- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر مهندس حسینی تاریخ: ۹۲/۰۵/۲۲

مهندس حسینی:ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن کار عجولانه ای بود

خبرگزاری دانشجو : عضو کمیسیون عمران ضمن اشاره به پرحجم بودن کار در حوزه راه و مسکن گفت: نمایندگان بدنبال تفکیک وزارت راه و مسکن و شهرسازی هستند.
سید بهلول حسینی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» در خصوص تفکیک وزات راه و مسکن و شهرسازی به دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی که اخیرا طرح شده است، گفت: بخش راه و ترابری به تنهایی بخش وسیعی است و حجم کار در آن بالا است. مسکن هم همین طور است و کار مستقل را می طلبد.


وی افزود: به نظر بنده ادغام دو وزارتخانه عریض و طویل راه و مسکن کار عجولانه ای بود و بهتر بود کارشناسی بیشتری صورت می گرفت تا مشکلات بعدی پیش نیاید.


نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چند قانون پنجم در مورد کم شدن تعداد وزارت خانه ها تعیین تکلیف کرده اما نباید باعث پایین آمدن بازدهی شود و قانون وحی منزل نیست و می تواند اصلاح شود.


وی در ادامه در خصوص عملکرد نیکزاد گفت: با توجه به شرایط و سنگینی کار عملکرد نیکزاد خوب بوده و بسیار وزیر پر کار و موفق و پیگیری است و در صورت تفکیک وزارت خانه ها به دلیل کارشناس بودن برای هر دو وزارتخانه راه و مسکن نیز می تواند مناسب باشد.


حسینی در پایان گفت: بسیاری از نمایندگان بدنبال تفکیک این دو وزارتخانه هستند و در کمیسیون عمران نیز بحث آن طرح شده و اعضا بدنبال تدوین طرحی مناسب هستند. البته باید توجه کرد که روند تفکیک این دو وزارتخانه دچار شتابزدگی نشود.


لازم بذکر است، حدودا در هفته های گذشته نمایندگان مجلس شورای سلامی طرحی را با 60 امضا و با قید دو فوریت تقدیم هیئت رئیسه کردند که در صورت تصویب نهایی، وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی از یکدیگر منتزع و تفکیک می‌شوند.

1
1