- ارسال کننده: طیطه جون تاریخ: ۹۲/۰۵/۱۷

قابل توجه همشهریای متمدن ،دردل اکثر خانمها و پیشنهادی از خودم برای همشهریان ، موافقی لایک کن

 

 ##این مطلبمو پارسال نوشته بودم الان ویرایش کردم ##

خیلیام خوندن 

سلام به همه ی دوستای با فرهنگ 

این موضوع شاید دردل اکثر خانمها باشد و آقایان زیاد درگیر این مورد نباشند . این خانمها هستند که صبح تا شب باید دستمال به دست در حال پاک کردن گردوخاک درداخل خانه باشند که از این طرف دستمال میکشیم از طرف دیگه همان آش و همان کاسه است :

 

فرق بین زمین جار و شده و جارو نشده را مشاهده فرمایید !!! تا به حال فکر کرده اید که اگر همه جای شهر مثل قسمت جارو شده باشد چقدر در زیبایی و پاکیزگی شهر و روحیه و روان و فرهنگ مردم تاثیر مثبت خواهد گذاشت ؟ و ما خانمها هم دیگر مجبور نمی شویم اینهمه گرد و خاک پاک کنیم . اصلا آیا هیچوقت دلتان خواسته که در جای زیبایی زندگی کنید ؟؟

 

1

متاسفانه اکثرا حاضرند بر روی خروارها خاک و زباله زندگی کنند ولی عارشان میاید یک جارو برداشته و حتی دم در خانه را جارو بزنند ، حتی اگر شب هنگام باشد .
یکی از دلایلی که شهرمان کثیف است چه از لحاظ زباله و چه وفور گرد و خاک ، خوب کار نکردن کارگران زحمتکش شهرداری است که البته با این حقوق ناچیز نمیشود توقعی بیش از این داشت و یکی از راههای افزایش انگیزه این کارگران زحمتکش حمایت مالی است .

 


موضوع را ساده تر بیان می کنم ، در فیلمها دیده ا یم که کارگران شهرداری ازهمسایه ها ماهیانه مبالغی میگیرند و به نظرم در شهر ماهم اگر هر خانوار مبلغی اندک به عنوان ماهیانه مثلا 1000 تومن ( پول یک بستنی ) یا بسته به توان ، بیشتر ، به کارگران محترم پرداخت کنند ، ایشان با انرژی بیشتری کار خواهند کرد .

این 1000 تومن یا بیشتر جمع شده و هرماه حقوق قابل توجهی خواهد بود و هم قشر ضعیف با فقیر جامعه خوشحال شده و هم شهرمان تمیز می شود و هم خودمان ثوابی می کنیم و کاری برای شهرمان انجام می دهیم .
مخصوصا این روزها که همه جا آپارتمان سازی شده و هر واحد مبلغی جمع کنند تا این کاگران با دلخوشی و رضایت کار کنند . 


*** من این را نگفتم که فقط حرف زده باشم و خواهشمندم اگر موافق هستید ،کاری بکنید و  اگر شهری تمیز میخواهید تکانی بخورید ! و نشان بدهید که فقط حرف نمیزنید 


من پیشنهاد دادم ، بقیه دیگر دست آقایان است که از همسایه های محترم امضا بگیرند و با کارگران هماهنگ کنند . 
و حتما از ما خانمها که انتظار ندارید برویم و با کارگران حرف بزنیم ؟؟؟؟ البته مطمئن باشید که اگر کارگران شهرداری زن بودند حتما این کار را مدتها پیش کرده بودیم 
وظیفه ی آقایان محترم است ...


فقط کسانی که مرد عمل هستند تشریف بیاورند !

و در آخر اگر هم برای خودتان کسر شان نمیبینید که محیط زندگیتان با دستان خودتان تمیز شود که چه بهتر همین امشب که شب عید است قدمی بردارید ...فقط یه ربع 20 دقیقه طول میکشه کسی هم نمیبینه در عوض دائما وقتی رفت و آمد میکنید از پاکیزگی محیطتو لذت میبرید 

حداقل فقط یه بار امتحان کنید 

 

1
2
3
4
5
1 2 3 4 5