- ارسال کننده: آقا سجاد تاریخ: ۹۲/۰۴/۱۴

تنهاراه نجات میانه(نمایندگان عزیز،امام جمعه محترم،فرماندار پرکار و مسئولین دلسوز میانه عنایت کنند)

سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید تعدد راه های ارتباطی شهرها بیشترین تاثیر را در آبادانی و پیشرفت شهرها داشته و خواهد داشت و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. میانه سالهای متمادی دروازه آذربایجان بوده و تنها راه ارتباطی استانهای شمال غربی با تهران، جاده ترانزیت میانه بوده است. متاسفانه در پی کم کاری مسئولینی که روزگاری بر کرسی های قدرت میانه تکیه کرده بودن اتوبان زنجان تبریز از میانه عبور نکرد، اتوبانی که می توانست با عبور از میانه آنرا در مسیر پیشرفت قرار دهد. هر چند مردم میانه نیز به نوبه خود مقصر هستند و هیچگونه اعتراضی نسبت به این موضوع مهم و حیاتی نداشته اند. و شاید اگر مثل مردم شهرهای دیگر اعتراضات و تجمع های مسالمت آمیز داشتند وضع چنین نبود.

با تکرار کم کاریهای گذشته نمی توان کاری کرد اما می شود از تجربه های تلخ گذشته استفاده کرد و با راه کارهای جدید شهر را از پس رفت نجات داد. فقط در این میان مردم و مسئولین باید همدل و متحد باشند و اینبار با تلاش و دلسوزی بتوانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم.

با توجه به شرایط کنونی میانه به راحتی می توان فهمید که نگذشتن اتوبان از میانه چه اثراتی به دنبال داشته از جمله:

1- تبدیل شدن جاده قدیم میانه تبریز به کشتارگاه مردم میانه

2- عدم تردد اتوبوس ها و وسایل حمل و نقل عمومی از میانه که در نتیجه آن مسافرین میانه ای ساعتها در جاده ها آواره می مانند.

3-کم شدن مسافرین عبوری از میانه که باعث کم شدن گردشگر و در نتیجه هزینه های مرتبط با این موضوع می شود.

4-عدم تمایل سرمایه گذاران در میانه

.

.

.

 

بارها شنیده شده که بزرگراه میانه  سرچم و میانه بستان آباد در حال احداث یا در مرحله تصمیم گیری نهایی هستش. در مورد بزرگراه میانه سرچم با شروع پروژه هر چند با سرعت پیشرفت لاک پشتی که دارد مردم امیدوار به ساخت آن شدند و ساخت آن نیز بدیهی به نظر می رسید. اما ساخت بزرگراه میانه بستان آباد به نظر اکثر غریب حضرات عالی و نیز عموم مردم غیر بدیهی و در اندازه شعار به نظر می رسد چرا که با وجود کوه ها و تونل هایی که در مسیر وجود دارد این کار دور از ذهن به نظر می رسد و اگر قرار بود چنین هزینه ای برای این کار شود همان اتوبان را از میانه عبور می دادند و کار به اینجا نمی کشید.

اما به نظر تنها راهی که می تواند میانه را از این وضع نجات دهد تبدبل شدن جاده میانه هشترود(جاده حصار) به اتوبان میانه -هشترود  و اتصال آن به بزرگراه سرچم-میانه است که از هشترود نیز به اتوبان زنجان تبریز متصل میشود. این اتوبان می تواند اهداف زیر را دنبال کند:

1-از بن بست در آوردن میانه و هشترود

2-کم ترین هزینه ساخت در قیاس با هزینه ساخت بزرگراه میانه بستان آباد

مسیر مسقیم و هموار که نیاز به ایجاد تونل و گالری ندارد و نیز حجم خاکبرداری آن خیلی خیلی کم خواهد بود.

4- سبب تعدد راههای ارتباطی میانه با شهرها و استانهای مجاور خواهد شد و در واقع مرکز ارتباطی استانها و شهرهای شمال غربی با پایتخت خواهد شد.(همانند مرکزیتی که در مورد راه های ریلی دارد)

5-تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در شهری که مسیر ارتباطی چندین استان باشد.

در زیر شکل شماتیک مسیر پیشنهادی با رنگ قرمز نشان داده شده است.

امیدواریم نمایندگان عزیز و امام جمعه محترم و فرماندار فهیم و مسئولین دلسوز میانه این هدف را با جدیت دنبال کنند تا دوباره شاهد میانه ای آباد و پیشرفته باشیم. مطمئنن کسانی که موجبات پیشرفت میانه را فراهم آورند همیشه در یادها و دل مردم جای خواهند گرفت.

راه پیشنهادی اتوبان مانه-هشترورد

1
2
3
1 2 3