- ارسال کننده: کمیل میانه تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۱

واکنش امام جمعه میانه نسبت به وضع اسف بار حجاب درجامعه : این وضع پوشش برازنده ی جامعه ی اسلامی نیست+لینک دانلود خطبه ها

  به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری نمازجمعه ی میانه - حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه درخطبه اول نماز جمعه این هفته درادامه مباحث اخلاقی از باب کلمات قصار نهج البلاغه بیان کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: عملی که توام با تقوا باشد هرچند به ظاهر کوچک را کوچک نشمار.

امام جمعه شهرستان بااشاره به سپری شدن 3 روز از ماه مبارک رمضان به لزوم قدرشناسی و استفاده از فرصت ها اشاره کرد وافزود: خداوند متعال عنایت ویژه ای بر میهمانان خود دارد. دراین ماه درهای رحمت بازند ف شیاطین درغل و زنجیرند وهرشب ملائکه الهی درآسمانها بانگ می زنند آیا کسی هست که آمرزش بخواهد؟

حامدی بااشاره به روز جمعه 21 تیرماه روز حجاب و عفاف خاطرنشان کرد : متاسفانه جامعه ی ما مسیر خوبی راطی نمی کند.باعث این امر قصور متولیان امر و فرهنگی و خانواده هاست.

ایشان بااشاره به قیام مسجد گوهرشاد درسال 1314 که بخاطر حفظ حجاب بود که در پی آن عده ای بی گناه توسط رژیم منحوس پهلوی به خاک و خون کشیده شدند خاطرنشان کرد: در آن سال که برای حفظ حجاب خونهای پاک عده ای از مردم درخانه خداریخته شده است.حالا دراین مملکت امام زمان(عج) که معطر و منور به خون صدها هزار شهید است آیا باید نسبت به مساله حجاب که یک واجب و فریضه ی دینی است بی تفاوت باشیم؟؟؟

خطیب جمعه شهرستان بااشاره به سخن عده ای که بدحجابی را این طور توجیه میکنند که باید قلب پاک باشد خاطرنشان کرد: آنها این قلب های پاک مد نظرشان را معرفی کنند ومشخص کنند کدام قلب پاک است؟ و کدام قلب مصداق آیه ی "فی قلوبهم مرض..." است؟؟؟

درعین حال که خودمان را مسلمان معرفی میکنیم و معترفیم که دینمان کامل ترین دینهاست و برای کوچکترین کارهایمان برنامه دارد این است وضع حجاب؟؟؟

حجت الاسلام حامدی با تاکید بر خاصیت و منفعت حجاب خاطرنشان کرد : به زعم کارشناسان درزمانی که حجاب به نحو اتمّ و اکمل رعایت می شد آمار طلاق و مشکلات خانوادگی به شدت پایین بود. وقتی خداوند متعال دستور پوشیدگی و حجاب می دهد نمی گوید که زنها محدود باشند. باید توجه داشت که حجاب محدودیت نیست.

نماینده ی ولی فقیه درشهرستان نسبت به وضع اسف بار حجاب دردانشگاهها واکنش نشان داد و افزود : درمملکت ما شرط ورود به دانشگاه کشف حجاب نیست. هرچند متاسفانه مسئولین امر آنقدرکوتاهی کرده اند که اینطور برداشت می شود.

ایشان با اشاره به واکنش امام جمعه ی شهید حضرت آیت الله حامدی دریک یکی از خطبه هایشان درزمانی که دردانشگاههای خارج از کشور بخاطر حجاب دانشجویان را اخراج کرده بودند بیان کرد: امام جمعه ی شهیدمان فرموده بودند که :ای کاش آنها دانشجویانشان را به کشور ما صادر می کردند وما نیز دانشجوهایمان را به کشور آنها صادر میکردیم. آنها بخاطر حجاب از درس خواندن و فعالیت منع می شوند ولی درکشور ما که کشور امام زمان (عج) است وضع حجاب اینطور است. فردا درمقابل شهدا جواب داریم که بدهیم؟

ایشان بااشاره به اینکه حجاب باعث حفظ حریم خانواده است افزود: نتیجه فرهنگ برهنگی متلاشی شدن بنیان خانوادست.

همچنین افزود: اگر حجاب مساله ای مهم نبود خون عده ای درخانه ی خدا ریخته نمی شد و دشمن اینقدر حساسیت بر روزی حجاب نداشت. این وضع پوشش برازنده ی جامعه ی اسلامی نیست.

درپایان خطبه های نماز جمعه ، امام جمعه ی شهرستان با اشاره به نعمت امنیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دربین کشورهای اسلامی بغیر از ایران اسلامی کشوری وجود ندارد که بطور کامل از نعمت امنیت بهره مند باشد و وضعیتشان اسف بار است.

لینک دانلود خطبه های این هفته

1
2
3
4
5
1 2 3 4 5