- ارسال کننده: کلنا عباسک یا زینب تاریخ: ۹۲/۰۶/۰۵

یک پیشنهاد اگر موافقید لایک کنید

ریاست محترم اداره شهردای و اداره ورزش و جوانان و...

با عرض سلام و خسته نباشید

من به عنوان شهروندی کوچک  از شما مسئولین محترم شهرستان تقاضا دارم که برای تکمیل اوقات فراغت با احداث زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف این شهر در جاهایی مثل پارک ها و اجاره دادن آنها به بخش خصوصی موافقت فرمائید و در صورت امکان از بودجه شهرمان هم برای کارهای ورزشی استفاده کنید . با این کار شما هم در زمینه اشتغال زایی هم کمک فراوانی به خصوصی سازی میکنید .

طول عمر چمن مصنوعی
طول عمرچمن مصنوعی بستگی به نگهداری آن ،چگونگی و میزان بازی بر روی آن دارد. به طور متوسط طول عمر چمن مصنوعی مناسب و با کیفیت به   سال می انجامد. بعد از گذشت این زمان ، کیفیت اولیه چمن کاهش می یابد .
مقاومت چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی
چمن مصنوعی مقاومت بیشتری نسبت به چمن طبیعی دارد. به دلیل استفاده از گرانول در نصب چمن مصنوعی احساس نرمی و راحتی به بازیکنان هدیه می دهد. انتخاب چمن مصنوعی مناسب به نوع ورزش و کاربری آن بستگی دارد.


مزایای چمن مصنوعی - آیا چمن مصنوعی بر روی سراشیبی هم استفاده می شود؟
بله، این چمن بر روی سطوحی که شیب دارند به روش صحیح انجام می شود.
- آیا چمن مصنوعی به صورت زمین بازی استفاده می شود.
بله، چمن مصنوعی معمولاً برای تاب بازی ، سرسره بازی و کوه نوردی به دلیل بالشتک های ضربه گیر می تواند استفاده شود.
- آیا چمن مصنوعی می تواند برای درخواست های دیگر به خبر ورزش هم انجام گیرد و استفاده شود؟
 باشگاه شما ، مدرسه یا انجمن محلی با فعالیتهای شبیه به مهمانی ها و رویدادها و کنسرت ها می تواند از چمن مصنوعی استفاده کند که مقاومت آن برای استفاده برای این منظور بسیار زیاد است.

- آیا انواع مختلفی از چمن مصنوعی برای منظورهای مختلف وجود دارد؟
هر ورزش دارای حرکات مخصوص است که نیازمند شاخصه های مختلف از چمن را دارد. برای این منظور، زمین های چمن مصنوعی به خصوص برای هر ورزش تهیه شده است. هرچند اگر شما ترجیح می دهید که چندین ورزش را برای چمن امتحان کنید، این هم برای ممکن می شود تنها به شرطی که شاخصه های تکنیکی ورزش ها باید مشابه هم باشند.
- برس زنی و اضافه کردن : بعضی مناطق در زمینه بازی چمن مصنوعی نسبت به دیگر مناطق بیشتر استفاده می شوند، برای مثال در فوتبال این منطقه شامل خط متری می شود. در حالی که در هاکی روی یخ نقطه پنالتی و ضربه از همه بیشتر در آن استفاده می شود. در نتیجه مواد عوارض روی نقشه ممکن است در این مناطق تغییر کرد و یا جابجا شوند. عوارض روی نقشه زمین می تواند با استفاده از یک برس نایلونی سخت باز هم به جای قبلی بازگردد. یعنی شما هم می توانید عوارض روی نقشه را در این مناطق اضافه کنید این مواد میتواند توسط نصاب شما تامین شوند. به طور موافق در زمین ها ، اگر گل و لای یا وصله و تکه های لخت از چمن در زمین وجود نداشته باشد ، چه در زمستان و چه در تابستان به راحتی می شود بازی کرد. در بسیاری از باشگاههای فوتبال این یک رویا است ولی دیگر رویا نیست. چمن مصنوعی می تواند بهترین مشخصه های زمین بازی را داشته باشد. هر باشگاهی که می خواهد استفاده بهینه از تسهیلات آموزشی خود داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد. شرایط جوی به همیشه در هنگامی که زمین چمن بازی طبیعی است، دردسرساز است. این مسئله یک مشکل مختل کننده برای باشگاه است ولی بازیکنان و حمایت کنندگان را هم دچار مشکل می کند. با تولید محصولی که جوابگوی این مشکلات باشد، زمین چمن مصنوعی به سرعت در فوتبال دارای محبوبیت بیش از اندازه شد. برای بسیاری از باشگاههای فوتبال، چمن مصنوعی یک سرمایه گذاری است که بهترین و موثرترین بازگشت را دارد.

