- ارسال کننده: یاسین حسینی مقدم تاریخ: ۹۲/۰۵/۱۷

حمایت از خبرنگاران میانه بستر ساز رشد (به بهانه روز خبرنگار)

 

بسمه تعالی

با تبریک این روز به جامعه خبری شهرستان میانه و خبرنگاران محترم سایت میانالی

 

خبرنگاری یعنی آگاه سازی و شفاف سازی، و این حرفه زمانی برای شخص خبرنگار حساس و دردسر ساز می شود که عده ای در پس این شفاف سازی متضرر شوند. وقتی صحبت از خبرنگار می شود ذهن ها معطوف شخصیت هایی می شود که بی پروا به همه جا سرک می کشند و با هدف آشکار سازی حقایقی که گروهی در پس منافع خود پنهانش می کنند در تلاشند تا گروهی دیگر را آگاه سازند. هدف یک خبرنگار بیدار سازی شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی است که نسبت به حق و حقوق خود آگاهی کافی ندارند.

در این میان روند سامانه خبری شهرستان میانه از لحاظ سطح کمی و کیفی آگاهی و اطلاع رسانی در تمام زمینه ها نسبت به گذشته بسیار ارتقا یافته است. فضاهای سایبری شهرستان به یمن حضور جوانان کوشا که در تلاش برای خدمت رسانی به شهروندان میانه هستند به فضایی خبرساز مبدل شده است. اما گاه عده ای با سمت و سو دادن به فعالیت های این عزیزان، تلاش های شبانه روزی و دلسوزانه ی جامعه ی خبری را زیر سؤال برده و مورد اهانت قرار می دهند!!

بارها و بارها از منتقدان که مغرضانه فعالیت های خبری را مورد نقد قرار می دهند ناملایمتی هایی در حق فعالان این بخش شاهد بوده ایم. گاهی عده ای از غرض ورزی های جامعه ی خبری گلایه می کنند اما ای کاش همین منتقدان از مصائبی هم که یک خبرنگار وظیفه شناس در مسیر ادای وظیفه خود متحمل می شود سخن می گفتند.

خبرنگاری که با هدف خدمت به شهروندان عادی، منافع شخصی خود را به خطر می اندازد نبایستی چنین مورد بی احترامی و تهمت ها قرار بگیرد. عموماً کسانی که از شفاف سازی مسائل شهرستان میانه و کند و کاو نوع عملکرد و فعالیت خود هراس دارند همیشه در تلاشند تا مسیرهای فعالیت جامعه خبری را ناهموار کنند و گاه با تبلیغات منفی نسبت به این اشخاص تلاش های خبرنگاران را در آگاه سازی مردم مغرضانه قلمداد کنند. اما مردم فهیم شهر بایستی به آن سطح از آگاهی برسند که بتوانند خدمت گذاران صادق را از کسانی که در تلاش برای سرپوش گذاشتن به مشکلات شهری هستند تشخیص دهند و از طرفی با حمایت از فعالان خبرساز و خبرنگار شهر در رشد و بالندگی شهرستان سهیم باشند.

 

Ya30n - 92/05/17

1
2
1 2