- ارسال کننده: امین کریمپور تاریخ: ۹۲/۰۵/۰۸

آنچه در رنگساز مرد خبر ساز شهرستان میانه و فراتر از آن خبر ساز استان آذربایجان شرقی می بینیم

 در  گفتگوی ویژه  خود با روابط عمومی  بخشداری ترکمانچای  درمورد نحوه تهیه گزارش  توسط  آقای رنگساز از اخبار بخش ترکمانچای  :

روابط عمومی  بخشداری ترکمانچای  با استفاده از مطالب خود این خبرنگاران   به   آنچه که در یک خبر نگار خوب  و آقای رنگساز بود اشاره نمودند  که از نظرتان می گذرانیم

ترکنمچای 8

حس خبری این که بفهمیم چه چیزی خبر است ‏عموما با تمرین به دست می‌آید، اما به نظر می‌رسد آقای رنگساز  به طور غریزی خبر را  احساس میکند .‏

استقامت و پشتکاری این که وقتی دنبال اطلاعات ‏هستند  و پشت درهای کاغذبازی اداری، سرکار گذاشتن‌ها و ‏مخالفت‌های پشت سر هم گیر می‌افتند تسلیم نمی شوند .‏

عینی‌گرایی  او  نظرات شخصی خود و ‏تعصباتش را در خانه می‌گذارد و وارد صحنه خبر  می‌شود.  ،  اجازه می دهد  تا آدم‌ها خودشان ‏تصمیم بگیرند.‏

شک و تردید  آقای رنگساز  وقتی با مقامات، شرکت‌ها ‏و مسوولان سر و کار دارد  نسبت به گفته‌های آنان ‏درجه بالایی از شک و تردید دارد و این اصل را در نظر میگیرد که   منابع اغلب ‏دوست دارند اطلاعاتی به ما  بدهند که به نفع خودشان ‏باشد. البته باید حواس ایشان است که  می داند  این شک و تردید ‏تبدیل به بدگمانی نشود.‏

بیت 2
با مردم راحت است بیشتر داستان‌های خبری را مردم ‏می‌سازند. در روزنامه ‌نگاری برای آرام و ساکت بودن و ‏درون‌گرایی هم جا هست اما  رنگساز از خبر نگارهایی است که  راحت با هر ‏نوع آدمی  اخت می‌شوند  و شانس بهتری  برای پیدا کردن ‏حقایق دارند.

ترکمنچای6

آشنا به کار است -  با فضای کاریش که ممکن است رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله و یا ضمیمه هفتگی باشد آشنا ست  و می فهمد که این رسانه، چه قدرتی دارد، چه جایگاهی دارد، چه مقدار تأثیرگذاری دارد و اصلا چه‌قدر ظرفیت دارد.

رنگساز33رنگساز 23

آشنا به اهدافش است رنگساز از هدف‌های رسانه‌ای که در آن کار می‌کند اطلاع دارد  وگرنه می داند هرآن  احتمال تبدیل به یک مزدور قلم به دست شدن هست  که آب به آسیاب دشمنش می‌ریزند و چرخ دیگران را می‌چرخانند

از موقعیت غول های خبری  آگاه است رنگساز  کسی است که حداقل با بزرگان خبری و رسانه‌ای داخل کشور و حداکثر با رسانه‌های جهانی و غول‌های خبری دنیا آشنا است  و  می داند   هر کدام از این‌ها چه موقعیتی دارند و در چه فضایی کار می‌کنند.

رنگسازی

ساز گار  با مردم - رنگساز ا آدم‌های خوش مشربی هست، که قابلیت ارتباط برقرار کردن با یک بچه و یک پیرمرد یا پیرزن را به صورت موثر دارد و می‌تواند  با طیف‌های مختلف مردم هم همراهی کند و خودشان را در شرایط آن‌ها قرار بدهند و از احساسات و اعتقادات و منافع آن‌ها دفاع کنند.

رنگساز11مردمی بودن

رنگساز  می تواند مثلا با یک کارگردان تلویزیونی در مورد فیلمی که ساخته به بحث و گفت‌وگو بپردازد یا  می تواند  با فلان وزیر یا نماینده مردم، در مورد مسئولیتش و حقوق شهروندان سوال و جواب کند و یا یک اتفاق سیاسی را روایت کند، همه این‌ها به این معنی است که  او  اطلاعات زیادی دارد  و در هر زمینه‌ای اگر صاحب نظر نیست، لااقل صاحب حرف و حدیث است . هر چند در حالت خیلی حرفه‌ای هر خبرنگاری می‌تواند در یک موضوع خاص تخصص داشته باشد و در همان موضوع فعالیت کند و کارشناس شود، مثلا خبرنگار اقتصادی، خبرنگار سیاسی، خبرنگار اجتماعی، خبرنگار ورزشی و... اما به هر حال او  در همه  زمینه تواناست

کنترل احساسات -  رنگساز نه این‌که احساس نداشته باشد، نه! ولی کنترل  عجیبی  بر روی احساسات عاطفی و شخصی  خود دارد  او می داند که احساسات شخصی و عاطفی اش  به نوشته-هایش  و گفته هایش اضافه نشود و هم این‌که در مواقع حساس و اتفاقات ناراحت کننده و دردناک دچار تغییر حالت روحی و روانی نشود

مهارت زیبای نوشتن و بیان -  مهارت نوشتن یکی از مهارت‌های مهم برای  رنگساز   است،  او این قابلیت را در خودش دارد که کلمات را به هم چیده  و نوای دلنشین خبر و گزارش را برای پخش آماده کند

همیشه خنده روست رنگساز با چهره گشاده و خنده رویش نشاط و شادابی خاصی را به مصاحبه شونده و همصحبتش می دهد

مردم ترکمنچای

زمان را فوت نمی دهد - رنگساز   به سرعت و دقت  زیاد  می تواند در زمانی حدود سه سوت از خبری مطع شود، آن خبر را تحلیل کند و به پیاده سازی آن بپردازد

خداحافظماشین

زمان

 

خدا قوت رنگساز  گزارش های خوب خوب  از ترکمانچای بساز

منتظر گزارش بعدی تان  هستیم

-------------------------

البته  لازم به یادآوری است که روابط عمومی بخشداری از  آقای رحیمی و امین کریمپور و امید کوهی و رضا امامی  نیز  به شایستگی یادکرد  و از آنها نیز تقدیر و تشکر نمود  ولی این متن اختصاص به رنگساز داشت

1
2
1 2