- ارسال کننده: سعید حاصلی تاریخ: ۹۲/۰۶/۱۹

یوسف کرمی قید المپیک 2016 ریو را زد!

قهرمان سابق تکواندوی جهان و آسیا گفت: با زمانی که تا المپیک برزیل باقی مانده ترجیح دادم از حق خودم به خاطر کشورم و جوان‌ترها بگذرم.

خبرگزاری فارس: کرمی: به خاطر ایران از حضور در المپیک 2016 برزیل انصراف دادم/به جوان‌ترها فرصت دادم

به گزارش آفتاب میانه به نقل از خبرگزاری فارس، کادر فنی تیم ملی تکواندو پس از اعلام رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو و شانس حضور در مسابقات جایزه بزرگ منچستر و کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل،‌ از یوسف کرمی و میثم باقری برای حضور در اردوهای آماده سازی تیم های ملی، در کنار دیگر تکواندوکاران‌ دعوت کرد، اما تمرینات تیم ملی در حالی از روز شنبه پیگیری شد که میثم باقری با حضور در اردوها کار خود را کنار دیگر ملی پوشان آغاز کرد، اما یوسف کرمی هنوز در اردوهای تیم ملی حضور پیدا نکرده است تا سرانجام امروز با برگزاری جلسه با دبیر فدراسیون در مورد آینده خود تصمیم بگیرد.

یوسف کرمی در مورد جلسه‌ای که امروز با ذوالقدر دبیر فدراسیون تکواندو داشت گفت: امروز دوشنبه با حسن ذوالقدر دبیر فدراسیون تکواندو جلسه‌ای را در رابطه با بازگشتم به اردوی تیم ملی داشتم. طبق رنکینگی که فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک اعلام کرده بود نام من هم در لیست نفرات اعلام شده وجود داشت، به همین دلیل امروز در رابطه با اینکه آیا می‌خواهم برای کسب سهمیه المپیک در اردوها باشم یا خیر، جلسه‌ای را برگزار کردیم که در پایان به این نتیجه رسیدم که از حق خودم به خاطر کشورم بگذرم. بنده با توجه به اینکه در مسابقات مختلفی در طول این سال‌ها حضور داشتم با امتیازهایی که کسب کرده‌ام شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل را دارم و با توجه به اینکه سهمیه به نام شخص است و کسی دیگر نمی‌تواند شرکت کند کنار کشیدم تا یک نفر از این شانس بزرگ بهرمند شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تا المپیک 2016 سه سال زمان باقی مانده احساس کردم اگر از حق خودم به خاطر کشورم و جوانانی که در تیم ملی حضور دارند بگذرم بهترین تصمیمی است که برای ورزش کشورم می‌گیرم. با توجه به اینکه من در مسابقات المپیک لندن با بهترین شرایط حضور داشتم اتفاق بدی برای من رخ داد و نتوانستم نتیجه بگیرم و حالا با اینکه سه سال تا المپیک لندن باقی مانده احساس کردم که اگر جایم را به جوان‌ها بدهم بهتر است.

کاپیتان سابق تیم ملی در ادامه گفت: صلاح دیدم از خودم بگذرم و میدان را برای جوانان مهیا کنم تا آنها سهمیه المپیک را کسب کنند و این موقعیت را در واقع کشورمان از دست ندهد. حالا تصمیم گرفته‌ام بروم و زمانی که اردوهای تیم ملی برای بازی‌های آسیایی اینچوان آغاز می‌شود در اردوها حضور داشته باشم و با کسب مدال از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان فدراسیون با این تصمیم شما موافقت کرده‌اند یا خیر گفت: امروز در جلسه در رابطه با این موضوع صحبت کردم و قرار شد فعلا در اردوها حضور نداشته‌ باشم و زمانی که اردوهای تیم ملی برای بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود در اردوها شرکت کنم. تکواندو برای یک شخص نیست و برای همه مردم کشورمان است به همین خاطر از خودم گذشتم تا افتخارات نصیب دیگر ملی پوشان شود.

 

1
1