- ارسال کننده: کلنا عباسک یا زینب تاریخ: ۹۲/۰۶/۱۴

سیدحسین هاشمی گزینه پیشنهادی برای استانداری تهران

سید حسین هاشمی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، علی افراشته معاون اجرایی رییس مجلس، مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری، موسی‌پور معاون سابق قوه قضاییه، اسماعیل نجار استاندار سابق کرمان و کردستان، ‌صلاحی استاندار خراسان، میرزاپور معاون سابق آموزش و پرورش و تقی‌پور مدیر اداره کل آموزش و پرورش از گزینه‌های پیشنهادی مجمع برای استانداری تهران هستند.

ایسنا - حسین گروسی، با تشریح مباحث مطرح شده در جلسه شب گذشته وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان تهران، افزود: عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه دیدارهایش با اعضای مجمع نمایندگان استان تهران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گفته وی، سید حسین هاشمی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، علی افراشته معاون اجرایی رییس مجلس، مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری، موسی‌پور معاون سابق قوه قضاییه، اسماعیل نجار استاندار سابق کرمان و کردستان، ‌صلاحی استاندار خراسان، میرزاپور معاون سابق آموزش و پرورش و تقی‌پور مدیر اداره کل آموزش و پرورش از گزینه‌های پیشنهادی مجمع برای استانداری تهران هستند.

نماینده مردم شهریار دیدار شب گذشته وزیر کشور و اعضای مجمع تهران را در دو سطح ملی و استانی دانست و افزود: اجرای طرح آمایش سرزمین و توسعه استان‌ها در گرو هماهنگی دستگاه‌ها از طریق وزارت کشور است. با توجه جدی به این موضوع و شناسایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان‌ها و هدایت منابع مالی به زودی شاهد توسعه استان‌های کشور خواهیم بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به چالش‌های مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی استان تهران، گفت: حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت 12 میلیون نفری استان تهران در شهرستان‌های استان و 8.5 میلیون نفر در شهر تهران ساکن هستند بنابراین اولین اقدام وزارت کشور باید توزیع متوازن امکانات و اعتبارات بین شهرستان‌های استان تهران باشد.

گروسی با ابراز تاسف از پروژه‌های نیمه تمام استان تهران،‌ گفت: در حالی که می‌توان با مدیریت صحیح امکانات و اعتبارات بین شهرستان‌های استان جهت به اتمام رسیدن پروژه‌های نیمه کاره اقدام کرد، بسیاری از پروژه‌های اقتصادی و عمرانی در حاشیه پایتخت به حال خود رها شده است.

نماینده مردم شهریار با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی برای برقراری امنیت شهر تهران، گفت: تشکیل دو ستاد فرماندهی ویژه غرب و شرق در استان‌ تهران موجب افزایش نظارت و بهبود امنیت در استان و تهران بزرگ شده است. درخواست اعضای مجمع از وزیر کشور استقرار سایر ادارات دولتی در غرب و شرق استان با هدف تسریع در امور اجرایی مردم و کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مردم،‌ کاهش سفرهای بین شهری و مهار ترافیک شهر تهران بود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب مدیران باتجربه و متخصص به چالش‌های استان تهران را نظر قطعی مجمع نمایندگان تهران عنوان کرد و افزود: مباحث فرهنگی و توسعه‌ای تهران از مباحثی بود که در جلسه دیشب مورد تاکید اعضای مجمع قرار گرفت. نمایندگان تاکید داشتند وزارت کشور با هماهنگی‌ و نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌ها و ادارات کل شهرستان‌های استان زمینه انتخاب مدیران توانمند و کاربلد را فراهم کند.

وی جلوگیری از منازعات سیاسی را دیگر درخواست اعضای مجمع تهران از وزیر کشور عنوان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها نباید اصل را فدای حاشیه‌ها کنند. اصل و متن خدمت به مردم با رفتارهای سیاسی مدیران نباید به حاشیه رود.

گروسی محرومیت برخی شهرستان‌های استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: باورش برای مردم مشکل است اما در استان تهران، شهرستان‌هایی وجود دارد که محرومیت آنها بیشتر از شهرستان‌ها در استان‌های محروم است. عمران و آبادانی و شهرسازی در شهرستان‌های تهران بسیار بدتر از شهرستان‌های محروم است.
1
1