- ارسال کننده: سرباز حریم ولایت تاریخ: ۹۲/۰۶/۰۱

چند خبر کوتاه از شهرستان ویژه میانه

اقتدار و استمرار نظام ما در سایه زحمات مبلغین و مروجین دین اسلام حاصل آمده است

امام جمعه میانه با بیان روایتی از امام حسن عسگری (ع) که علما همواره در مقابله با تهاجمات شیطان و تبلیغات شوم دشمنان ایستاده اند گفت: اقتدارو استمرا   دین ونظام ما در سایه زحمات مبلغین و مروجین دین اسلام حاصل آمده است .

حجت الاسلام محمدرضا حامدی در مراسم تجلیل از مبلغین روحانی  که در ماه مبارک رمضان وظیفه تبلیغ و ترویج دین اسلام را عهده داربودند ،بزرگترین وظیفه مبلغین دین را که از سوی ائمه معصوم(ع) ابلاغ شده است، جلوگیری از انحراف و  هرگونه بدعت در دین دانست .

وی تصریح کرد: روحانیون علاوه بر مسئولیت شرعی  خود در مقابل رویدادهای جامعه اسلامی نیز، مسئولیتی اجتماعی دارند و باید در راستای رشد فکری و اعتقادی جامعه تلاش کنند.
حامدی از مبلغین و خانواده های آنها که همواره با پشتیبانی  و حمایت خود یاریگر اسلام و ترویج آن بوده اند تقدیرو تشکر کرد و گفت: به برکت حضور مبلغین مراسم ماه مبارک رمضان و شبهای قدر با شورو حال فراوان و با حضور اکثریت مردم  در سطح شهرستان برگزار شد.
امام جمعه میانه با تقدیر از حضور مردم در تمامی صحنه ها که سبب اقتدار روزافزون نظام و مایوس ترشدن دشمنان اسلام گردیده است به گسترش روز افزون تفکر شیعه در اقصی نقاط جهان اشاره کرده  تفکر شیعی را موجب هراس استکبار جهانی و ایادی آن دانسته و افزود: بیداری اسلامی یکی از ثمرات گسترش تفکر شیعی و فرهنگ اهل بیت(ع) می‌باشد  که لازمه تداوم آن حفظ وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی و تلاش بیش از پیش مبلغین و مروجین دین اسلام می باشد.
 
منبع : http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=13367
 
****************************************************************************
 
مردم از شوراها در حد وظایف دولت انتظار دارند

فرماندار ویژه شهرستان میانه با توجه به اهمیت شوراها در راستای توسعه کشور گفت: مردم از شوراها در حد وظایف دولت انتظاردارند.

تقی خلفاپور در مراسم تجلیل از خیرین و شوراهای اسلامی روستای آچاچی با تشکر از اعضای این شورا گفت: شورای قبلی  آچاچی جزو شوراهایی است که عملکرد خوبی  در منطقه داشته و انتظار است  که شورای منتخب جدید بتواند مسایل را با توان بیشتری  پیگیری کند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی  از  اعضای شوراخواست قبل از شروع فعالیت دوره جدید شوراها برنامه 4 ساله خود را  ارائه کنند  همچنانکه ریاست محترم جمهور قدم پیش گذاشتد و این امر باید درسی باشد برای شوراهای اسلامی زیرا انجام بموقع امور مثل نماز اول وقت  دارای فضیلت بسیاری است.

خلفاپور با بیان اینکه در آچاچی پتانسیلها و زمینه های لازم برای تحقق خواسته  مردم  در راستای شهر شدن آچاچی فراهم است افزود:  اعضای شورا ، بخشدار و ما به جد پیگیری خواهیم بود تا  در دولت جدید بتوانیم به خواسته بحق اهالی دست یابیم.
فرماندار ویژه میانه با اشاره به همایش سرمایه گذاری که در تهران برگزار شد  گفت: خیل سرمایه گذاران آماده اند تا به شهرستان میانه آمده و سرمایه گذاری کنند  که در این راستا  همه وظیفه دارند تا در ایجاد حلقه اتصال  نقش ایفا کنند.

وی از خیرین خواست دست در دست سایر خیرین قرار دهند زیرا هرجا  چنین اقدامی صورت گرفته موجب آبادانی و شکوفایی منطقه شده  است.

خلفاپور بر ایجاد آرامش و امنیت سرمایه گذاران از سوی مسئولین و شوراها تاکید کرده گفت: تشویق ، ترغیب ،زمینه سازی و  هدایت سرمایه، صاحبان سرمایه از دیگر وظایف ما مسئولین و اعضای شوراها در راستای توسعه شهرستان است.

وی اظهار امیدواری کرد  که دولت جدید با تپش و آهنگ جدید فعالیت ویژه خود را  آغاز کند.

در پایان لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به خیرین و شورای اسلامی دوره سوم روستای آچاچی اهداشد.
 
منبع : http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=13366
 
**********************************************************
 
روستای آچاچی در کارهای خیر زبانزد است

بخشدار مرکزی میانه  با بیان اینکه روستای آچاچی در کارهای خیر زبانزداست گفت: در حوزه طرح هادی و مشارکتهای مختلف همکاری و حضور اهالی آچاچی جدی می باشد آنها در تمام امور جمعی پیش قدم می باشند.

محمدرضا مشایخی از فرهنگ و نوع دوستی  اهالی آچاچی در سطح بسیار بالا خبرداده به عملکرد شورا و دهیاری از بدو تاسیس اشاره کرد و افزود:کارهای متعدد و بزرگی با مشارکت مردم و خیرین در این روستا انجام شده که سالن  سرپوشیده و میدان فوتبال ، راه عبوری گلزار مومنین ، غسالخانه ، سرویس بهداشتی گلزار مومنین ، تقویت آب شرب و انتقال آب از فاصله 5/2 کیلومتری روستای شهیدلو ، اصلاح و بازسازی چشمه انتقال آب روستا ، حمایت از مستضعفین در ساخت مسکن و سایر زمینه ها ، جدول کشی جوبها ، تاسیس پاسگاه ، راه اندازی خط ویژه تاکسی ، راه اندازی بازارچه محلی ، احداث پارک کودک ، کنترل ساخت و ساز ، آسفالت 16 متری بطول بیش از یک کیلومتر  از جمله آنهاست.

محمدرضا مشایخی در خاتمه برای منتخبین مردم  آرزوی توفیق کرده برای همراهی و همکاری با شورا اعلام آمادگی کرده و خواستار کمک جدی شورا در احداث کتابخانه وکارهای عمرانی شد.

گفتنی است در این مراسم  رئیس پست بانک میانه از ایجاد و راه اندازی دستگاه خودپرداز عضو شتاب  در آچاچی خبر داد و افزود:  اهالی بصورت شبانه روزی می توانند نیازهای بانکی خود را برطرف کنند.

ولی  لطفی گفت : در نظر داریم در سال 92 حدد 2 میلیارد ریال در جهت اشتغالزایی وصنعت برای هر فرد 100 میلیون ریال با شرایط آسان  پرداخت کنیم ، همچنین اعطای تسهیلات وام ازدواج ، خرید خودرو تا سقف 100 میلیون ریال نیز  از دیگر برنامه های پست بانک است و انتظار داریم جهت موفقیت بانک مردم و مسئولین ما را حمایت کنند.
 
منبع : http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=13365
 
1
1