 

چمن مصنوعی برای ورزش ها

 

چمن مصنوعی ، می تواند باعث کارایی بیشتر ورزش ها و انجام آن شود. بسیاری از افراد موجود در این بخش شامل فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) فدراسیون بین المللی هاکی(FIH) نیز استفاده از چمن مصنوعی را در رأس برنامه های خود قرار داده اند. برای بسیاری از تیم های ورزش در سرتاسر جهان چمن مصنوعی راهکار بسیار مناسبی محسوب می شود. زمین های سبز، می تواند یک سیستم لازم را که شامل اصول ورزشی است ، ارائه دهد. کاربرد چنین چمن هایی می تواند در زمین های فوتبال، راگی ، هاگی ، بیسبال ، تنیس ، بولینگ و گلف دیده شود.چمن مصنوعی استفاده از چمن مصنوعی ، از سال که از سوی آستروترف کشف شده و در هوستون در تگزاس به کار گرفته شد، رونق بسیاری پیدا کرده است. از آن زمان به بعد بسیاری از تیم های ورزش برای انجام مسابقات ورزشی از چمن مصنوعی استفاده می کنند. اولین نسل از این نوع چمن ها بر اساس افزایش ریسک جراحت و آسیب دیدگی بازیکن ، بر روی چمن های طبیعی در نظر گرفته شد. حال ، پس از گذشت سال چمن مصنوعی گسترش بسیاری یافته است. بافت نرم آن نیز کاملاً منطبق با چمن واقعی بوده و می تواند راحتی و آرامش را برای بازیکن به ارمغان آورد.
 زمان زیادی از هنگامی که چمن مصنوعی، به عنوان یکی از گزینه های جایگزینی چمن طبیعی در نظر گرفته شد گذشته است. چمن های مصنوعی سخت و نامطلوب نیز در تاریخچه مسابقات ورزشی باشگاهها وجود دارد. اگر شما ساختار چمن مصنوعی را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که از بافت نرم و قابل قبولی برای بدن برخوردار می باشد. علاوه بر این ، این بخش فضای مورد استفاده را نیز کاهش می دهد. چمن موجود در زمین های چمن واقعی، نیازمند زمان لازم برای ریکاوری می باشند. این در حالی است که در چمن مصنوعی، چنین فرآیندی لازم نمی باشد. در تمام سال که هوا بارانی بوده و یا گرمای بسیاری در سرتاسر کشور وجود دارد، بازیکنان می توانند از این چمن هایی استفاده نمایند. گلرها ، از بازی بر روی این نوع چمن ها ، لذت بسیاری می برند. همچنین شما می توانید پول خود را نیز در این میان پس انداز نمائید. همکاران متخصص ما آماده ارائه بهترین خدمات برای زمین شما هستند. همین امروز با ما تماس بگیرید.

