- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۲/۰۶/۱۲

ابقای خرده فروش با چه استدلالی؟!

اخبار و شنیده ها از منابع مختلف حکایت از تلاش برخی از اعضای شورای شهر برای ابقای خرده فروش در سمت شهرداری میانه دارد.

امری که با نگاهی به قول ها و وعده های انتخاباتی منتخبین شورای جدید دور از انتظار به نظر می رسد.

اما باید دید این عده برچه اساسی دست به این کار می زنند و در حالی که افکار عمومی و قاطبه رای دهندگان میانه ای منتظر معرفی شهرداری جدید با قابلیت ها و توانایی های بیشتر و بالاتر در روز تحلیف شورای چهارم هستند چگونه این عده صحبت از ادامه حضور شهردار فعلی در این جایگاه به میان می آورند؟!

از قرار معلوم مدافعان طرح ابقای شهردار فعلی بر این باورند شرایط حال حاضر کشور و استان در وضعیتی است که امکان جذب و بکارگیری گزینه های برتر و توانمندتر در این مقطع زمانی وجود ندارد.

آنان اینگونه استدلال می کنند که با توجه به تغییر و تحولاتی که در عرصه مدیریت های کشور ی و منطقه ای رخ خواهد داد نیروهای مطرح و قابل توجه و مدیران توانمند شهرداری ها فعلا از پذیرش پیشنهادات شوراها برای تصدی پست شهرداری ها امتناع می کنند و تصمیم گیری های قطعی خود را به آینده و بعد از مشخص شدن تکلیف انتصاب های دولتی محول می کنند چرا که بسیاری از آن ها امیدوارند در دستگاه های دولتی پست های مهمی را صاحب خواهند شد یا فرصت های جاذب تری برایشان پیش خواهد آمد.

برخی از اعضای شورای جدید میانه با پیش کشیدن این استدلال اینگونه عنوان می کنند که ما در یک بازه زمانی دو الی سه ماهه بعد از تحلیف خواهیم توانست شهردار مطلوب خود را پیدا کنیم و تا آن زمان برای اینکه در روند مدیریت شهرداری خللی به وجود نیاید با ابقای مشروط شهردار فعلی از برکناری او و آوردن سرپرست موقت امتناع می کنیم و به محض مشخص شدن گزینه اصلی خود خرده فروش را وادار به استعفا کرده و گزینه منتخب خود را برقرار می سازیم.

اما اینکه چگونه این نقشه های آنان قابلیت اجرایی به خود خواهد گرفت سئوالی است که پاسخ آن با اما و اگرهایی همراه است.

آیا خرده فروش در زمان دلخواه اعضای شورا زیر بار استعفا خواهد رفت؟

آیا گزینه مطلوبی در این فرصت دو یا سه ماهه پیدا خواهد شد؟

آیا میان اعضای شورا توافق بر سر گزینه احتمالی در زمان مورد نظر حاصل خواهد شد؟

آیا در صورت مقاومت خرده فروش در برابر استعفا مراجع قانونی همکاری لازم برای استیضاح احتمالی و برکناری وی به عمل خواهند آورد؟

این ها مسائلی است که ارانه کنندگان طرح ابقای مشروط اینگونه به آن پاسخ می دهند که ما قبل از جلسه تحلیف که در آن رای گیری در مورد ابقای شهردار انجام خواهد گرفت یک برگ درخواست استعفای بدون تاریخ از خرده فروش می گیریم و هر زمان که شرایط را برای معرفی شهردار جدید مهیا دیدیم با استناد به همین برگ استعفا خرده فروش را محترمانه کنار می گذاریم و بدون هیچ مشکلی شهردار مورد نظر خود را انتصاب می کنیم.

اما سئوال اساسی این است که چه چیزی در پشت پرده این بده بستان پردردسر وجود دارد که عده ای حاضر می شوند ریسک این خطر را بپذیرند و به آن گردن نهند؟!

بی شک این حرکت فرسنگ ها با انتظارات عمومی و آنچه مردم از شورای جدید انتظار دارند و خاطره خوبی از این افراد بر افکار عمومی بر جای نخواهد گذاشت و موجب نارضایتی یإس و ناامیدی عمومی خواهد گردید.

1
2
1 2