- ارسال کننده: مهتاب میانالی تاریخ: ۹۲/۰۵/۰۹

افزایش تکدی گری در میانه

یکی از پدیده­های اجتماعی در هر شهری تکدی گری و یا همان گدایی است. مسئله­ای که به شکل­های مختلف در شهرها دیده می­شود. گاهی با مراجعه­ی مستقیم به درب منازل، گاهی با ایستادن در جلوی خودورها و یا در داخل اتوبوس­ها و از همه بیشتر نشستن در خیابان­ها.

چندی پیش در جمع آوری این گروه از افراد جامعه در شهرمان حرکت خوبی شد و تقریبا دیگر هیچ گدایی در شهر نبود ولی متاسفانه چند وقتی هست که تعداد اینها در شهر زیاد شده و اصلا  ظاهر خوبی برای میانه ندارد. از پیرمرد سالخورده گرفته تا کودک خردسال در این بین دیده می­شوند. عده­ای از اینها از افرادی هستند که اصطلاحا به آنها زنان کولی می­گوییم و معلوم نیست از کجای ایران به اینجا آمده اند و گدایی می­کنند. دیروز حرکت یکی از اینها برایم جالب بود که دیدم نسخه­ای در دست دارد که احیانا نمی­تواند پول این نسخه را تهیه کند و خیلی مرتب جلد نایلونی هم برای نسخه گرفته بود! شاید برای اینکه قرار است مدت زیادی از آن استفاده کند و خواسته بود تمیز بماند!!!

این افراد بیشتر در مسیر بین میدان آزادی و چهارراه پایین دیده می­شوند. همه دانیم که این مسیر همیشه شلوغ ترین و پرترددترین مسیر میانه است(به دلیل بازار و مراکز خرید) و پیاده­روی این مسیر برای عبود عادی مردم هم کم عرض هست. حال وقتی یکی در این پیاده رو ها می نشیند مطمئنا عبور از این مسیر برای شهروندان دشوار خواهد شد.

بحثی در این مورد نمی­کنم که آیا این افراد واقعا نیازمند هستند یا نه چون غیر خدا کسی به این مسئله عالم نیست ولی اینکه چرا این اواخر تعداد این تکدی گران در شهر اینقدر زیاد شده و چرا نهادها و سازمان های مربوطه جلوی این مسئله را نمی­گیرند برای من جای سئوال است. 

1
1