- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۲/۰۴/۱۸

انتخاب "پیمان جهانفر" بعنوان بهترین کارگردان پویانمایی در جشنواره فیلم کوتاه "بام ایران"

شهرکرد - خبرگزاری مهر: جشنواره فیلم کوتاه بام ایران با معرفی نفرات برتر در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به کار خود پایان داد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه 49 جشنواره منطقه ای سینمای جوان( بام ایران) شامگاه پنج شنبه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سینمای جوانان ایران، فرماندار سامان و فرماندار شهرکرد، هنرمندان شرکت کننده در جشنواره و علاقه مندان به فیلم کوتاه در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دبیر جشنواره در این جشنواره با اشاره تقدیم دو هزار و 400 شهید توسط مادران و پدران این استان به انقلاب اسلامی، عنوان کرد: شهیدان در راه انقلاب شهید شدند و ما هم اکنون مدیون آنها هستیم.

حسین گنجی با اشاره به فراخوان جشنواره، اظهار داشت: هنگامی فراخوان جشنواره انجام شد، بیش از دو هزار و 117 اثر به دیبر خانه جشنواره رسید که 601 اثر در حوزه فیلم، یک هزار و72 اثر در حوزه عکس، و 334 فیلم نامه به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی تاکید کرد:این اثار از 16 استان کشور به جشنواره بام ایران در شهرکرد رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: هنرمند یک ویژگی خاص دارد که پنجره ها و قابهایی را می بیند که دیگران آنرا نمی بینند و به راحتی از کنار آن می گذرند.

علی اصغر عنابستانی عنوان کرد: هنرمند دنیا را از یک نگاه خاص و ویژه مشاهده می کند و آن نگاه خود را در معرض دید دیگران قرار می دهد و بیان این زیبایی ها را به رخ دیگران می کشد.



وی اظهار داشت: خداوند انسانها را خلق کرد برای عبادت و بندگی و انسان قطره جدا شده از خداوند است و خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و هنرمندان کسانی هستند که بخشی از زیبایی خدایی را به معرض دید دیگران قرار می دهند.

وی عنوان کرد: وظیفه هنرمند این است که در مسیر رسیدن به سعادت و کمال گام بر دارند.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز در اختتامیه این جشنواره گفت: بی تردید خلاقیت و روح انسانی از ابتدای آفرینش روح انسانی از ابتدا از سرچشمه زلال هنر و معرفت سیراب شده است و این هنر،هنری است که مبنایش فطرت پاک خدایی و اخلاق است.

هاشم میرزاخانی ادامه داد: رخداد خوب این جشنواره در سرزمین چشم انداز طبیعت و کوهسارهای مرتفع فرصتی مغتنم و لحظاتی شوق امیز و شور آفرین است.

وی تاکید کرد: جشنواره بام ایران جدا از نظر شکوهمندی و تجلی ذوق و شوق هنری، پیام رسان وحدت و دوستی برای کسانی است که در جای جای کشور هنر خیز به نگهبانان هنر و فرهنگ ایرانی عشق می ورزند.

وی یادآور شد: برگزار کنندگان جشنواره در حدود پنج ماه است که برای برگزاری این جشنواره فعالیت می کنند و هدف از برگزاری این جشنواره شناخت استعدادها در کشور است.

هیئت داوران در بخش عکس، مجموعه رقص چکه اثر علی اکبر محمدزاده مقدم از گناباد به عنوان نفر اول عکس انتخاب کردند.



نسل و نگاه اثر مصطفی غلام نژاد از خوزستان و گذر اثر محمد حمیدی از ارومیه را نفرات برتر دیگر بودند که جوائز خود را دریافت کردند.

هیئت داوران در بخش فیلمنامه نیز عروسی نوشته هاله ابراهیمی از کرمان، ناخدا و رمضان نوشته یاسین خوش آمد زهی از چابهار را حایز رتبه های برتر معرفی کردند ومورد تقدیر قرار دادند.

همچنین در بخش تصویربرداری لوح تقدیر داوران به بهروز بادروج برای فیلم مستند سه چنگ خاک از زاهدان اهدا شد.

لوح تقدیر هیئت داوران برای بهترین تهیه کننده به دفتر سینمای جوانان اردبیل، بهترین فیلم داستانی به مصطفی ستاری برای فیلم صندلی سیاه از مشهد و پیمان عباس زاده برای فیلم ده و ده دقیقه از ارومیه، عادل تبریزی و ایران انتظام برای بهترین تولید دفاتر انجمن از مشهد اهدا شد.

لوح تقدیر هیئت داوران در بخش بهترین کارگردان پویانمایی به زینب قربانی برای فیلم قارقا از اردبیل، در بخش کارگردانی مستند به حسین ریگی لادز برای فیلم سلام آقای بل از زاهدان،در بخش بهترین کارگردانی فیلم تجربی به قادر فریور برای فیلم عیان از تبریز و در بخش استعداد جوان به مرتضی نژادی برای فیلم قورشاق از اردبیل اهدا شد.


هیئت داوران تندیس بهترین تحقیق و پژوهش را به غلامرضا نعمت پور از خرم آباد با فیلم برای بهشت نیست، تندیس بهترین تصویر برداری را به عبدالحسین رضوانی برای فیلم گفت وگوی منتشر نشده از ژاله از بندرعباس، تندیس بهترین تدوین را به عماد خدابخش برای فیلم من قدیمی هستم از مشهد و تندیس بهترین صدا به را حسن شبانکاره برای فیلم یک لحظه دیرتر از اردبیل اهدا شد.

تندیس های بهترین کارگردانی فیلم داستانی به مرتضی نیک نهاد برای فیلم گفت وگوی منتشر نشده ژاله از بندرعباس، بهترین کارگردانی پویانمایی به پیمان جهانفر برای شکار نور از میانه، بهترین کارگردانی مستند به یاسر خیر برای فیلم سه چنگ خاک از زاهدان ،بهترین کارگردانی فیلم تجربی به حسین شایقی برای فیلم می فلای از تبریز، بهترین استعداد جوان به احسان شعبانیان برای فیلم روز تولد از کرمان اهدا شد.

1
2
1 2