- ارسال کننده: علیرضا نصیرزاده تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۹

مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای 14 سال امام علی(ع) میانه، با مشکلات شدید دارو مواجه می باشد.

هفته ی گذشته طی بازدید اینجانب از مرکز نگهداری معلولین ذهنی امام علی(ع) که نزدیک به 60 نفر معلول ذهنی متوسط تا خیلی شدید در آن نگهداری میشود، پای صحبت پرستار این مرکز نگهداری نشستم.

آقای شکارچی پرستار مرکز نگهداری معلولین ذهنی امام علی(ع) گفت: با توجه به اینکه بسیاری از داروهای معلولین این مرکز، داروهای ضدتشنج و اعصاب و روان می باشد، با کمبود بسیار شدید دارو مواجه هستیم، داروهایی از قبیل رسپریدون، هالوپریدول و ... که در داروخانه های این شهر هم موجود نمی باشد.

شکارچی گفت: از مسئولین محترم شبکه ی بهداشت و درمان این شهر خواهشمندم که مشکلات دارویی این مرکز را مرتفع نمایند.

لازم به توضیح است که مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای 14 سال امام علی(ع)، در سال 1379 تاسیس شده است و پذیرای معلولین ذهنی متوسط تا خیلی شدید می باشد که به علت طاقت فرسا بودن نگهداری آنان در منزل، در این مرکز مرکز بصورت شبانه روزی نگهداری می شوند. معلولین نگهداری شده در این مرکز، اکثرا مصرف کننده داروهایی هستند که تنشهای عصبی را در آنان به حد قابل توجهی کاهش می دهد، و یا اکثرا مبتلا به حملات تشنجی می باشند که با مصرف داروهایی همچون کاربامازپین، و فنوباربیتال، از حملات مکرر پیشگیری می شود.

با توجه به گزارشات کارشناسانه ی  آقای شکارچی(پرستار مرکز امام علی)، این مرکز نیازمند توجهات ویژه ی مسئولین بهداشت و درمان میانه از بابت تهیه ی دارو می باشد.

پرستار مرکز امام علی

پرستار مرکز امام علی

گزارش و عکس: علیرضا نصیرزاده

1
1