- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۲/۰۴/۱۸

راه یابی فیلم "شکار نور" به بخش مسابقه جشنواره بام ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، از راهیابی 60 فیلم به جشنواره بام ایران در شهرکرد خبر داد.
 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ حسین گنجی گفت: اسامی این 60 فیلم کوتاه از میان 601 اثر رسیده به دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از سوی هیات بازبین این جشنواره اعلام شده است.
وی اظهار داشت: سرمدی، پناه برخدا رضایی به همراه داریوش غریب زاده آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره بام ایران را انتخاب و معرفی کردند.
گنجی یادآور شد: در بخش پویانمایی فیلمهای به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد به گارگردانی پگاه خرم آبادی از خرم آباد، خون و دل مهدی اسکندری از اهواز، روز تولد احسان شعبانیان از کرمان، شکار نور پیمان جهانفر از میانه، قارقا ساخته زینب قربانی فریاد از اردبیل، یادگار بهشت ساخته حامد کاتبی از مشهد پذیرفته شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش تجربی اوزلمه سیامک عطا از تبریز، سفید اما سیاه از سینا عیدی مشهدی از مشهد،عیان ساخته قادر فریور از تبریز، لبخند ناتمام به کارگردانی احمد شکیب زاده از فریمان، مادران چگونه می میرند فرزانه امیریان از گناباد، می فلای ساخته حسین شایقی از تبریز، نقطه سر خط هادی ارضی از بیرجند، نگاه ها ساخته سید احمدرضا موسوی از زنجان به بخش مسابقه راه یافته است.
وی افزود: در بخش مستند این جشنواره 2+14 روز میرعباس خسروی نژاد از خرم آباد، اسب چوبی مهدی بخشی مقدم از سبزوار، برای گونگادین بهشت نیست سید غلامرضا نعمت پور از خرم آباد، پرنیان علیرضا نوروزی خراسانی از گنبد کاووس، التیام علیرضا دهقان از یزد، دست من و تو نیست ساخته زهرا عزیزی کلورزی از رستم آباد، دم کت ساخته احسان عمیدیان از بیرجند،  یک اتفاق بزرگ ساخته ابراهیم سعیدی نژاد از ایذه به این بخش راه یافته است.
گنجی تصریح کرد: فیلم های سلام آقای بل به کارگردانی حسین ریگی لادز از زاهدان، سه چنگ خاک یاسر خیر از زاهدان، گلیم ساخته امرالله محمودی از شهرکرد، مرال شمال ساخته امیر شکرگزار ناوی از تالش، نوروز در نئور از عبداله عزیزی از اردبیل، وقتی گفتند نمی شود! ساخته فاطمه مرزبان از گرگان از در بخش مستند جشنواره حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در بخش داستانی فیلم های ادریس بهزاد آزادی از شاهین دژ، اولین شب زمستان از آرش رفیعی از ارومیه، آفتاب سوخته به کارگردانی بهرام ارک و بهمن ارک از تبریز، آنسوتر از سیاهی از قربانعلی طاهرفر از تبریز، بازتاب به کارگردانی رضا جمالی از اردبیل و بازگشت به کارگردانی فرزاد زمانی و فرهاد زمانی از شهرکرد حضور دارند.
وی گفت: در این بخش همچنین فیلم بخواب آرام از رحیم طوفان از اردبیل، چراغی که فراموش شد به کارگردانی سید مهدی سادات کیائی از بندرترکمن، در مسیراز میثم رستگاری هرمزی از اهواز، دیر وقت ساخته نواب محمودی از لاهیجان، زهرا خانم به کارگردانی محمد صادق اسماعیلی از کرمان و ساچمه فرخ حنیفه نژاد از اردبیل حضور دارد.
گنجی تصریح کرد: فیلم های سنگ، کاغذ، آدم به کارگردانی حامد اصغر زاده از شهرکرد، سوسک ها از روشنایی متنفرند! به کارگردانی حمید صادق پور از مشهد، صندلی سیاه به کارگردانی مصطفی ستاری از مشهد، عبور بهزاد علوی از زنجان،  فرانکنشتاین رها شده از شاهد شفیعی از کرمان از دیگر فیلم های بخش داستانی این جشنواره می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: فیلم های داستانی قورشاق ساخته مرتضی نژادی از اردبیل، 10:10به کارگردانی پیمان عباس زاده از ارومیه، گره به کارگردانی الهام معروفی از اراک، گفتگوی منتشر نشده ژاله از مرتضی نیک نهاد از بندرعباس، لبخند عروسک به کارگردانی باقر بارانی از بیرجند، لچک به کارگردانی هایده مرادی از اردبیل از دیگر آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره می باشد.
وی گفت: فیلم ها من قدیمی هستم  به کارگردانی عادل تبریزی و ایران انتظام از مشهد، موقعیت از هایده مرادی از اردبیل، میزبانی به کارگردانی یوسف جعفری از اراک، نشانی از محمد امین سلطانی نژاد از کرمان، وقت نماز از علیرضا انجمی از اراک، وقتی صبح شد به کارگردانی منیژه شیخ از زاهدان، یک اتفاق ساده از حبیب تاجمیری از مسجد سلیمان، یک لحظه دیرتر ساخته یوسف یزدانی از اردبیل به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند.
چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از دهم تا سیزدهم تیرماه سال 1392 به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
در این جشنواره هنرمندان استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.
1
1