- ارسال کننده: کمیل میانه تاریخ: ۹۲/۰۵/۰۴

حجت الاسلام حامدی درخطبه های این هفته نماز جمعه : مهمترین برکت نماز جمعه نمایش همبستگی و وحدت درمقابل دیدگان دشمنان است + لینک دانلود خطبه ها

به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری نماز جمعه میانه - حجت الاسلام   والمسلمین حامدی امام جمعه ی شهرستان میانه در خطبه های اول   نماز  عبادی سیاسی جمعه به دنبال مباحث هفته های گذشته از  قسمت سوم نهج البلاغه از بخش کلمات قصار بیان کرد : حضرت  امیرالمومنین  علی (ع) میفرمایند: برای هر چیزی زکاتی است وزکات بدن  روزه است.

وی درهمین زمینه تاکید کرد :بااینکه با دادن زکات از اصل آن شی کم می  شود ولی آن شی نمو و برکت پیدا میکند. روزه هم به ظاهر از بدن  کم می کند ولی باعث رشد و سلامتی بدن است.

وی همچنین ادامه داد : بااینکه دانستن فلسفه وجودی احکام و عبادات  باعث اشتیاق و جدیت می شود ولی اگر هم ندانستیم دلیل بر ترک عمل  نیست.انسان حق ندارد به صرف ندانستن خاصیت عبادات آن عمل  را ترک کند.عبادات و احکام حتما خاصیت دارند منتهی نسان به آن علم  ندارد.

نماینده ی ولی فقیه در شهرستان میانه درخطبه ی دوم نماز جمعه بااشاره به 5مردادماه سالروز اقامه ی اولین نماز جمعه ی تهران به امامت مجاهد نستوه آیت الله طالقانی درسال1358 یادآور شد : فریضه ی سیاسی عبادی جمعه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی واز یادگارهای ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که درحال حاضر دربیش از 700 نقطه از ایران اسلامی به صورت همزمان منعقد است.

وی تصریح کرد : فریضه ی عبادی سیاسی نماز جمعه آثار و برکاتی دارد که مهمترین برکت آن نمایش همبستگی و وحدت درمقابل دیدگان دشمنان است. علاوه بر آن جایگاه بسیار مناسبی جهت حل مشکلات و طرح مسائل اخلاقی است.

ایشان بااشاره به فرارسیدن شبهای قدر ولزوم استاده هرچه بیشتر از این شبها افزود : انشااله توفیق داشته باشیم از فرصت شبهای قدر نهایت استفاده را بکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با یادآوری روز جهانی قدس که از یادگارهای امام بزرگوار است تصریح کرد : درجمعه ی آخر ماه مبارک رمضان به برکت این حرکت امام خمینی (ره) مسلمانان درهرجای جهان به حمایت از فلسطین مظلوم راهپیمایی مفصلی انجام می دهند.

وی همچنین خاطر نشان کرد :روز جهانی قدس برکاتی دارد و آن هم این است که تمام سعی و تلاش صهیونیسم جهانی این است که مساله فلسطین فراموش شود که بااین حرکات و راهپیمایی ها و پافشاری مسلمانان بر سر این مساله باعث شده که مساله ی فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام مطرح شود.

خطیب جمعه ی شهرستان با اشاره به اینکه مساله فلسطین از دو جهت برای ما اهمیت دارد تصریح کرد : از بعد تکلیفی و دینی دفاع از مظلوم جزء تکالیف دینی ماست و ازبعد سیاسی هم این است که تمام تلاش دشمن این است که محور مقاومت را نابود کند. موفقیت ما هم دراین است که این محور حفظ شود که اگر تقابلی هم با رژیم صهیونیستی داشته باشیم دورتر از مرزها این تقابل صورت گیرد/.

لینک دانلود خطبه ها

1
2
3
1 2 3