- ارسال کننده: رسا مغانلو تاریخ: ۹۲/۰۴/۳۱

استاندار:میانه از جهات مختلف در حال توسعه و پیشرفت است

ستاندار آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی میانه: میانه از جهات مختلف در حال توسعه و پیشرفت است استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که جریان سرمایه‌گذاری در استان، جریان پرشتابی است، اظهار داشت: استعدادهای خدادادی این خطه از ایران اسلامی، با تحقق سرمایه‌گذاری به یک فرصت مناسب برای اشتغال، دوام و ثبات زندگی و توسعه و پیشرفت تبدیل شده و تلاش سرمایه‌گذاران در این راستا قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛احمد علیرضابیگی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی میانه، با اشاره به این که امروز در دنیا برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنند، افزود: حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان میانه در وهله اول نشان‌دهنده فرهنگ پذیرایی از سرمایه‌گذار در بین مردم میانه است و این که سرمایه‌گذاران، واهمه‌ای از فعالیت در این منطقه ندارند.
میانه


وی افزود: عامل بعدی رغبت سرمایه‌گذاران به حضور در این شهرستان، ایجاد زیرساخت‌های لازم و بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری از سوی دولت است.

علیرضابیگی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در تبریز و حضور شهرهای مختلف استان در این همایش، خاطرنشان کرد: لازم بود که بعد از خلق حماسه سیاسی، حرکت پرشتابی برای تحقق حماسه اقتصادی صورت گیرد و خوشحالیم که تبریز، اولین گام این حرکت در مقیاس بین‌المللی را برداشت.

وی با اشاره به حضور 400 سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی از اقصا نقاط دنیا در این همایش، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری به مثابه یک‌هایی است که در کنار صفرها قرار می‌گیرد و در واقع مضرب‌های ده‌گانه‌ای را برای ثروت‌های موجود فراهم می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که امروز میانه را از جهات مختلف در حال توسعه و پیشرفت می‌بینیم، افزود: زمانی میانه فقط به جهت ذخیره‌سازی آب و داشتن سدهای متعدد به عنوان قطب کشاورزی مطرح بود، اما امروز در کنار همان سدها، مجتمع‌های گردشگری ساخته می‌شود و میانه، از جهت گردشگری نیز در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اکتشاف معدن مولیبدن در منطقه سیه‌کمر میانه، اظهار داشت: امروز نه تنها در حوزه صنعت، بلکه در حوزه معدن هم شاهد گشایش‌های خوبی در شهرستان میانه هستیم، به طوری که طبق برآوردهای اولیه در معدن مولیبدن، بیش از 50 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: تنها در مرحله اکتشاف و تعیین برآورد ذخیره این معدن، 150 نفر از جوانان میانه کار می‌کنند که قطعا با پیشرفت کار و بهره‌برداری از آن، این میزان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که در فاز نهایی این طرح، استخراج 150 میلیون تن ماده معدنی پیش‌بینی شده، افزود: ایجاد تکنولوژی پیشرفته فراوری در این معدن، میانه را به قطب استحصال فلز استراتژیک مولیبدن تبدیل خواهد کرد.

علیرضابیگی اضافه کرد: باید این موفقیت را مردم و جوانان میانه و مجموعه سرمایه‌گذاران و مدیران این شهرستان تبریک بگوییم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: ان‌شاءالله شاهد توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر میانه با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های خدادادی باشیم تا جوانان این منطقه بتوانند سعادت خود را زادگاه خود جستجو کنند.

وی با قدردانی از قهرمانان و مدال‌آوران شهرستان میانه در عرصه‌های جهانی و آسیایی، گفت: میانه کانون دلاوران و پهلوانان در کشور ما بوده و فرزندان این خطه، همواره در عرصه دفاع از میهن اسلامی و برافراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی خوش درخشیده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم، از اصغر عزیزی (دارنده مدال طلای تکواندو از رقابت‌های جهانی در سوییس)، سعید رجبی (قهرمان نوجوانان آسیا از مسابقات اندونزی)، محمدعلی ملک‌پور (دارنده مدال نقره پرتاب دیسک از تورنمنت بین‌المللی امارات) و مرتضی شیری (دارنده مدال طلای مسابقات تونس در رشته تکواندو) تقدیر کرد.

همچنین جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش میانه نیز با اهدای لوح یادبود به احمد علیرضابیگی، از تلاش‌های استاندار آذربایجان‌شرقی در امر ورزش قدردانی کردند.
1
1