- ارسال کننده: علیرضا نصیرزاده تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۰

کدام یک از اعضای شورای دوره ی سوم میانه عضو این سایت است؟! لطفا این مطلب را بخوانند(قسمت اول)

آئین اجرائی تشکیلات، انتخابات داخلی، و امور مالی شوراهای اسلامی شهر

 

 

 

ماده 2 - امور داخلی و تشکیلات شورای اسلامی شهر

 

 

((من در برابر کلام الله مجید، به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چار چوب وظائف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادام که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.))

* این ماده، نیاز به توضیح ندارد و برای همه ی مردم واضح و شفاف است و امیدوارم برای اعضای شورای دوره ی سوم هم واضح و شفاف بوده باشد.

 

ماده 6 - وظایف رییس شورا

در بند یکی از این ماده، چنین آمده:

((معرفی نماینده یا نمایندگان شورا که از بین اعضای شورا انتخاب می شوند به مسوولان اجرایی، نهادها، و سازمان های مملکتی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی جهت فراهم آوردن زمینه های همکاری در صورت درخواست آنان.))

* آیا تاکنون نماینده ای از طرف اعضای شورای دوره ی سوم، به ادارات معرفی شده است؟

* آیا اداره ای بوده که همکاری لازم را با شورای شهر نداشته باشد؟ در صورت پاسخ مثبت، نام آن اداره را و نیز دلایل عدم همکاری را ذکر نمایید.

* آیا تاکنون از طرف اداره ای مثلا بهزیستی، درخواستی از شورای دوره ی سوم در جهت رفاه مردم مثلا مناسب سازی محیط معلولین جسمی و حرکتی شده است؟

در بند دیگر ماده 6 از وظایف رییس شورا، چنین آمده است:

((معرفی افراد مورد تایید شورا برای انجام اقدام های مورد نیاز و نظارت بر حسن اجرای بندهای 3 و 8 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور.))

بندهای 3 و 8 از ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، چنین می باشد:

((3 ـ نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرحهای مصوب در امور شهرداری و سایر سازمانهای خدماتی در صورتی که این نظارت مخل جریان عادی این امور نگردد.))

((8ـ نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و داراییهای نقدی، جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها به گونه‌ای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد.))

* افراد مورد تایید شورای دوره سوم برای انجام بندهای 3 و 8 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، چه کسانی بوده است؟ و به چه طریق به مردم معرفی شده است؟ و تا چه اندازه در انجام وظایف خود در مورد بندهای 3 و 8، موفق بوده اند؟

بندهای 2، 19، 20، 23، 25، و 27 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور:

((2ـ بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارساییهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه‌حلهای کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذی‌ربط.))

((19ـ نظارت بر امور تماشاخانه‌ها، سینماها، و دیگر اماکن عمومی، که توسط بخش خصوصی، تعاونی و یا دولتی اداره می‌شود با وضع و تدوین مقررات خاص برای حسن ترتیب، نظارت و بهداشت این قبیل مؤسسات بر طبق پیشنهاد شهرداری و اتخاذ تدابیر احتیاطی جهت جلوگیری از خطر آتش‌سوزی و مانند آن.))

((20ـ تصویب مقررات لازم جهت اراضی غیرمحصور شهری از نظر بهداشت و آسایش عمومی و عمران و زیبایی شهر.))

((23ـ نظارت بر اجرای طرحهای مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابانها، میادین و فضاهای سبز و تأسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه.))

((25ـ تصویب مقررات لازم به پیشنهاد شهرداری جهت نوشن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوع نوشته و آگهی و تابلو بر روی دیوارهای شهر با رعایت مقررات موضوعه و انتشار آن برای اطلاع عموم.))

((27ـ تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری.))

* در مورد اجرا و نظارت بندهای بالا از ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، شورای دوره سوم تا چه اندازه موفق بوده است؟ در صورت جواب مثبت، تا چه اندازه موفقیت کسب نموده است؟

 

 

ماده7- وظایف منشی یا منشیان شورا

در بند یکی از این ماده، چنین آمده است:

((انتشار مقررات مصوب شورا که برابر قانون باید به اطلاع عموم مردم برسد.))

* آیا تاکنون مصوبات شورا، از طرف منشی یا منشیان شورای دوره ی سوم، به اطلاع عموم مردم شهر رسیده است؟ در صورت جواب مثبت، به چه طریق به اطلاع مردم رسیده است؟

 

ادامه دارد...

 

1
1