- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۸

بازدید استاندار از معدن سیه کمر و افتتاح مجتمع تفریحی و گردشگری آناباغی

استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه ظهر دیروز وارد میانه شدند و از معدن سیه کمر بازدید و سپس مجتمع تفریحی و گردشگری آناباغی را افتتاح کردند.

به گزارش خبرنگار قافلان؛ ظهر روز چهارشنبه، استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه وارد میانه شدند و پس از مراسم استقبال به اتفاق مسئولان بلندپایه ی شهرستان به سمت معدن سیه کمر رفته و از آن محل بازدید به عمل آوردند.

معدن مولیبدن سیه کمر که در روستای سیه کمر میانه واقع شده است و در حال حاضر گمانه زنی های این معدن صورت گرفته و پیش بینی می شود که در فاز اول آن میزان استخراج به 35 میلیون تن، در فاز دوم به 75 میلیون تن و در فاز سوم به 105 میلیون تن برسد.

از جمله مشکلات مطرح شده ی این معدن: آب، برق، گاز، راه دست رسی، اخذ مجوز محیط زیست و منابع طبیعی می باشد که مسئول این پروژه با درخواست از بیگی، استاندار آذربایجان شرقی خواستار حمایت وی و سایر اداره جات میانه برای حل مشکلات زیربنایی این معدن شد.

پس از بازدید دکتر علیرضا بیگی از معدن سیه کمر، مجتمع تفریحی، پذیرایی و گردشگری آناباغی در مسیر میانه - ترک، تو سط وی مورد افتتاح قرار گرفت.

مجموعه ی آناباغی با سرمایه گذاری کیومرث غفاری، به مساحت 15 هکتار می باشد که در فاز اول 1.5 هکتار آن جهت تالار، رستوران، آلاچیق، پارکینگ و قسمت اداری با هزینه ی دو میلیارد تومان بهره برداری شد است و تا هفته ی آینده پیست موتور سواری نیز افتتاح خواهد شد و در صورت مساعدت میراث فرهنگی و سایر ادارات در طی دو سال، مجتمع اقامتی حدود 30 سؤیت سه نفره در فاز دوم به همراه سوارکاری، پینت بال، اسکیت با هزینه ی سه میلیارد تومان اجرا و مورد بهره برداری خواهد رسید.

اشتغال زایی این طرح 25 نفر بطور مستقیم و 50 به صورت غیر مستقیم می باشد که اگر فازهای بعدی این طرح اجرا شود، میزان اشتغال زایی سه الی چهار برابر خواهد شد.

گفتی است در مراسم افتتاحیه ی این مجتمع از مدال آوران اخیر ورزش میانه، اصغر عزیزی قهرمان مدال طلای مسابقات پاراتکواندوی سوئیس، سعید رجبی قهرمان مدال طلای مسابقات تکواندو اندونزی، محمدعلی ملک پور دارنده مدال نقره مسابقات پرتاب دیسک امارت و مرتضی شیری قهرمان تکواندوی مدال طلای مسابقات تونس تجلیل شد.

1
1