- ارسال کننده: سالار پویان تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۹

مسابقه دوره ای عکس باخیش(منطقه ای)

مسابقه دوره ای عکس باخیش(منطقه ای)

به نام خدای رنگها

دیگر مثل سابق نیست، سیاه و سفید نیست، و لزوماً در تاریکخانه ها نباید به دنبالش گشت. دیگر اجباری نیست که هفته ها و ماه ها برای دیدنش صبر کنی و انتظار بکشی، تا در قابی مقدس در طاقچه بالایی اتاق از آن نگه داری کنی!. این روزها، در یک آن و درست چند لحظه پس از اتفاق، از چهارگوشه دنیا، در برابر چشمهایت ظاهر می شود و احساس را در تمام ذرات وجودت جاری می سازد؛

«عکس، همان لحظه ای است که هنوز هم دلت را می لرزاند!»

در سال جدید و در راستای گسترش فرهنگ عکاسی و تجلی شعار«هر شهروند؛ یک خبرنگار» در جامعه امروزی، توسط سرویس عکس نشریه قافلان، فراخوان مسابقه دوره ای عکاسی، با عنوان«باخیش»، طی بیانیه ای منتشر می شود؛

مسابقه عکاسی«باخیش»، با هر شماره هفته نامه قافلان برگزار شده و برنده نهایی با انتشار هر شماره مشخص می گردد.

موضوع:

موضوع عکس ها آزاد بوده و هیچ گونه اولویت بندی و ارزش گذاری از نظر موضوع خاص، نسبت به عکسهای ارسالی اعمال نمی شود. تنها رعایت اصول و قواعد کلی عکاسی برای عکس های ارسالی اهمیت دارد، امّا بدیهی است عکسی برنده مسابقه خواهد شد که از لحاظ مضمون و مفهوم، سوژه و تکنیک، نو و جذاب باشد.

(عکسها می توانند خبری و هنری باشند، امّا هرگونه درستکاری تصاویر به گونه ای که مستند بودن آنها خدشه دار شود، قابل قبول نیست).

روش برگزاری مسابقه:

روش برگزاری مسابقه به این طریق می باشد که پس از انتشار هر شماره ی هفته نامه، فراخوان مسابقه بعدی، در کلیه رسانه ها، خبرگزاری های محلّی و نیز سایت قافلان نیوز، اعلان و به اطلاع عموم خواهد رسید.

جوایز و امتیازات:

هر دوره از مسابقه تنها یک برنده خواهد داشت و جایزه بسیار ناقابل آن بزرگوار نیز، چاپ رنگی عکس در اندازه بزرگ، با عنوان و مشخصات کامل و گزیده ای از زندگی نامه عکاس، در نشریه خواهد بود (عکسهایی که دارای ارزش خبری بوده و اصلاحاً به روز و داغ بوده باشند، به عنوان عکس خبری و منتخب روز، در قسمت تیتر صفحه اول هفته نامه چاپ خواهند شد).

در صورت تکمیل آثار ثبت شده با سطح کیفی بالا تا پایان سال، هفته نامه قافلان با افتخار نمایشگاهی از آثار هنرمندان میانه ای برپا خواهد کرد.

روش ارسال عکسها و شرکت در مسابقه:

هر شرکت کننده می تواند تعداد 3 قطعه عکس برای این مسابقه ارسال کند، عکس های اضافی به طور تصادفی حذف خواهند شد. عکس های ارسالی هر دوره، تنها در مسابقه همان شماره نشریه شرکت داده می شوند. عکسها باید به ترتیب با شماره عکس، نام و نام خانوادگی و همچنین شماره تلفن همراه عکاس با حروف انگلیسی نامگذاری شوند. مانند:

آقای احمد رضایی سومین عکس ارسالی خود را بدین ترتیب نام گذاری می نماید:

...03ahmad rezaee 0914

عکسهایی که نوشتار، آرم یا لوگو بر روی شان ثبت شده باشد مورد پذیرش دبیرخانه نخواهد بود. عکس ها باید با فرمت JPG، ابعاد حداکثر ضلع بزرگ30سانتی متر، و رزلوشن200 دی پی آی، در سایت قافلان نیوز(لینک زیر) بارگذاری شوند:

www.gaflannews.ir/photo

دبیرخانه مسابقه، ارسال کننده اثر را به عنوان صاحب آن می شناسد، امّا در صورت اثبات خلاف این امر، در طول و یا بعد از مسابقه، کلیه امتیازات از عکس منتخب، پس گرفته می شود.

و در پایان اینکه؛ اگرچه از ارزش لایتناهی آثار هنری و جایگاه والای هنرمند آگاهیم، و در مقابل، تحفه ای برای ارج نهادن به هنرمندان و سپاس ازهنراندیشان نداریم، و به نوعی در نهایت، قصه ی همان برگ سبز تحفه درویش را بکار خواهیم بست، امّا با حمایت همشهریان عزیز و پشت گرمی جوانان هنرمند و عاشق، امید به عروج این گام، قد کشیدن این جوانه، زبانه کشیدن این آتش زیر خاکستر، داریم.

با تشکر

دبیر سرویس عکس نشریه قافلان، سالار پویان

1
2
1 2