- ارسال کننده: علی میانجی تاریخ: ۹۰/۰۴/۱۴

گزارشي از جلسه استیضاح ! شهردار ( قسمت دوم)

جلسه قرار بود ، جلسه ی استیضاح باشد ، همه به این شوق و نیت آمده بودند تا ببینند کدام یک از طرفین ماجرا بر مسئله فائق آمده و از خود دفاع خواهند کرد ؟

اما این جلسه پرده از بسیاری رانتهای موجود از شهر برداشت که خود جای تامل دارد ، به قول مهندس واعظی این ویروس باید از جان شهرداری برداشته باشد که همانا فساد های مالی است .بسیاری از تخلفاتی که ذکر می شود حاصل صحبت های 4 عضو شوراست که حاضرند آن را در  هر محکمه ای ارائه دهند.

اما در این جلسه چه صحبتهایی مطرح شد ؟

-         عدم رسمیت جلسه به دلیل غیبت 3 عضو شورا (مخصوصا ً رییس شورا)

-         اشاره به نامه ای که 1 ساعت قبل از شروع جلسه ی 30/03/90 توسط آریامنش ارائه شد ،تا برای همکاری بیشتر و تعامل با شهردار به ایشان فرصت داده شود .(اصل نامه که به تایید 6 نفر از اعضا به غیر از خانم امیدی رسیده در ذیل آورده شده است )با خط آقای شیویاری و درخواست آریامنش

-         دلیل انتخاب شهردارفعلی آشنایی 15 ساله ی وی با قوانین و اعضای شهرداری بود(به دلیل داشتن مسئولیت حراست)

-         موافقت با تمامی درخواست های آقای میعاد به طوری که به اندازه ی تمام شهرداران قبلی با ایشان همکاری کرده ایم ،چون بومی بود .     

-         دلیل استیضاح عدم اجرای برنامه ها توسط شهردار است (عدم اجرای 13 مورد از 15 مورد )     

-         قول 100 درصد شیویاری و آریامنش برای شرکت در جلسه ی استیضاح و همراهی با موافقین استیضاح در صورت عدم همکاری شهرداری      

-         استعفای غيرمترقبه آقاي آريامنش كه بيشتر براي فرار از پاسخگوئي بيشتر است ، البته ما 4 نفر با این استعفا موافقت نخواهیم کرد ،کسی که اینجا به این صورت به مردم خیانت می کند ، همه جا خيانت مي كند.      

-         مقدمات شکایت از آقاي آریامنش به دلیل عقد قرارداد با شهردار (طبق قانون : هیچ یک از اعضای شورا نمی توانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم به عقد قرارداد با شهرداری بپردازند).     

-         تحت تاثیر قرار گرفتن رییس شورا و ابطال جلسه به خاطر یک نفر که هنوز تکلیف استعفایش معلوم نیست .    

-         رییس شورا باید فرا جناحی بوده و بدون طرفداری عمل کند .

-         عدم ارسال صورتجلسه 30/03/90به فرمانداری ، نوشتن نامه توسط  شیویاری به فرماندار در صبح روز 13/04/90 مبنی بر لغو عدم حضورش در جلسه ی بعد ازظهر

-         کار کردن شهردار با کسانی که در زمان تصدی خود بر پست حراست ،خود آنها را صاحب پرونده کرده بود واکنون نیز پروندشان دایر است .به عنوان مثال همسر یکی از اعضا ی شورا دارای فساد مالی بود و توسط شکایت های خود آن را به 6 ماه زندان محکوم کرده بود ولی بعد از انتخاب شدنش ، وی را به عنوان مشاور ارشد انتخاب کرد .

-         همکاری مشاور حقوقی شهردار به مدت 11 ماه بدون قرارداد ، چه عاملی می تواند باعث دلگرمی برای کار باشد در حالی که حقوق و دستمزدی دریافت نشود .

-         محکوم شدن 720 میلیون تومانی شهرداری به دلیل عدم حضور مشاور حقوقی در جلسه دیوان عدالت اداری ، ... . حال آنکه هر کسی می داند در صورت حضور نمی توانستند حکمی را صادر کنند... .

-         دادستان گفته : تازمانی که این شخص مشاور حقوقی است ، شهرداری به حق وحقوقش نخواهد رسید و همیشه محکوم خواهد بود .

-         با 2.5 میلیارد مازاد در آمدی که شهرداری در سال 88 داشت می توانستیم 3 پل روگذر در نقاط مختلف شهر بزنیم ، یکی از مهندسان قول و طرح این کار را به شرط طی کردن مراحل شرعی و قانونی داده بود ، که درآمدی سالیانه برابر با 500 میلیون برای شهرداری داشته باشد .

-         استفاده از مصالح غیر استاندارد یکی از اعضای شورا به دلیل ... ، بر اساس استانداردها تنها بتن آرمه ی تولیدی توسط شرکت این آقا استاندارد لازم را داشت .به طوریکه بین سرآسیاب تا معلم 3 بار کفپوش عوض شده تااینکه دفعه ی سوم کفپوش ها از سراب آورده شد .

-         تمامی معاملات انجام شده بین شهردار و این عضو شورا خلاف قانون بوده وبایستی در یک دادگاه پاسخگو شوند وشکایت های اولیه انجام شده است .

 

در قسمت سوم که اواخر شب یا فردا ارائه می شود  به سخنان جنجالی مهندس واعظی که با تشویق مردم همراه بود اشاره خواهد شد که  در آن به وجود" قدرت موازی در زمان شهرداران سابق "اشاره کردند همچنین به برخی فسادهای مالی و فراری دادن سرمایه گذران خارجی و داخلی توسط شهرداری و نزدیکان ایشان اشاره می شود . نیز به طومار امضا شده ی مردم در اعلام انزجار خود از عمل زننده ی ریس شورا پرداخته خواهد شد .

 

 

  

 عکس های مرتبط :

  

 

 

بنری که قرار بود بر در قفل شده ی شورا زده شود ولی در صحن جلسه شورا به نمایش گذاشته شد .

 

 

جداول به کار رفته در مبلمان شهری در صحن علنی جلسه ی شورا

 

 

 

تریبون در انتظار استیضاح

 

 

 

 نامه درخواستی آقای آریامنش برای تعویق جلسه ی استیضاح و قول مساعدت برای همکاری با سایر اعضا

1
1