- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۹

گردشگران سفیران صلح

بسمه تعالی

با سلام و درود

مسافر...

این کلمه تداعی کننده ی مفاهیم زیادی در ذهن ما است.شاعران و نویسندگان وهنرمندان،اقتصاددانان،سیاسیون،ادیان و... هرکدام در دنیای خود تصورو انتظاری از مسافر دارند.

هر انسانی که عزم سفر می کند انگیزه و آدابی برای مسافرت دارد.یکی به عشق دیدار با مردمان این زمین پهناور،یکی به عشق کشف سرزمین های ناشناخته،یکی به عشق شناخت فرهنگ ها و کسب تجربه ی جدید و...

تجربه و شناخت نو و عبرت عنصر جدا نشدنی از سفر است هر کدام از ما باهر سفر درس هایی فراگرفته ایم که شاید اگر صدسال هم در کتاب ها جست و جو می کردیم آن را نمی یافتیم

« قل سیروا فی الارض فانظروا کیف بدا الخلق ثم الله ینش النشاه الاخره ان الله علی کل شی قدیر » (عنکبوت / 20 )

یان و دنیل دو سفیر صلح ، دو کاشف،دو گردشگر و دو  ورزشکار ماجراجو قدمی روی چشمان ما نهاده و در تکاپوی رکاب انگیزه ی خویش از سفر، مهمان میانه ای ها شدند...

سفر

 چرا این دو و امثال این دو پیام آوران صلح جهانی، چرا گردشگران و چرا پدیده ی گردشگری در شکلی سازنده به منزله ی صلح جهانی اند؟

جواب:

از این دو مهمان عزیز پرسیدیم :

تصورتان نسبت به ایران قبل و بعد از سفرتان چگونه بود؟

پاسخ دادند: فکر می کردیم ناامنی،ترور و کشت وکشتار،کفر و دزدی در ایران بی داد می کند اما...حال که در ایرانیم به تجربه دیدیم که ایران کشوری امن با مردمی صمیمی،با فرهنگ و متمدن است و اینک تصورمان با قبل کاملا متفاوت است.

آری سفر و گردشگری پیام آور صلح و آشتی است،وقتی این پدیده بین فرهنگ های متفاوت دوستی و آشنایی ایجاد می کند و به زبان ساده تر مانع جنگ بین اقتصادها و سیاست ها و فرهنگ هاست چرا به آن توجه نکنیم؟

پرچمدار تلاش و باور یک ایرانی برای صلح جهانی جناب آقای حسین قره داغی زنده باد بر انسانیت شما و عزم راسختان شما پیام آور صلح جهانی و فرزند دلاور شهرمان میانه هستید متشکرم که مهمان نواز سفیران صلح به نمایندگی از سوی مردمان خوب شهرستان میانه شدید.

سفیران صلح را قدر بدانیم

سفر

سفریان و دنیل شاید تقدیر خدا این باشد که دیدار دوباره ای در کار نباشد اما پیامی داریم:

شما به جز توشه ی سفر خود کوله باری از خاطرات در قلب و ذهن خود دارید.اگرچه به اندازه ی عزم و هدفتان لایق مهمان نوازی نشدیم اما امیدواریم دهنیتی خوب و سرشار از صمیمیت و صلح را  به کشور خود آلمان از ما به ارمغان برده باشید.

سفرتان بی خطر و در پناه خدا - سلیمانی

 

 

 

 

 

 

1
1