- ارسال کننده: کلنا عباسک یا زینب تاریخ: ۹۲/۰۵/۲۳

4گزینه برای تصدی استانداری آ - شرقی (سید حسین هاشمی نماینده مردم میانه )لایک

4 گزینه تصدی استانداری آذربایجان شرقی

4 گزینه تصدی استانداری آذربایجان شرقی

رییس جمهور در حال بررسی برنامه های چهار نفر برای استانداری آذربایجان شرقی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،دکتر حسن روحانی از آقایان صادق نجفی، سید حسین هاشمی، کریم شافعی و حسینعلی ضیائی برای تصدی پست استانداری آذربایجان شرقی برنامه خواسته است.

اخبار رسیده حاکی است این چهار تن طی روزهای باقی از هفته جاری و اوایل هفته آینده با حضور در دفتر ریاست جمهوری به تشریح برنامه های خود خواهند پرداخت.

صادق نجفی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره فعلی سازمان منطقه آزاد ارس، از معدود مدیرانی است که در طی پنج دولت گذشته همواره از مدیران ارشد استان بوده است. ریاست وی بر سازمان بازرگانی استان از دوره دولت سازندگی آغاز و تا ادغام سازمان صنایع و معادن با سازمان بازرگانی ادامه داشت. نجفی علاوه بر گروه های سیاسی موسوم به اصلاح طلب، حمایت بخش بزرگی از اصولگرایان آذربایجان را هم داراست. برادر نجفی نماینده پیشین مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی و از فعالین ستادهای انتخاباتی روحانی بود.

سید حسین هاشمی: نماینده پنج دوره متوالی شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی که در مجلس دهم بخت خود را برای نماینده تهران شدن آزمود که از این رهگذر، شیخ الوکیل بودنش قطع شد. هاشمی در چندین دوره ریاست کمسیون صنایع مجلس را بر عهده داشته و در مجلس ششم نیز جزو هیئت رییسه بود. او از چهره های نزدیک به هاشمی رفسنجانی و از موسسین حزب کارگزاران سازندگی است.

کریم شافعی: نماینده سابق مرند و جلفا در دو دوره مجلس شورای اسلامی و برادر مهندس شافعی وزیر سابق صنایع و معادن و رییس فعلی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران. او از جریان اعتدالی است و سال هاست که در تهران ساکن است.

حسینعلی ضیائی: نماینده سابق شاهین دژ در مجلس. آخرین مسئولیتش معاون هدفمندسازی یارانه های وزارت رفاه وتامین اجتماعی بوده است. نام او همزمان برای تصدی استانداری آذربایجان غربی نیز مطرح است اما گفته می شود او در میان گزینه های نشستن در شمس العماره تبریز، بالاترین شانس را داراست. ضیایی یک اصولگراست.

منبع:تبریز بیدار

1
2
1 2