- ارسال کننده: رسا مغانلو تاریخ: ۹۲/۰۴/۳۱

مجتمع خدمات پذیرایی و رفاهی آناباغی شهرستان میانه افتتاح شد

مجتمع خدمات پذیرایی و رفاهی آناباغی شهرستان میانه افتتاح شد
میانه - خبرگزاری مهر: مجتمع خدمات پذیرایی، رفاهی و تفریحی آناباغی شهرستان میانه با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: این مجتمع رفاهی به مساحت شش هزار و 721 هزار متر مربع ساخته شده است.

تراب محمدی سالن های پذیرایی جداگانه برای بانوان و آقایان، باغچه سنتی، پارکینگ اختصاصی، آبشار مصنوعی، آلاچیق های متعدد در محوطه باغ، محوطه بازی کودکان و باغ پرندگان بخشی را از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجه این مجتمع برشمرد.

وی با اشاره به دیگر امکانات این مجتمع گفت: ایجاد فضایی برای عرضه محصولات صنایع دستی منطقه و شهرستان و نیز ارائه لبنیات، خشکبار و خوراکی های محلی و سنتی میانه از دیگر بخش های راه اندازی شده در مجتمع آناباغی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر توسعه زیر ساخت های گردشگری برای استفاده گردشگران از تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی استان تاکید کرد و گفت: توسعه تاسیسات و امکانات رفاهی و خدماتی در ورودی شهرهای پر بازدیدی همچون میانه یکی از این زیر ساخت های اساسی به شمار می رود.

محمدی در پایان با اشاره به ظرفیت های شهرستان میانه برای جذب گردشگر گفت: وجود چشم اندازهای طبیعی و دامنه های سرسبز قله بزقوش، اماکن مذهبی تاریخی همچون مسجد سنگی ترک، امامزاده اسماعیل و امامزاده محمد، و نیز آثار تاریخی همچون پل دختر میانه، کاروانسرای جمال آباد و قیز قلعه سی، شهرستان میانه را دارای ظرفیت های قابل توجهی برای جذب گردشگر کرده است.

مجتمع پذیرایی، تفریحی و رفاهی آناباغی میانه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 20 میلیارد ریال در ورودی شهرستان میانه و کیلومتر 6 جاده ترک برای 15 نفر به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است.

میانه
1
1