زمین چمن فوتبال = سیستم های ورزشی
این گونه از سیستم ها، نسبت به سالهای اخیر، تغییر چندانی نکرده اند حتی نسل جدید این گونه از چمن ها و یا محصولات به دست آمده در این بخش نیز همانند سال قبل می باشد. این محصولات بر اساس ضخامت فیبر، وزن و ارتفاع آن فروخته می شوند. واژگانی همچون مونوفیلامنت ، فیبر ، پلی ایتلن نیز می تواند در این میان در نظر گرفته شود. اما بازار چنین محصولاتی می تواند در رقابت با تولیدکنندگان صنعت فرش قرار بگیرد. این افراد، سعی می کنند که بر اساس مواردی همچون ضخامت و ارتفاع آن، فروخته شوند.
همکاری موجود میان تولیدکنندگان و تامین کنندگان نیز در این صنعت می تواند باعث ایجاد چنین سیستم هایی شود. در صورت وجود بودجه اقتصادی کافی ، می توان از این گونه از سیستم ها برای زمین های ورزشی استفاده کرد. زمین های سبز می تواند سیستم هایی را ایجاد کند که بازیکنان رشته فوتبال را از آسیب و جراحات حفظ می کند.

 

زمین های فوتبال ، دارای چمن مصنوعی

 

چمن های طبیعی، نمی تواند به عنوان عامل موثر در کیفیت بالای زمین های ورزشی در نظر گرفته شود. طول عمر مضر آن ساعت در هر سال است. هنگامی که این زمین به صورت روزانه استفاده می شود، چمن طبیعی ، منوط به بخشی است که می تواند با سایر موارد، ناسازگار باشد. چمن مصنوعی، راهکاری مناسب برای افزیاش ساعات بازی می باشد. در این میان تیم شما می تواند در تمامی فصول، کیفیت لازم را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

به همان کیفیت زیبایی چمن طبیعی :
فوتبالیست هایی که تا به حال بر روی زمین چمن مصنوعی بازی نکرده بودند می توانند یک دلیل متقاعدکننده و تشویق کننده برای استفاده از آن شود. زیرا می گویند که بازی بر روی چمن مصنوعی بسیار لذت بخش است. در گذشته باور مردم این بوده است که چمن مصنوعی سخت و ناخوشایند است. هرچند در حال حاضر چنین فکری در مورد چمن مصنوعی ناحق است ، زیرا با مواد نرم و لطیفی که در آن استفاده شده است به همان لطافت چمن طبیعی است . تکل کردن و حتی لغزیدن بر روی شکم بر روی چمن مصنوعی امکان پذیر است بدون اینکه حتی خراش کوچکی ایجاد شود
زمین فوتبال پیروزی در زمین چمن مصنوعی به کمال ختم نمی شود به طور دیگر، تکه های عریان در چمن قطعه هایی از چمن که با ضربه کنده می شوند، گل و لای های آزار دهنده و ... برای بازیکنان بسیار سخت است و به همین دلیل نباید از زمین طبیعی در رقابت ها استفاده کرد. هر چند، زمین مصنوعی و ساختگی می تواند به راحتی باعث شود که آسودگی این را داشته باشیم که فوراً بعد از پآیا ن یک بازی می توانیم بازی دیگری را بدون نگرانی از زمین شروع کنیم.
با چمن مصنوعی شما می توانید همیشه انتظار شرایط خوب مشابه را داشته باشید. در حالی که چمن طبیعی بعد از یک دوره ساعته تسلیم می شود. اما چمن مصنوعی می تواند ساعته روز هفته استفاده شود. به صورت طبیعی این بستگی به نگهداری منظم خوب دارد.

