- ارسال کننده: مینا اصغر زاده تاریخ: ۹۲/۰۶/۱۳

برسی و نقد جریانات عدم ثبات مدیریت شهری در میانه

با نام او

شهر میانه با کوله باری از مشکلات، روزهای پر فراز و نشیبی را طی کرده  و آنچه که برآیند سالها فعالیت و اتفاقات بوده چیزی جزء در جازدن  نبوده !!

 البته هر از چند گاهی حرکت هایی نیز  دیده شده ولی تا چند سال اخیر کار شاقی انجام نشده است.

  در سالهای قبلی در قسمت مدیریت شهری نیز ضربه های جبران ناپذیری را شاهد بودیم 

 شاید، یکی از فر آیند هایی را که سهم بسزایی در ضربه های جبران ناپذیر داشته، باید عدم ثبات مدیریت در این حوزه دانست .

 البته  این نکته به خوبی در ذهن همگان هست شهر میانه رکورددار تعویض شهردار بود و  تعویض شهر دار فرمول مدیریت روز میانه شده بود.

 البته در این مورد میتوان با مانیتورینگ جریان به نکات جالب توجه و مهمی دست یافت

 و البته به جریانات سیاسی و روابط خاکستری اجتماع شهر پی برد .

 چند دستگی + سیاست زدگی + رابطه گرایی + منفعت طلبی شخصی + عدم اتکا به  شایسته سالاری   = عدم ثبات مدیریت =  عقب ماندگی

 همچنین در این سالها نبود رسانه ای  که وابسته به جریان خاصی نباشد و بتواند  پایش بی غرضی را از جریانات پیرامون شهر به نمایش قرار دهد به خوبی مشهود بود.

 رسانه ای که حد اقل  زبان نقادی اش از آتش گره های شخصی و کدورت های فردی گرم نشده باشد و به نوعی مدعی العموم باشد تا مدعی منافع شخصی.

بگذریم ...

 حال فضای مدیریت شهری نزدیک به دو سال است که شاهد ثبات  نسبی بوده و در این مدت نیز به نسبت سالهای قبل  روال رو به رشدی ( هر چند با ایده آل ها فاصله زیادی  دارد) را نیز داشته که روزنه های امید را  هر چند کم در دل زنده میکند.

  حال  با ورود  اعضای جدید شورای شهر به  فضای مدیریت شهری انتظار میرود اعضای این شورا به صورت حساب شده و همراه با حد اکثر کار کارشناسی شده دست به هر اقدامی زنند تا شاهد خروجی های مثبتی  از این مجموعه باشیم . 

   اولین حرکت شورای شهر که با ابقای شهردار  همراه بود نشان از تدبیر و  ذکاوت نسبی  اعضای فعلی را دارد که پیام روشنی را به جریانات رابطه گرا و  نفوذ محور ابلاغ میکند.

 البته امیدوارم این روال نیز کاملا برگرفته از کار کارشناسی شده همراه با  لزوم  فرصت دادن به مدیریت فعلی و پایش توانایی و شایستگی در مدیریت به دور از تاثیر پذیری جناحی و رابطه  محور باشد!

هر چند ابقای  این مدیریت  برخی را UNHAPPY کرده که در آرزوی قدرت گرفتن جریانات رابطه ای خود و شاید هم روزهای پراختلاف و  چند دستگی در این مدیریت هستند ولی  با امید به خدا و با  تغییر در سطح نگرش مدیریتی و اجرایی در مدیریت شهری و  اهمیت دادن به  شایسته سالاری و  علم محوری و برنامه گرایی مدون میتوان در آینده ای نزدیک شاهد تغیرات اساسی در شهر میانه باشیم ... !!!

1
2
3
1 2 3