- ارسال کننده: کلنا عباسک یا زینب تاریخ: ۹۲/۰۵/۳۱

مهندس کیافر ، گزینه معاونت آب وزیر نیرو

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با حضور وزیر نیروی جدید ، حمید چیت چیان ، شاهد تغیییراتی خواهد بود.

ستار محمودی، مدیرعامل اسبق شرکت مدیریت منابع آب و مشاور وزیر نیرو دولت دهم ،محمد حاج رسولی‌ها، مدیرعامل کنونی شرکت مدیریت منابع آب ایران، محمد کیافر، با سابقه طولانی در بخش آب و مدیرعاملی آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی، نماینده سابق میانه در مجلس و این اواخر نیز در در شرکت مهاب قدس مسئولیت مدیرعاملی داشته ، از گزینه های اصلی معاونت نام برده می شود.

حمید چیت‌چیان برای مجموعه مدیران صنعت آب و برق چهره غریبه‌ای نیست، او که سال‌ها قائم مقام وزیر، مشاور عالی این وزارتخانه و از مدیران ارشد مجموعه آب و برق بوده شناخت خوبی نسبت به ابعاد مختلف کار در این صنعت دارد و علاوه بر این تمام مدیران ارشد وزارت نیرو نیز سال‌ها سابقه همکاری با او را دارند، بنابراین انتظار می‌رود با توجه به نیازهای مختلف هر بخش، با شناختی که از نیروهای زیرمجموعه دارد، سریعا تیم عملیاتی خود را چیده و کار جدی در وزارتخانه حساس نیرو را پی بگیرد.

وزارت نیرو که بار سنگین وظیفه تامین و توزیع آب و برق برای مشترکان در سراسر کشور را به دوش می‌کشد به جز دو معاونت کلیدی امور برق و امور آب، چندین شرکت مادرتخصصی را در خود جای داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت توانیر به عنوان مسئول تامین برق کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان توسعه برق ایران اشاره کرد.

کمتر کسی است که نداند در حال حاضر چالش اصلی مجموعه وزارت نیرو بیشتر متمرکز بر بخش آب است، چه در بخشی که منابع آبی محدود تامین آب برای مشترکین را روز به روز سخت تر کرده و علاوه بر کاهش دائم سرانه مصرف آب برای ایرانی‌ها، الگوی مصرف نیز اصلاح نشده است و چه در بخش توزیع که شبکه های فرسوده و سیستم‌های گاهی غلط آبرسانی درکنار سیستم جا نیافتاده فاضلاب در سطح کشور کار سختی را برای مدیران این بخش در آینده ترسیم کرده است.

در این میان معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو که از زمان رفتن محمدرضا عطارزاده از این سمت تاکنون با سرپرستی علیرضا دائمی اداره شده است احتمالا شاهد تغییراتی خواهد بود. هرچند از خود دائمی هم به عنوان یکی از گزینه‌های معاونت آب نام برده می‌شود، اما کمتر کسی است که نداند ستار محمودی، مدیرعامل اسبق شرکت مدیریت منابع آب و مشاور وزیر نیرو دولت دهم، از نزدیک‌ترین یاران وزیر نیرو کنونی است و باتوجه به سوابق دیرینش در بخش آب گزینه اصلی برای پست معاونت آب محسوب می‌شود.

هرچند در برخی محافل تخصصی صنعت آب شنیده می‌شود که محمودی که از مدیران شناخته شده ستادی است بیشتر تمایل دارد به جای قبول مسئولیت معاونت آب به عنوان قائم مقام چیت‌چیان و نفر دوم وزارت نیرو با دایره اختیارات بیشتر به کار خود ادامه دهد و در این صورت نام گزینه‌های دیگری برای این پست نیز به گوش می‌خورد.

در چنین شرایطی از محمد حاج رسولی‌ها، مدیرعامل کنونی شرکت مدیریت منابع آب ایران به عنوان اصلی ترین گزینه تصدی معاونت آب وزارت نیرو نام برده می‌شود، از محمد کیافر نیز که سابقه طولانی در بخش آب داشته و علاوه بر مدیرعاملی آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی، سابقه نمایندگی مجلس را هم در کارنامه دارد و این اواخر نیز در در شرکت مهاب قدس مسئولیت مدیرعاملی داشته است نیز به عنوان گزینه ای دیگر نام برده می‌شود و همچنین ‌از جانباز نیز که سال‌ها تجربه مختلف در بخش آب داشته به عنوان یکی از گزینه‌هایی نام برده می‌شود که در جابجایی مدیران بخش آب، سکان هدایت یکی از بخش‌های مهم صنعت آب را در دست خواهد گرفت. همچنین گفته می‌شود با غلامرضا منوچهری،‌از چهره‌های قدیمی این صنعت نیز برای تصودی مسئولیت در حوزه آب صحبت‌هایی مطرح شده که باتوجه به پیشنهاداتش از وزارت نفت زنگنه، احتمالا ثید حضور در بخش آب را خواهد زد.

* بعد از آقایان مهدس هاشمی و فائقی، مهندس کیافر سومین گزینه از میانه ای ها برای حضور در پست های کلیدی دولت مطرح می باشند که ضمن دعا برای موفقیت و سلامتی ایشان ، از صمیم قلب آرزو داریم ایشان بتوانند در دولت جدید منشا خیر و برکت در مرجله اول برای کشور و بعد برای شهر و دیار خود شوند.

1
1