• چمن مصنوعی تحت تاثیر شرایط جوی قرار نمی گیرد:
باریدن های سنگین ، خشکی طولانی مدت ، برف و یخبندان و ... شرایط یک زمین طبیعی بسیار به شرایط جوی حساس است. چمن مصنوعی اینگونه نیتس: چمن مصنوعی به راحتی در شرایط بازی ، آب را خالی 
می کند. با زدن ضربه بر روی چمن نباید نگران کنده شدن آن باشید زیرا به راحتی در چمن مصنوعی مهار شده است. گردوغبار در شرایط گرم هوا و یا برف در زمستان به راحتی از بین می رود. در کشورهای اسکاندیناویایی ، چمن های مصنوعی حتی با سیستم های گرمایشی زیرزمینی تجهیز شده اند که زمین مصنوعی را برای بازی حتی در سردترین دما هم آماده می کند. رقابت های شما می تواند بر روی چمن مصنوعی به راحتی ادامه پیدا کند و جدول بازی ها و برنامه بازی ها به این دلیل مختل نمی شود و هیچ احتیاجی نیست که جلسات آموزشی را کنسل کنیم ... شما چه فکری می کنید؟

• چمن مصنوعی یک نگهداری دوستانه است :
علف چینی، تخم کاری، بارورسازی ، خط کشیدن خطوط و ... چمن واقعی احتیاج به تلاش بسیار زیاد و زمان و هزینه ی زیادی دارد. چمن مصنوعی اینگونه نیست . به راحتی می شود از آن نگهداری کرد. نگهداری روزانه (برس زدن ، از بین بردن آشغال ها و زدودن برگ ها) به راحتی توسط داوطلبان انجام می شود و احتیاج به آموزش مخصوص ندارد و به صورت میانگین سالی بار احتیاج به بازنگری و کنترل چمن مصنوعی است . اگر شما از چمن مصنوعی خود به خوبی مراقب کرده اید در حدود سال برای شما باقی می ماند و بعد هم به کاراکترها و شاخصه های خود باز می گردد. به زبان دیگر بازی بر روی آن احساس خوبی است.

• چمن مصنوعی ، فضای کمتری را اشغال میکند.
چمن مصنوعی فضا را برای شما ذخیره می کند به نظرعجیب است؟ نه به این فکر کنید که چمن مصنوعی حداقل دارای سه زمین طبیعی است. یک زمین چمن مصنوعی برای ورزش های مختلف، از لیگ کوچک در تیم اول، برای آوزش و برای رقابت استفاده می شود. اگر شما یک زمین چمن مصنوعی را با یک باشگاه خریده و یا آن را با انجمن محلی تقسیم کرده اید، آنگاه قیمت آن واقعاً مناسب و خوب می شود.
زمین فوتبال زمین چمن مصنوعی یخ نمی زند و همیشه همان شرایط مطلوب را دارد. نتیجه ؟
 زمستان یا تابستان ، باران یا برف، هیچ فرقی نمی کند، تیم شما می تواند تمرین کند و یا شرایط ایده آل برای بازی را دارد و نگران لختی زمین، لجن،
 ماندن آب ، غبارها و یا کنده شدن زمین در اثر ضربه نیتس. آموزش شما و جدول برنامه ی شما بر همان حالت معمولی در طول سال می ماند.
 
- پایداری : زمین های چمن مصنوعی می تواند به صورت مکرر و متناوب و برای زمان طولانی استفاده شوند. یک چمن طبیعی بعد از ساعت بازی در هر فصل، خراب شده و شرایط آن بدتر می شود. در حالی که زمین چمن مصنوعی می تواند ساعت یک روز و روز هفته بسته به شرایط مناسب نگهداری استفاده شود.

- یک زمین چمن مصنوعی دارای ظرفیت در جدول دست کم سه زمین طبیعی دارد که می تواند برای آموزش و بازی های تیم در تمام درجات از یک لیک کوچک گرفته تا تیم های دسته اول فوتبال استفاده شود. با این حق زمین شما می تواند برای میزبانی از دیگر رویدادها مثل کنسرت ها و ملاقات های عمومی استفاده شود و به شما شانس دست یابی به درآمد استادیوم می دهد که با تمام اینها دارای همان کیفیت ابتدایی برای بازی است.

نگهداری کم ، هزینه کم:
نگهداری یک زمین طبیعی یک کار سخت است و ینازمند سرمایه گذاری زمان زیادی است. در حالی که نگهداری روزانه برای نگهداری کیفیت زمین های بازی مصنوعی بسیار آسان تر است و به راحتی می توان از عهده آن برآمد.

