- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۲/۰۴/۱۴

حامدی: در بسیاری از موارد برخی از ارگان ها منفعلانه رفتار کرده اند

hamedi1.jpg - 8.00 Kb امروز جلسه ای به دعوت روابط عمومی فرمانداری ویژه میانه در دفتر امام جمعه شهر برگزار شد که موضوع مورد بحث تاسیس موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) برای تجمیع و مدیریت نذورات مردم بود.

به گزارش خبرنگار قافلان؛ ابتدای جلسه امروز که با حضور خبرنگاران و نمایندگان سایبری شهرستان در ارتباط با موضوع آگاهی از فعالیت ها و اهداف مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) همراه بود، موسی حیدری، یکی از مؤسسین موسسه خیره ی حضرت ابوالفضل(ع) به شرح فعالیت های انجام شده در سال گذشته پرداخت و به مواردی همچون: هزینه کرد 120 میلیون تومان در کارهای خیر که در رأس آنها احداث درمانگاه خیریه می باشد و بقیه ی موارد کمک به مشکلات مردم از قبیل خرید کلیه و عمل قلب و...، اشاره کرد.

وی در ادامه به نقش نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته ی امداد اشاره کرد که آنها درصد کمی از مشکلات مالی مردم را می توانند حل کنند زیرا آنها براساس شرایط و ضوابط خاص اداری پیش می روند و این مؤسسه های خیریه هستند که باید در تلاش برای حل مبلغ باقی مانده ی مراجعه کنندگان باشد و این حرکات باید مانند سایر شهرستان ها فرهنگ سازی شده و بصورت منسجم پیش برود.

سپس در ادامه این نشست خبرنگاران و نمایندگان سایبری حاضر در جلسه به عنوان برخی از مسائل پرداخته و سوالات خود را مطرح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی یکی از کارهای پسنیدیده را مقدمه چینی در کار خیر عنوان کرد و افزود: آن کسی که افراد را به کار خیر سوق می دهد همانند کسی که در این راه قدم بر میدارد سهیم است.

امام جمعه ی میانه دلیل اصلی شکل گیری مؤسسه حضرت ابوالفضل (ع) را بی اطلاعی افراد جامعه از احوالات هم دانسته و گفت: متاسفانه اطلاعات جامعی از نیازمندان در ادارات و سازمان های دولتی مرتبط وجود ندارد و افرادی هم که از وضعیت دیگران مطلع شده اند، باز خود را به زحمت نیانداخته اند و یا اینکه ارگان ها در برابر آن موضع گرفته اند و در بسیاری از موارد برخی از ارگان ها منفعلانه رفتار کرده اند. از این رو نقش اصلی این مؤسسه ها در ارتباط دادن بین نیازمندان و خیرین است. البته افراد خود می توانند به هر نیازمندی که می خواهند کمک کنند ولی باید این موارد ساماندهی شوند و نیازمندان شناسایی شوند که ما از این افراد می خواهیم کمک مالی خود را در قالب این خیریه بدست نیازمندان برسانند.

حامدی در پایان به نقش اعضای سایبری اشاره کرد و گفت: این اعضا نیز می توانند با گذاشتن حتی یک نوشته در راه خیر قدم بردارند و از این سرمایه ای که در دسترس آنهاست جهت جذب خیرین در این مؤسسه استفاده کنند.

1
1