- ارسال کننده: مهدی عزیزی تاریخ: ۸۸/۰۵/۱۲

شهردار میانه استیضاح می شود

شهردار میانه استیضاح می شود

طرح استیضاح مهندس تیزپاز شهردار میانه از سوی شورای شهر به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار قافلان در جلسه روز سه شنبه شورای شهر میانه، 4 تن از اعضای شورا با امضاء طرحی که در آن 20 سوال از شهردار شهر مطرح شده، خواستار استضاح و توضیحات مهندس تیزپاز شهردار میانه شده اند.

آقایان عبادی، دکتر شیویاری، دکتر خداوردی لو و خانم امیدی امضاء کنندگان این طرح     می باشند. که گفته می شود تمامی اعضای شورا با این استیضاح موافقند.

با این اوصاف طبق قانون، شهردار موظف است ظرف ده روز آینده شخصا با حضور در جلسه علنی شورای شهر به سوالات مطرح شده پاسخ دهد.

بازهم استیضاح؟!

هنوز خاطره­­ی جنجال انتخاب شهردار در آغاز فعالیت دور سوم شورای اسلامی شهر میانه از خاطر مردم این شهر نرفته و مسائل بعد از آن و انتخاب اصغری به این سمت که انتخابی کاملاً سیاسی و مصلحتی بود جای خود را به هیچ خاطره­ی خوشی نداده است. چرا که با گذشت تنها ؟ ماه از فعالیت وی که حرف و حدیثهای فراوانی هم در حاشیه داشت، شورای شهر به دلایلی که هرگز برای مردم به طور کامل تشریح نشد وی را وادار به استعفا نمود و داستان جستجوی شهردار مناسب برای میانه دوباره با آن همه متن و حاشیه هایش به حکایت صد من کاغذ رسید.

پیش از اصغری نیز که قراچورلو شهردار موفق سالهای اخیر و بلکه موفق ترین شهردار سالهای عمر شورای شهر بر سند مدیریت شهرداری بود، با به قدرت رسیدن برخی از عناصر شورای شهر و تهدیدهایی که علیه وی برای برکناری و استیضاح و دیگر ترفندهای تخریبی صورت گرفت اوضاع را برای ادامه­ی فعالیت نامناسب دیده و برای حفظ شأن و اعتبار خود در یک اقدام پیش دستانه استعفا را بر درگیری و تنش و مقاومت در برابر کسانی که تصمیم از قبل تعیین شده گرفته بودند ترجیح داد و با زیرکی میدان را خالی کرده بود.

اصغری هم که با هفت رأی موافق اعضای شورا کلید طلایی شهر میانه را تحویل گرفته بود در زیر فشارهای اکثریت شورا بدون اینکه این کلید طلایی را با همان احترامی که در مراسمی رسمی تحویل گرفته بود باز پس دهد کلید را گوشه اتاق کارش گذاشت و بی سروصدا با یک استعفانامه به شهر میانه با همه­ی آرمهایش پشت کرد. و نباید از این نکته غافل شد که در این گیر و دارها اقبال همیشه بر شانه کوتاه یکی از کارکنان شهرداری نشسته و او را پشت میز سرپرستی بزرگترین دستگاه اجرایی شهر می نشاند. به این ترتیب معلوم بود که مدیریت شهری تحت درایت این شورا، ره به کجا می برد.

و اکنون محبوب تیزپاز، شهرداری که از هر حیث از شرایط لازم برای هدایت سکان مدیریت شهری برخوردار است و سوابق اجرایی و تحصیلات دانشگاهی و رزومه­ی مدیریتی وی همگی در حوزه­ی تخصصی مدیریت شهری می باشد و با آن همه تعریف و تمجیدهای شورای شهر در پی یک دوره­ی نسبتاً طولانی تضارب و تنش و کشمکش به این سمت برگزیده شد خیسی ترکه­ی تهدید به استیضاح را بر تن خود حس کرده و بنیان جایگاهش را در شهرداری میانه لرزان و متزلزل یافته است.

به راستی چرا؟! ما در این مجال به هیچ عنوان قصد دفاع از کسی یا نفی دیگری را نداریم چرا که اصولاً هیچگاه مسائل به طور کامل و شفاف به مردم و حتی رسانه ها و اصل نظر هم عرضه نشده است و همواره حوادث و اتفاقات در هاله ای از ابهام و با هزاران حرف و حدیث و حاشیه پردازی ها همراه بوده اند و عملاً امکان قضاوتی کاملاً آگاهانه را برای منتقدان و

صاحبنظران بسته مانده است. اما آنچه ما بر آن انگشت می گذاریم روندی است که بر شیوه ها و روشهای شورای اسلامی شهر میانه و عملکرد این شورا حاکم شده است، رویه ای که برآیندی جز فرصت سوزی برای این شهر نداشته است.

امروز در حالی بحث استیضاح و برکناری شهردار نقل مجالس شده است که همه­ی شهرداریهای نیمکره­ی شمالی زمین فصل کاری خود را سپری می کنند و هر عقل سلیمی می داند که در زمانی که لحظه ها نیز ارزش ندارند متوقف کردن زمان برای این مجموعه، محلی از اعراب ندارد. به قول نیاکان خردمند ایــــــران زمین که

گفته اند دارد. به نظر می رسد باید این سوال از اعضای محترم شورای شهر پرسیده شود که آیا خسارت ناشی از یک مدیریت به زعم شما ضعیف ( که در مورد مهندس تیزپاز

این نکته جای بحث دارد ) بیشتر است یا خسارات ناشی از فقدان مدیریت؟!

شورای شهر با ناامن کردن فضای سیاسی و تهدید امنیت شغلی شهردار از چندین ماه قبل عملاً هر دو پای شهرداری را که شامل مدیریت از یک سو و مجموعه­ی دستگاه از سوی دیگر می باشد لنگ و بلاتکلیف نگه داشته و به این ترتیب فرصتهای طلایی تلاش و پیشرفت را از مجموعه شهرداری ساقط نموده است.

اگر ضعف این شورا نبود چنین مسئله ای در یک بازه­ی زمانی محدودتر نیز قابل طرح و عمل بود و اگر فرض بر این بود که شهردار از توان مدیریتی مناسب برخوردار نیست، می شود در عرض یک ماه مسئله را طرح، تکلیف او را مشخص و سر و ته قضیه را هم آورد ولی ضعف در تصمیم گیری و تاثیرپذیری این هفت نفر جریانهای سیاسی خارج از شورا توان چنین عملکردی را از آنها گرفته است و همین امر است که مشکلات بعدی را به دنبال می آورد.