- ارسال کننده: مسعود ساعدی تاریخ: ۹۲/۰۵/۰۳

ماه خدا و شهر در خواب فرو رفته

ماه مبارک رمضان ماهی که در آن قرآن نازل شده،ماهی که درآن ملائکه فوج فوج بر روی زمین نازل می شوند تا اعمال بندگان را بنویسند ورحمت ومغفرت می آورند،ماهی که نفس کشیدن در آن ذکر خدا حساب می شود ،ماهی که در آن خوابیدن هم عبادت است،ماهی که در آن شیطان به زنجیرکشیده شده ،ماهی که در آن تقدیر انسان رقم می خورد،ماهی که یک آیه قرآن خواندن در آن برابر است با اتمام قرآن.....ماه رمضان ماه بندگیست

شخص یهودی از کنار مسجد مسلمانان می گذشت دید شخصی آب دهانش را پرت کرده به دیوار بیرونی مسجد با خودش فکری کرد وگفت:درسته من مسلمان نیستم ولی اینجا عبادتگاه است ودر اینجاهمان خدایی را عبادت می کنند که خدای من است پس باید پاک باشد.باگوشه لباسش آن کثافت را از دیوار بیرونی مسجد پاک کرد.خداوند متعال به پیک وحی فرمود جریان را به پیامبرم اطلاع بده وبگو خداوند از کار این بنده خوشش آمده اورا دعوت به دین اسلام کن نتیجتا آن شخص مسلمان شد.

دوستان عزیز نمیدانم چقدر در شهر رفت وآمد دارید؟ شهری که شهدای زینبیه وثارالله را داده وشهری که صدها بلکه هزاران شهید وجانباز داده این روزها فرق کرده شهر، دیگر پسند شهدا نیست شهری که دراین ماه شب هایش باید صدای دعای ابوحمزه ثمالی در آن بپیچد صدای موسیقی های مطرب وحرام در آن می پیچد.

شهری که باید در آن مردم بخاطر ماه مبارک رمضان به هم دیگر محبت کنند واحترام ،تبدیل شده به به دعواها وجنجال ها وبد دهنی ها.

شهری که باید مساجدش مملو ازجماعت بشوند پارک ها وقهوه خانه هاش مملو از جمعیت هستند .

شهری که باید روزه خواران مراقب باشند به روزه دارها بی احترامی نشود علنا روزه خواری می کنند تا دل مومنان را بسوزانند.

شهری که شب هاصدای موسیقی پارک آن از بلندگوپخش می شود آیا مدنظر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)می تواند باشد؟

آیامردم ما گول این دنیارا خورده اندومشغول آن شده اند؟

آیا اثرات زکات ندادن هاست؟

آیا اثرات خواب مسولان فرهنگی هست؟

آیا این ها از اثرات جنگ قدرت نیست؟

آیا این ها از غفلت مومنان شهرهست؟

آیا اثرات عدم تربیت در خانواده هاست؟

آیا جامعه ما دچار تناقض فرهنگی به خاطر وجود ماهواره در منازل نشده؟

خداوندا من هم درمنبرم  وهم در کلاسم  و هم در اینجا و هرجایی که فرصت صحبت بیابم.گفته ام و خواهم گفت: از کاری که رضایت تو در آن نباشد بی زارم.

یادمان باشد امیر مومنان می فرمایند:دنیا همانند مار است هرچقدر دست روی آن بکشی لذت بخش است ولی از زهر درون آن غافل نشو.

جای بسی تعجب وتاسف دارد خیلی ازدوستان قلم بدست برای آسفالت یا سرعت گیر ویا کوچکترین مساله سیاسی وخیلی از مسائل بی اهمیت مطلب وانتقاد می نویسندولی.......

 

 

1
1