- ارسال کننده: کلنا عباسک یا زینب تاریخ: ۹۲/۰۶/۰۳

گسترش منطقه آزاد ارس

محمدعلی مددی از راه اندازی بانک صنعت و معدن در میانه تا اواخر شهریور سال جاری خبرداد.
نماینده مردم میانه در نشست شورای آموزش عالی شهرستان در محل دفتر امام جمعه گفت:   4 میلیارد ریال اعتبار نیز برای تجهیز این بانک  که در طبقه پایین اداره صنعت و معدن را ه اندازی می شود اخذشده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان میانه هرساله 300 نفر از هنرستانهای میانه فارغ التحصیل می شوندگفت: متاسفانه دانشگاهی نبود که این نیرو به تحصیل خود در مقطع آموزش عالی ادامه داده و با تخصص وارد بازار کار شونداما با پیگیریهای بعمل آمده و به تناسب ضرورت موضوع موافقت اصولی ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای را کسب کرده و در 4 رشته ، دورشته روزانه و دو رشته شبانه  که در دفترچه کنکور سال جاری درج شده  92 نفر دانشجو پذیرش خواهد شد.
مددی با گلایه از بازگو نشدن اقدامات وی در راستای توسعه آموزش عالی از ایجاد بزرگترین پروژه پیام نور در میانه خبرداد و افزود: چشم انداز آموزش عالی شهرستان میانه مطلوب بوده بطوریکه  در سطح استان در رقابت هستیم .
وی همچنین از بیهوده و بی مصرف ماندن 100 هکتار کاربری آموزشی در سطح شهرستان انتقاد گفت: در طرح تفصیلی بدین شرح آمده که اگر زمان تعیین شده از دست برود کاربریهای آموزشی به مسکونی تبدیل شده و درآمدزایی و اشتغالزایی در منطقه را با مشکل مواجه خواهد کرد.
مددی از شهرداری ، مسکن و شهرسازی ، راه و ترابری  ، تربیت بدنی  خواست تا تکلیف کاربریهای موجود را که بلااستفاده مانده مشخص کنند.
نماینده مردم میانه از مکاتبات و پیگیریهای لازم در خصوص گسترش منطقه آزاد ارس خبرداده گفت: این موضوع در هیئت دولت در دست بررسی است که در صورت تصویب آن همشهریان میانه ای نیز از مزایای آن بهره خواهند برد.
وی همچنین با بیان موافقت صددرصدی برای راه اندازی دانشکده پرستاری در میانه گفت: دوشنبه این هفته مجوز تاسیس را دریافت خواهیم کرد که در این راستا نیاز است تا کادر علمی و محل دانشکده تعیین شوند .

1
1