- ارسال کننده: علی مددی نیا (نمایندگی بیمه نوین) تاریخ: ۹۲/۰۵/۱۳

نماینده مردم میانه در مجلس عنوان کرد

نماینده مردم میانه در مجلس عنوان کرد
60 بخش در انتظار ابلاغ حکم فرمانداری

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: با وجود تصویب و امضای حکم ابلاغ 60 فرمانداری در کشور از سوی هیئت دولت، مسئولان تقسیمات کشوری تاکنون از ابلاغ این احکام خودداری کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: 60 بخش در انتظار ابلاغ حکم فرمانداری

محمدعلی مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز درباره یک مورد از این فرمانداری‌ها در حوزه انتخابیه‌اش  قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه با وجود تصویب در هیئت دولت و امضای احکام فرمانداری‌های یاد شده مسئول تقسیمات کشور و دبیر هیئت دولت تاکنون نسبت به ابلاغ این احکام اقدام نکرده‌اند.

محمدعلی مددی افزود: مسئولان یاد شده تنها دلیل خود را تمایل نداشتن به ابلاغ تک به تک احکام فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند و می‌گویند ابلاغیه تمام 60 فرمانداری را همزمان صادر خواهند کرد.

وی با اشاره به طی مراحل و تصویب فرمانداری‌های یاد شده در هیئت دولت و امضای احکام آنها توسط معاون اول رئیس جمهور گفت: عدم ابلاغ احکام یاد شده غیرقانونی است و باید مسئولان مربوطه در اسرع وقت نسبت به این کار اقدام نمایند.

نماینده مجلس نهم از ارتقاء شهرهای ترکمانچای به عنوان فرمانداری در حوزه انتخابیه‌اش در بین 60 فرمانداری یاد شده خبر داد و گفت: این شهر در محدوده شهرستان میانه برطبق مصوبه هیئت دولت به فرمانداری ارتقاء یافته که ساکنان آن به مانند 60 شهر یاد شده منتظر ابلاغ احکامشان به وزارت کشور هستند.

براساس این گزارش، مهربان در شهرستان سراب نیز منتظر ابلاغ حکم ارتقای فرمانداری است.

پیش از محمدرضا رحیمی در پنجم مرداد امسال در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی در تبریز از ارتقا بخش‌های مهربان و ترکمنچای به فرمانداری و فرمانداری مرند به فرمانداری ویژه خبر داده بود.

استان آذربایجان شرقی پیش از تا قبل از دولت نهم و دهم دارای 19 فرمانداری بود که با ارتقا بخش‌های خداآفرین و هوراند به فرمانداری این عدد به 21 فرمانداری رسید و با ارتقا بخش‌های ترکمانچای و مهربان تعداد فرمانداری‌های استان آذربایجان شرقی به عدد 23 خواهد رسید.

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، جمعیت استان آذربایجان شرقی در این سال بالغ بر 3724620 نفر بوده که نزدیک 5 درصد از جمعیت کل ایران را به خود اختصاص داده‌است. برهمین اساس، 1882031 نفر مرد و 1842589 نفر زن در قالب 1086083 خانوار ساکن این استان بوده‌اند. جمعیت استان در مقایسه با سال 1385 نزدیک به 5/5 درصد افزایش یافته‌است.

در سرشماری سال 1390 خورشیدی، تبریز با جمعیتی بالغ بر 1695094 نفر، پرجمعیت‌ترین و چاراویماق با جمعیتی بالغ بر 32745 نفر، کم‌جمعیت‌ترین شهر استان آذربایجان شرقی بوده‌است. تعداد آبادی‌های استان در سال 90 دو هزار و 731 آبادی و 20 آبادی استان خالی از سکنه هستند.

1
1