- ارسال کننده: مهدی قره داغی1 تاریخ: ۸۹/۰۴/۰۸

گزارش جلسه بررسي نقد و پيشنهادات با شهردار محترم

بعد ازظهر در دفتر شهردار با ملاقاتي كه با يكديگر نموديم پس از صحبت در مورد موارد موجود در  شهر به اتفاق به درخواست بنده شهردار محترم قبول نمودند تك تك نظرات شما عزيزان را كه  در هر دو سايت ميانالي و صداي ميانه ثبت شده بود بررسي نماييم .

ابتدائا از توجه و احترام شهردار محترم به درخواست بنده جهت ايجاد اين وقت براي بررسي اين نظرات تشكر مي كنم.

 بنده سعي ميكنم دقيقا همه آنچه در جلسه فوق روي داده است  را به قلم بياورم

ابتدا از شهردار تشكر و معذرت خواهي كردم كه اگر در ميان بررسي مسائل ، بنده كمي رك گويي كردم به بزرگواري خويش ببخشند  چراكه خيلي ها منتظر شنيدن پاسخ ايشان به نقدها هستند نه توجيه و ...

   س:  آقاي شهردار خيلي از دوستان همانگونه كه در نظرات ديديد از توقف آسفالت ريزي يا عدم آسفالت ريزي در محله هاي گوناگون گله دارند لطفا بفرمايند چرا متوقف شده يا چرا فقط محله هاي بالا رو آسفالت ريزي مي كنيد شهرك ها در اولويت چندم هستند و آيا اصلا آسفالت خواهند شد  يا نه؟

    ج :  آسفالت ريزي در كل شهر متوقف نشده بلكه در مناطقي به جهت حفاري شركتهاي حفاري و واگذاري انشعاب فاضلاب توسط اداره آب و فاضلاب ، متوقف شده كه انتهاي معلم جنوبي هم جزو آنها هست . آسفالت ريزي نه تنها در شهر متوقف نيست بلكه بايد به اطلاعتون برسونم كه 90 درصد شهركهاي ميانه رو ما همين الان مي تونم بگم لكه گيري و قسمتي هم آسفالت ريزي كرديم كه اين شهركها متاسفانه در سالهاي قبل با توجه به حفاري هايي كه شده بود توسط شهرداران وقت آسفالت ريزي و يا لكه گيري نشده بود كه ما در اولويت داريم و انجام مي دهيم پس براي ما بالاي شهر يا پايين شهر مهم نيست چه فرهنگيان باشد چه شهرك هاي اطراف همه جزو شهرما هستند و ما درصدد رفاه حال همشهريان هستيم و اين كار ادامه خواهد يافت .

   س :  آقاي شهردار همشهريان از سگهاي ولگرد شهر و موشهاي فاضلاب گلايه دارند آيا اقدامي كرديد يا خواهيد كرد ؟

    ج:   ما با يكي از شكارچييان قرارداد يكساله براي امهال سگهاي ولگرد امضا كرديم و تاكنون 170 قلاده سگ را شكارچي كشته شده است و در عرض يكسال قرارداد داريم تا اين كار پيوسته ادامه يابد . وبراي كشتن هر سگ هشت هزار تومان به شكارچي از قرار قرارداد پرداخت مي نماييم   . در مورد موشهاي فاضلاب طبق هماهنگي ، شبكه بهداشت و درمان دارو در اختيار ما قرار مي دهد تا موشهاي فاضلاب را از بين ببريم كه جهت شروع طعمه گذاري در نقاط مختلف شهر فازبنديهايي مشخص نموده ايم (سند اين مطالب را بنده مشاهده نمودم و نه قسمت فاز بندي را رويت كردم ) و اقدام به تله گذاري و طعمه گذاري و معدوم نمودن موش و حيوانات موذي نموده ايم ودر حال انجام هستيم .

    س:    آقاي شهردار گلايه هايي از ساخت و سازهاي غير مجاز در نظرات بود عملكرد شهرداري در اين رابطه را چگونه ارزيابي مي كنيد ؟

    ج:     اساس ساخت و ساز غير مجاز همانطور كه از اسمش هم پيداست غير اصولي و غير فني هست و مردم بايد از اين اقدام خودداري كنند كه ما به همكاري مردم نيازمنديم و درضمن اقدامات شديدي در اين خصوص مي شود و مطمئن باشيد برخوردها شديد تر خواهد شد .

