کم آبی باغات خود می نالند، از کم آبی که هکتار هکتار باغات آنها را خشک و خشک تر می کند.

کشاورزان روستای ورزقان بخش ترکمنچای که از نعمت خدا برخوردار ولی ابزار استفاده اش را ندارند دچار مشکل کم آبی مزارع خود شدند و با اینکه آبهای جاری از کنار زمین های زراعی آنها می گذرد ولی نبود امکانات ذخیره سازی و بلااستفاده ماندن این آبها باعث ضرر و زیان کشاورزان این منطقه گشته است.

و همچنین روستاهای چناق بلاغ ترکمنچای و ساری قمیش کندوان نیز از شرب آب کافی برخوردار نیستند که نارضایتی اهالی مناطق مذکور را به همراه داشته است.

همه این عوامل کوچک و بزرگ دست به دست هم دادند تا کشاورزان زمین های خود را ترک و بدنبال شغل جدید باشد یا روستایی هایی که به فکر کوچ از خانه و کاشانه هایشان باشند، کاشانه ای که عمری برای ساخت آن زحمت کشیده اند ولی حال که می بینند خبری از حمایت ها و احقاق حقوقشان نیست به ناچار آن را ترک می کنند.

و حال وقتی به آمارها نگاهی می اندازیم جمعیت شهرستان را هر بار کمتر از بار قبل می بینیم و با خود می گوییم کجای کار اشتباه است؟ چه کسی مسئول و جوابگوی این مهاجرت هاست؟

کشاورزان بخش های ترکمنچای و کندوان را دریابید!

1
1