هزینه موثر : با سرمایه گذاری نصب و توسعه برای یک سیستم زمین بازی مصنوعی فوتبال بسیار بالاتر از دیگر زمین های طبیعی است ولی به صورت موثر با کاهش سرمایه های بعدی و هزینه های علمیاتی سالانه جبران می شود. شما احتیاج به تجهیزات کمتر و نیروی کار کمتر دارید. شما نیروی کمتری مصرف می کنید و هزینه ی مواد کمتری می پردازید. شما هزینه نگهداری را ذخیره می کنید و هزینه نگهداری استادیوم که کاهش یافته است، قطعاً برابر با همان هزینه های زمین طبیعی می شود.
به علاوه، زمین شما قابل بازی در تمام طول سال است و شما اثرات جوی کمتر و اختلالات کمتری دارید و با میزبانی از دیگر رویدادها ، سرمایه ی آن را جمع کرده و تولید کنید.
سود بدست آمده = سود قابلیت بازی 
- آیا من می توانم با کفش های معمولی خودم بر روی زمین چمن مصنوعی بازی کنم؟
به صورت کلی، شما می توانید کفش های معمولی خود را بپوشید و بر روی چمن بازی کنید. اگر شما ورزش می کنید و به صورت معمول است شما احتیاج به خرید کفش خاصی ندارید.
- آیا من بر روی چمن مصنوعی کار می کنم، بیشتر در خطر هستم؟ آیا می توانم به راحتی شکل کنم؟ امروزه تمام عوامل و مولفه های چمن مصنوعی پیشرفت کرده است که از نمونه های آن کاهش ریسک سوختگی از بین رفتن و صدمه دیدن آن است.
- آیا رنگ چمن مصنوعی در هنگام بازی کردن به لباس ما منتقل می شود؟
نه چمن مصنوعی به سرعت رنگ زده می شود و رنگ آن به توپ ، لباس ها یا دیگر مواد منتقل نمی شود.
- آیا می شود با وجود بارش سنگین باران یا شرایط یخبندان باز هم روی چمن مصنوعی بازی کرد؟
در مقایسه با چمن طبیعی، کارکترهای بازی بر روی چمن مصنوعی بسیار پایدارتر است. زمین های چمن مصنوعی زهکشی می شوند که یک روش مناسب برای بازی بعد از بارش سنگین باران است. اگر شما دریک منطقه ای زندگی می کنید که زمستان های سختی دارد، می توانید از سیستم گرمایشی زیر چمن مصنوعی خود استفاده کنید.
- آیا من می توانم با شخص با تجربه ای که دارای تجربه ای بازی بر روی چمن مصنوعی را دارد، تماس داشته باشم؟
آیا شما می خواهید که تجربه کنید بازی بر روی چمن مصنوعی چه احساسی دارد؟ سپس می توانید همیشه با ما تماس داشته باشید.
- آیا توپ به همان شکل که بر روی چمن طبیعی است بر روی چمن مصنوعی حرکت می کند؟
 تفاوت حرکت توپ بر روی چمن مصنوعی و چمن طبیعی به صورت پایدار در حال کاهش است. بسته به کیفیت چمن مصنوعی که انتخاب می کنید، سیستم های انجام و عملکرد چمن مصنوعی در حال افزایش و رسیدن به چمن طبیعی است
- چه ورزش هایی بر روی چمن مصنوعی امکان پذیر و کدام غیرقابل انجام است؟
به صورت اصلی، تمام ورزش هایی که می شود بر روی چمن معمولی انجام شود بر روی چمن مصنوعی هم انجام می شود. ورزش هایی که نیازمند تقاضاهای جداگانه بر روی زمین مثل پرتاب نیزه و تیراندازی است، باید به صورت جداگانه انجام شود. هرچند، چمن مصنوعی همیشه راه حلی دارد.

 
1
2
1 2