    س:  آقاي شهردار همشهريان محترم ازسد معبر خيابانها گلايه دارند چه راهكارهايي در اين خصوص اتخاذ كرده ايد ؟

     ج:    سد معبر قطعا نياز به كمك و همراهي كسبه محترم دارد كه قطعا بايد فرهنگ سازي و اطلاع رساني شود و اخيرا با نيروي محترم انتظامي جهت برخورد با معضلات سد معبر قراردادي منعقد كرده ايم . قطعا همكاري مجمع امور صنفي نيز در اين راستا بسيار موثر خواهد بود .

    س:    آقاي شهردار بحث و مشكل ترمينال جديد كه از بدو تاسيس بلاتكليف هست در دوره منصب شما مي شود اميدي به آن داشت يا اصلا راهكاري در اين خصوص انديشيده ايد ؟

    ج:    قطعا – با توجه با اين كه ورودي شهر از سمت زنجان در حال ساماندهي هست پس از اتمام پروژه فوق در خصوص انتقال ترمينال و تاكسي هاي برون شهري اقدام جدي با همكاري ادارات ذي ربط صورت خواهد پذيرفت كه در اين خصوص طي جلساتي به توافقاتي نايل آمده ايم .

   س:    آقاي شهردار مي شه صريحا به ما بگوييد اين انتقال قطعيه يا وعده و وعيده ؟

    ج:   قطعي است و يكي از دغدغه هاي ما هم هست كه اين انتقال انجام بشود و همشهريان عزيز از امكانات بهتري برخوردار بشوند .

   س:    آقاي شهردار بحث كمربندي كه بلاتكليف و نيمه كاره رها شده چه تدبيري در اين خصوص شده است ؟

   ج:   در مورد كمربندي جنوبي و شمالي توافقات و اقدامات لازم انجام و حاصل شده و پس از تشريفات قانوني بزودي شاهد ادامه عمليات راه اندازي پروژه كمربندي خواهيم بود .

  س:  آقاي شهردار در مورد انتقال محل دفن زباله ها و سموم شيميايي انتقادات فراوان هست چه اقداماتي در اين خصوص شده است ؟

   ج:   عنايت به اينكه محل دفن فعلي  زباله ها بيش از 20 سال هست كه در نزديكي شهر هست و تاكنون اقدامي در خصوص انتقال و تعيين محل جديد صورت نگرفته بود . پس از تصدي اينجانب با همكاري و پيگيري فرماندار محترم و با تشكيل جلسات متعدد با حضور ادارات فرمانداري و شهرداري ومحيط زيست و منابع طبيعي و جهاد كشاورزي و اداره آبياري و شبكه بهداشت و درمان و برخي ديگر از ادارات مرتبط محلهاي جديد پيشنهاد و مورد بررسي و بازديد كارشناسان مربوطه قرار گرفته و به محض انتخاب محل مناسب كه مورد تاييد ادارات ذي ربط بوده باشد انتقال صورت خواهد گرفت كه اين موضوع از اولويتهاي بسيار مهم شهرداري مي باشد .

   س:  آقاي شهردار مردم از نحوه نصب و متن تابلوها گلايه دارند وحتي در مورد لغت انگليسي ميانه اعتراض دارند ؟ در ضمن اصلا بحث تابلوها مربوط به شهرداري است يا سازمان حمل و نقل ؟

   ج:   سازمان حمل و نقل زير مجموعه شهرداري و تحت نظر شهرداري فعاليت مي كند بطوري كه شهردار رئيس شوراي سازمان مي باشد . انجام نصب تابلوها هنوز در حال اجرا هست و ما تحويل نگرفته ايم يقين بدانيد اصلاحات لازم انجام خواهد شد و هيچگونه نگراني در اين خصوص همشهريان نداشته باشند چراكه بحث تابلوها بحث مهمي براي ما مي باشد .

   س:   آقاي شهردار همشهري داشتيم همانطور كه مطلب ايشون را خونديد بسيار معترض به عملكرد شما بودند و بخصوص مي خواستند در مورد 40 سوال شورا بدانند كه چرا جواب نداده ايد ؟

    ج:  تاكنون هيچ سوالي ازشهرداري نشده بلكه در يكي از جلسات ، متني با عنوان" موارد و مشكلات مورد بحث" چهارشنبه 22/2/89 با شهرداري  مطرح شد كه مسائل و مشكلات شهر كه ساليان سال گريبانگير شهر بوده مطرح شده است و اصلا قرار بر پاسخ نبوده است يعني اصلا سوالي در اين متن نيست در ضمن 39 تا هست نه 40تا . (بنده متن فوق را ديدم و سوالي رويت نكردم مسايلي بود كه همانطور آقاي شهردار گفت سوالي در كار نبوده كه شهردار ملزم به پاسخ باشد )

  س:  آقاي شهردار يكي از همشهريان مدعي هستند قرار است شهرداري بازاري احداث نمايد كه ده ها سال از آن طرح مي گذرد نظرتان در اين مورد ؟

  ج:  ما از اين قضيه خبري نداريم و اصلا همچين چيزي صحت ندارد .

