- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۴

میانه محروم نیست

بسمه تعالی

سلام و درود

شهرستان میانه با پتانسیلی بیش از تصور و ذهنیتی که از آن داریم قابلیت پیشرفت دارد.

یکی از پتانسیل های بالقوه ی شهرستان میانه استعداد تحرکات اجتماعی در سطح بین المللی است.تحرکات اجتماعی خود لازمه ی توسعه می باشد.حرکت های فرهنگی،هنری،ورزشی بیشمار همگی حاکی از آنندکه مردم میانه آماده ی پذیرایی از تحرکات اجتماعی مثبت اند و این ثروت بزرگی است که برای دست یابی به آن سال ها تلاش لازم است و ما بخودی خود این پتانسیل را داریم.

همت والای جامعه ی محلی شهرمان توانسته و می تواند نام و آوازه ی شهر را به گوش جهانیان برساند.هم چنان که نخبگان سیاسی،فرهنگی،مذهبی،موسیقی،ورزشی و اسطوره های حماسه ساز همه و همه در قلب شهرستان میانه می تپندو یادو خاطر این شهر را در ذهن مردمان سایر مناطق تداعی می کنند.

میانه و مردم میانه لایق بیش از این ها هستند.تمدن و فرهنگ دیرین شهرما می بایست در شخصیت،عمل و ظاهرمان نمود پیدا کند.رعایت اصول و قواعد اخلاقی و رفتاری متناسب با فرهنگمان و انعطاف پذیری در مقابل سایر فرهنگ ها که به عنوان میهمان و گردشگر وارد شهرمان می شوند لازمه ی اثبات نقاط قوت خود در عرصه ی صنعت و پدیده ی گردشگری است.

نوجوانان،جوانان و سالخوردگان شهر همگی نیازهایی اقتصادی،اجتماعی و حقوقی دارند که می بایست در قالب خدمات و تسهیلات بعنوان یک ایرانی،هم وطن و هم نوع  به آن ها ارائه شود.

نگاه معصوم و امیدوار این اقشار به پیشرفت شهراست و از کوچکترین تحرک اجتماعی آن چنان از سر ذوق و شوق استقبال و حمایت می کنند که گویی انتظار آن را می کشیدند.مثال بارز تحرکات اجتماعی ما استقبال ازطرح هایی چون حرکت فرهنگی ورزشی جمعه ی آخر سال در ارتفاعات گئچیلیک و برگزاری موسیقی آذری است .تداوم این حرکت و تثبیت آن در قلب جامعه ی ما بهانه ای زیباست تا بتوانیم گردشگر جذب کنیم تا نظاره گر اصالت فرهنگ میانه ای باشند  .در کم تر نقطه ای از ایران چنین حرکت پرشور مردمی وجود دارد.پس میانه و مردمش مستعد و مستحق برنامه هایی این چنین هستند.

میانهمیانهمیانه

از کودکان گرفته تا بزرگسالان و سالخوردگان به همه باید توجه کرد و برای همه برنامه ریزی کرد.برای مثال پدربزرگ ها و مادر بزرگ های ما محیط مناسبی برای گذران اوقات فراغت پیری خود ندارند و سرخورده اندو کسی به فکر آنان نیست.جوانان و کودکان ما نیز هم چنین اند.به فضاهایی هم که داراهستیم یا نظارت درست نمی کنیم و یا از آن بهره برداری مناسب نداریم.

پس از این باید با اجرای طرح های مناسب شاهد پیشرفت باشیم.خرده نگیریم و عمل کنیم.اگر شهر دردی دارد برای آن درمانی طرح کنیم.مسئولان ما از ایده ها و طرح های مناسب استقبال می کنند.

میانهمیانهمیانه

از نقطه نظر گردشگری میانه مستعد است که به یک قطب قدرتمندتوریستی تبدیل شود.برای مثال چشمه های آبگرم داریم.آیا می دانستید بهانه ی توسعه ی گردشگری درمانی همین منابع اند؟ارتفاعات بزقوش،قافلانکوه داریم آیا می دانستید زمینه سازجذب گردشگری ماجراجویی و ورزشی هستند؟طبیعت بکر و مناظر بدیع و آبشار های زیبا داریم آیا می دانستید همه ی این منابع اکو توریسم را منجر می شوند؟آیا میدانستیداز نظر ساختار و شکل ناهمواری ها دارای جاذبه های ژئوتوریسمی هستیم؟آیا می دانستید مستعد گردشگری کشاورزی هستیم؟آیا می دانستید زمینه برای گردشگری فرهنگی برای ما هموار است؟و ده ها مثال دیگر...

شهر ما محروم نیست.در انزوا قرار نگیریم،شهرخود را شناخته به دور از بهانه به فکر پیشرفت باشیم.

با تشکر-سلیمانی

 

 

 

 

 

1
1