- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۲/۰۵/۱۷

دادستان میانه: هیچ شک و شبهه ای در خودکشی متهم وجود ندارد

مرگ یک متهم در بازداشتگاه کلانتری 13 شهری میانه در روزهای اخیر شایعاتی را در شهر دامن زده بود که ما را بر آن داشت تا برای رفع شبهات این پرونده به سراغ دادستان میانه رفته و پاسخ نهایی سوالات را از زبان ایشان بشنویم.

دادستان میانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قافلان با بیان اینکه هیچ شک و شبهه ای در خودکشی متهم وجود ندارد گفت: تمامی مستندات مربوطه جمع آوری شده و متاسفانه متهم در بازداشتگاه خودش را حلق آویز کرده است.

حسین محرم با رد شایعات موجود درباره ضرب وشتم متهم اظهار داشت: متهم در بازجویی های آگاهی به 40 فقره سرقت موتور سیکلت اعتراف کرده بود و ماموران در حال جمع آوری موتورهای سرقتی و دستگیری مال خرها بودند و مراحل بازجویی تمام شده بود. وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما برقراری عدالت و نظم در جامعه است گفت: اگر ماموری در این زمینه قصور کرده باشد، با آن برخورد جدی خواهد شد.

دادستان میانه با تشریح نحوه ی خودکشی مرحوم الف.ر گفت: متهم پس از دستگیری یکی از مال خرها به همراه وی به بازداشتگاه کلانتری 13 میانه تحویل می شود تا مراحل بعدی پرونده پیگیری شود که این امر با دستور قضایی بوده و تخلفی در نگهداری متهم در بازداشتگاه صورت نگرفته است. وی ادامه داد، پس از انتقال به بازداشتگاه و انجام تشریفات خاص تحویل متهمین به کلانتری، متهم در یک فرصت مناسب و تقریبا 2 ساعت پس از انتقال به وسیله بند شلوار کردی که به تن داشته خود را از محل تهویه، دار زده است.

محرمی با تاکید بر جمع آوری دقیق مستندات و بازجویی های انجام شده از ماموران و شخص ثالثی که به همراه متهم بوده گفت: با توجه به اینکه متهم برای ادامه تحقیقات  با حکم مقام قضایی در اختیار اداره آگاهی بوده و تحقیقات آنها نیز تکمیل نشده بوده، وی را تحویل کلانتری داده اند تا مراحل بعدی پرونده دنبال شود.

محرمی در پاسخ به این سوال خبرنگار قافلان که چرا بند شلواری را که متهم خودش را با آن دار زده، زمان انتقال به بازداشتگاه تحویل گرفته نشده گفت: مدل شلوار کردی به نحوی است که اگر بند آن جدا شود می افتد و به همین خاطر ماموران در این زمینه با ملاحظاتی دچار اشتباه شده اند که این مورد در پرونده ی جداگانه ای بررسی خواهد شد.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به نتایج کالبد شکافی انجام شده گفت: گزارش کالبد شکافی پزشکی قانونی میانه خودکشی را تائید کرده است و ما به خاطر حساسیتی که نسبت به این موضوع داریم، برای رفع شبهات و هرگونه شائبه در این زمینه، پرونده را برای بررسی دقیق تر به پزشکی قانونی استان ارسال کردیم که نتیجه ی کالبد شکافی استان نیز خودکشی را تائید کرده است.

دادستان میانه در خاتمه ضمن تسلیت به خانواده مرحوم و اظهار تاسف از این اتفاق ناگوار از مردم خواست توجهی به شایعات نکرده و از اظهار نظرهای بی اساس خودداری نمایند. تا دستگاه قضایی در آرامش پرونده را پیگیری نماید.

1
1