- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۲/۰۶/۰۴

تحقیر شهردار محترم و شهرداری در جدیدترین ادعای یک همشهری

سلام

این بحث که مطرح می کنم مسئله ای بود که می شد در نظرات و پیام خصوصی بین همشهریان طرح و بحث و حل شود. ولی رفتارهای خاص این همشهری در خطاب قرار دادن افراد و اجازه ندادن برای دفاع باعث طرح این مطلب در انجمن شد. ضمن اینکه پیامهای خصوصی رد و بدل شده را با گزینش براساس نفع شخصی در مطالب بگذارند که موضوعی ممنوع و تخلف محسوب شده و باعث حذف اکانت چنین افراد متخلفی می شود. یا باید در مطالبمان از افراد اسم نبریم یا اگر بردیم حق دفاع برای طرف مقابل قائل شویم. من نمی خواهم اسم ببرم بلکه افراد تازه واردی باشند و هستند که اصلاً نمی شناسند ولی اجازه ی دفاع حتماً وجود دارد.

وقتی ایشان در ادعای مضحکانه ای خود را رئیس سایبری شهر یا شهرستان خواندند اعتراضات زیادی به درج این خبر شد ولی دعوت به سکوت و آرامش کردیم تا با مرور زمان مسئله حل شود بالاخره ما میانه ای هستیم و اخلاقیات خاص همشهریان را می شناسیم چه اشکالی دارد کسی خود را دبیر کل یک مجموعه من درآوردی هم بنامد. حتی گاهی خودمان چنین القابی به افراد می دهیم و متاسفانه این نوع تفریح بین همشهریان هم رایج هست. حالا چه اشکالی داشت یک نفر هم سمتی بتراشد و بعد خود را به آن منصوب کند. ضرری که به کسی نمی رسید یک عضو فعال هم وارد مجموعه سایبری های شهرمان شده بود.

قبل از این ادعا ایشان لقمه بزرگی برداشته و به مصاف یکی از مسئولین عالی رتبه شهرستان رفته بودند. که بعد کلی بحث و تبدیل عضویتشان به حقیقی وارد انجمن شد. در همان قدم اول هم عموم اعضا انتقاد ایشان را غیرموجه دانستند. روز بعد خبری که با کلی دنگ و فنگ رایج در سایت و گرفتن نظر مساعد مدیر سایت استفاده شده بود توسط خودشان حذف شده و تقدیری عجیب و شک برانگیز بجای انتقاد قبلی در سایت قرار گرفته بود. 

این نوع انتقادهای غیر منطقی و بعد تشکرهای ویژه و تا به آسمان بردن همان مورد انتقاد این تردید را بوجود می آورد که نکند همان انتقاد هم از ابتدا برنامه ریزی برای این تقدیر شده باشد. چون بسیار بوده انتقادهایی که بعداً توسط خود نویسنده بخاطر تغییر عقیده یا تحت فشار قرار گرفتن حذف شده ولی طرف 180 درجه معلق نزده!

روزها گذشت و ایام انتخابات رسید و ایشان نشان دادند کوچک و بزرگ هم سرشان نمی شود و با  ریشه فتنه نامیدن همشهریان فرهیخته ای از تمام سلایق و گروهها بدون استثناء! اقدام به مطرح کردن خودشان کردند از روباه و زاغ و حلقه به گوشان دربار اربابان ، آقای ((میانه امروز)) و بارگاه فیضش و شورای سیاست گذاری بیت الرجاجیم؟؟؟ ، الک دولک آفتاب....و بچه های محله آفتاب هم که الک دولک بازی می کنند تا ادعای خرید و فروش رای در کنار صندوق!

البته این زمانی بود که به مدد جنگ اول بهتر از صلح آخر، پشتیبانانی برای این تندرویهایشان یافته بودند. که در قبل و بعد این تندرویها مشهود بود.

همینطور انتقادهای شدید و آشتی های زود هنگام و قابل پیش بینی ایشان طبق روال ظاهراً موفق قبل، ادامه داشت غافل از اینکه این حنا نمی تواند چند بار رنگ پس بدهد و اگر برای هر سرفه ای حماسه نام نهیم دیگر عطسه های غیر ارادی و خارج از کنترل هم حماسه نامیده خواهند شد مثلاً اخیراً در پی ظهور حشره ی ناشناخته در قرن بیست و یکم در میانه دور از چشم حشره شناسان حماسه ای برای نابودی اش رقم خورد!

غافل از اینکه حماسه خودایشان بودند و خبر نداشتیم که تطمیع و تهدید را هم در این مدت به خوبی فراگرفته بودند. آن هم کسی اقدام به تهدید دیگران می کند که مدعیست بخاطر تلاشش برای پیشرفت شهرمان در طول یک خیابان چند بار تهدید جانی می شود! و شاید نیاز به ایجاد تیم حفاظت از ایشان ضروری شود.

و بالاخره آنچه باعث و بانی این ذکر خیر شد آخرین حرکت ایشان در تحقیر و عاجز خواندن شهردار محترم که طبق ادعای مدعی، از مجموعه تحت امر خودشان نمی توانند کار بکشند و به التماس این جناب پرونده ارتقای شهرداری میانه تکمیل شده و به دست ایشان شهرداری میانه ارتقا می یابد. 

اگر منظور خدمت هست باید طبق اصول خدمت باشد. در همین فضا کسی را داریم که بدون منم منم گفتن و بدون منت گذاشتن بر سر کسی و بدون امتیاز خواهی از وزیر و وکیلی سالهاست تلاش می کند تا این فضا برای ابراز وجود چنین افرادی مهیا شود و کسی هم از هزینه های مادی و معنوی که برسر این کار گذاشته خبر ندارد. آنوقت همین افراد که رونماییشان به مدد تلاش سایر افراد هست نورشان را از خودشان دانسته و اقدام به تحقیر دیگران می کنند و نمی دانند در پشت این مهتاب خورشیدی هست که اگر نباشد خاموش و بی فروغند. و حداقل زمانی باید در بوق و کرنا کرد که بتوان خدمتی قابل ارائه نشان داد وگرنه نماینده مجلس مان هم نامه های بی جواب زیاد داشت.

این مطلب از باب رفع مسئولیت از خودم هست که اگر بدانی و سکوت کنی، شریک هستی.شاید این تذکر، ترمزی بر تکرار رفتارهای گذشته مان باشد. وگرنه نه اتفاق جدیدی افتاده و نه کینه و عداوتی هست نشانش هم همان که فردا دست در دست هم قهقهه زنان ببینیدمان که لازمه سیاست است!

1
2
1 2