- ارسال کننده: امید کوهی تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۰

ضرورت نصب تابلوهای چند منظوره برای نمایش وضعیت آلودگی هوا و صدا و ترافیک در شهر میانه

ضرورت نصب تابلو نمایش میزان آلودگی هوا در شهر میانه 

«فرهنگسازی‌» و «اطلاع‌رسانی» 2 رویکرد کلیدی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در بحث آلودگی هوا محسوب می‌شوند و به‌نظر می‌رسد بهترین راه حل مبارزه با هر مشکلی، شناخت مشکل از طریق شناساندن آن به مردم است ضرورت نصب تابلوهای چند منظوره برای نمایش وضعیت آلودگی هوا و صدا و ترافیک در شهر میانه

از زمان برپایی آتش، آلودگی هوا با انسان بوده است ولی در دوران‌های مختلف به جنبه های متفاوتی از آلودگی اهمیت داده شده است. این مسئله به ترتیب اولویت در شهر های مختلف با تناسب جمعیت و وسعت و همچنین صنعتی بودن آن مورد بررسی قرار میگرد . پدیده آلودگی هوا در مناطق شهری ، یکی از ره آوردهای انقلاب صنعتی است که از سیصد سال قبل شروع و با توسعه صنعتی و زیاد شدن شهرها بر میزان و شدت آن روز به روز افزوده می شود .

تکیه اساسی بر منابع انرژی فسیلی از قبیل زغال، نفت ، گاز و در نهایت آزاد شدن مواد ناشی از احتراق این مواد ، فرآورده های مضر و زیانبخشی را به همراه می آورد که حیات موجودات زنده به ویژه انسانها را تهدید می نماید .باتوجه به مطالب ذکر شده و مقایسه آن با وضعیت کنونی شهر میانه و  افزایش واحد های صنعتی و همچنین وسایل نقلیه در شهر میانه که میتوان به عینه شاهد آن بود ضرورت نصب یک تابلو آلودگی هوا را در شهر میانه احساس میشود .صنعتی شدن ، وجود خودرو فراوان و... باعث آلودگی هوا ی شهر شده و سلامت شهروندان ر ا به خطر می اندازد . یکی از راه های جلوگیری از این خطر اطلاع رسانی کیفیت هوا و میزان آلودگی به شهروندان و جمع آوری اطلاعات میزان آلودگی مواد مضر مختلف در هوا در طول روزهای سال و تصمیم گیری بر اساس این اطلاعات در مدیریت شهری می باشد. اگر شهروندان به‌صورت دقیق بدانند میزان آلودگی نقاط مختلف شهر در هر ساعت از شبانه روز چه مقدار است، تا حد امکان سعی می‌کنند که در آن ساعات کمتر تردد نمایند که همین موضوع می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

 

1
1