- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۲/۰۴/۳۱

میانه چگونه می تواند مقصد گردشگری شود؟(قافلان-مطلب شماره ی یک)

بسمه تعالی

هدر

 

 

صنعت گردشگری پدیده ای است نو و تاثیر گذار درابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز و تأثیر پذیر از آنان.

پدیده ایست که پیام آور صلح و آشنایی فرهنگ ها و اقوام مختلف با یکدیگر بوده و در کنار آن دارای اهمیت جهانی برای ایجاد ذهنیت صحیح از کشورها درنظر مردمان سایر مناطق این سرای پهناور می باشد.بزرگترین ارمغان این صنعت در کشورهایی که به آن توجه داشته اند - علاوه بر ترقی هویت فرهنگی - ایجاد بستری مناسب برای خودکفایی وکارآفرینی مردمان محلی بوده است.

در سند چشم اندازگردشگری جمهوری اسلامی ایران افق 1404، سیاست کلان رشد و توسعه ی صنعت گردشگری کشور با اهتمام بر اشاعه ی میراث فرهنگی و گردشگری در سطح ملی و بین المللی،ابقا و ارتقاء هویت فرهنگی جامعه از طریق آموزش و رسانه های جمعی با تاکید بر حفظ ارزش های اسلامی مطرح شده است.

بر اساس آمار شورای جهانی سفرو گردشگری (wttc) این صنعت جهانی رو به رشد در آینده 260 میلیون شغل را حمایت می کند و لزوم توجه به منافع آن به قدری است که می توان گفت که جایگزینی مناسب برای نفت به عنوان صنعت اول کشور است.

توجه به رشد و توسعه ی منطقه ای گردشگری لازمه ی تحقق اهداف کلان گردشگری می باشد. با توجه به اینکه پتانسیل های بالقوه ی گردشگری شهرستان میانه که بر اثر فقدان طرح ها وایده های کارشناسی شده ی مدیران متخصص و عدم انجام فعالیت های موثر، مورد بی مهری واقع شده اند، لذا لزوم پرداختن به آن و بررسی های دقیق و کارشناسی شده می تواند زمینه ساز بازتعریف این صنعت و آشکار سازی اهمیت های ویژه ی صنعت گردشگری شود.

اینک زمانی فرا رسیده است که از ارزش ها و اهمیت سرمایه های گران بهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی دفاع کنیم و در راستای سوق شهرستان میانه به یک مقصد گردشگر پذیر طرح ها و ایده های خود را درقالب برنامه ای مدون ارائه وعملی نماییم. لزوم وجود برنامه، طرح هایی مدون و کارشناسی شده لازمه ی احیای گردشگری در شهرستان میانه است. در طرح ها و ایده های بنده جهت مدیریت و برنامه ریزی توسعه ی گردشگری شهرستان میانه سعی می شود در کنار بیان مشکلات راه حل هایی نیز جهت حل مسائل ارائه شود.

سه محور اصلی طرح

1) ترویج فرهنگ گردشگرپذیری، آموزش جامعه ی محلی بر اهمیت و ضرورت، محاسن و معایب صنعت گردشگری برای شهرستان میانه.

2) شناخت، مدیریت و برنامه ریزی توسعه ی مناطق،منابع و پتانسیل های گردشگری شهرستان میانه.

3) ارائه ی طرح های رشد و گسترش زیرساخت ها و روساخت های شهری در راستای صنعت گردشگری.

تشکر می نمایم از تمامی مسئولین محترم نشریه ی قافلان به خصوص مدیر مسئول آن که این مجال را به من دادند تا از این پس بتوانم به صورت اجمالی طرح ها و ایده های مدیریت و برنامه ریزی توسعه ی گردشگری شهرستان میانه را در این نشریه ی ارزشمند مطرح نمایم.

امید است مورد حمایت مسئولین محترم شهرستان و همشهریان عزیز واقع شود.

سلیمانی

1
1