 س:  پس قرار نيست شهرداري بازاري بسازد ؟

 ج:   فعلا تاكنون همچين طرحي نداريم و نداشته ايم .

  س:  آقاي شهردار طرح ساماندهي ميانه از سمت تبريز و زنجان مربوط به دوره شما هست يا ته مانده دوره آقاي اصغري و شهرداران پيشين هست ؟

  ج:  خير هر دو پروژه در دوره بنده قرارداد هايشان امضا شده و در حال اجرا هستند و طبق برنامه بزودي اداره راه و ترابري آسفالت ورودي ميانه – تبريز را هم شروع خواهد كرد .

  س:  آقاي شهردار همشهريان ما در شهرك انديشه از وضعيت جمع آوري زباله گلايه مندند چه نظري در اين مورد داريد ؟

   ج:  حق با آنها است با توجه به اقدامات انجام گرفته اقدامات جدي تري در راستاي جمع آوري زباله در شهرك انديشه صورت خواهد گرفت .

   س:  آقاي شهردار يكي از همشهريان گله داشتند از عدم ايجاد پاركينگ در كنار بيمارستان جديد ؟

    ج:   ايجاد پاركينگ براي هر ارگاني وظيفه خود ارگان مربوطه هست اصلا در حيطه شرايط و برنامه هاي ما نيست و حتما اگر نيازي هم باشد بيمارستان خودش بايد فكري به حال مراجعه كنندگان بكند .

  س:    آقاي شهردار وضعيت مالي شهرداري در چه حالي هست عده اي خبر از كسري 500 ميليوني و حتي ميلياردي مي دهند ؟

  ج:  در حال حاضر نه تنها كسري نداريم بلكه اوضاع مثبت هم هست لطفا به اين شايعه ها زياد توجه نكنيد .

  س:  آقاي شهردار وضعيت پارك جنگلي وضعيت رضايت بخشي نيست چرا كارهاي اساسي در اين منطقه گردشگري انجام نمي شود و چرا هي اين دست و آن دست مي شود ؟

  ج:   همانطور كه مي دانيد پارك جنگلي تحت مالكيت منابع طبيعي هست و طي صورتجلسه اي حدود 22 هكتار از اراضي را جهت نگهداري به شهرداري تحويل داده اند و حدود 22 هكتار باقي تحت نگهداري خود منابع طبيعي هست .

يقينا جهت نگهداري و طراوت بهتر اين مكان لازم هست با آبياري و نگهداري از روشهاي نوين مانند آبياري قطره اي و .. انجام شود .

  س:  آقاي شهردار عده اي از نحوه و محل نصب چراغ هاي راهنمايي گلايه مندند نظرتان ؟

  ج:  مطالعات در زمينه ي چراغ هاي راهنمايي و حذف ميادين و اصلاح تقاطع ها و عابرين پياده و علائم اخباري و ... توسط يكي از معتبرترين شركتهاي كشور كه در مناقصه آن برنده شده است انجام يافته كه با استانداردهاي جهاني مطابقت دارد .

  س:  آقاي شهردار با سپاس از شما بخاطر پاسخ هاي شفاف و صريحتان در آخر اگر حرفي يا كلامي داريد بفرماييد ؟

ابتدا از همشهريان فهيم و قدرشناس تشكر مي كنم و يقين بدانيد تا آنجائيكه توان داشته باشم در راستاي اصلاح و زيباسازي شهرمان تلاش خواهم كرد و قطعا از نظرات و پيشنهادات شما نيز استفاده خواهيم كرد . ازآقاي مهندس يزداني فرماندار محترم و آقاي حجت الاسلام حامدي امام جمعه محترم و  شوراي محترم مان وكليه مسولين ادارات و مردم كه ما را ياري و كمك مي كنند تشكر و قدرداني مي كنم .

با توجه به اينكه تمامي حركتهاي انجام يافته در شهرداري گروهي است و همه كاركنان يك به يك در اجراي يك پروژه تاثير مثبت دارند فلذا از يكايك كاركنان شهرداري هم تشكر مي كنم و هم خسته نباشيد عرض مي كنم كه در انجام و اجراي پروژه ها و فعاليتهاي مربوط به شهرداري همراهي لازم را با ما داشته و دارند .

از همشهريان عزيز هم كه با نظرات و پيشنهادات سازنده ما را ياري ميكنند متشكرم و يقين بدانيد كه همه فعاليتهاي ما تا آخر سال جلوه گر خواهد شد و همه به عينه خواهند ديد چه تغييرات سازنده اي در راه است .