- ارسال کننده: امید کوهی تاریخ: ۹۲/۰۴/۱۲

مصاحبه اختصاصی با آقای مهندس حیدر رجبی نفر دوم انتخابات چهارمین دوره شواری اسلامی شهر میانه

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی همشهریان عزیز 

 آقای مهندس حیدر رجبی  یکی از اعضای شورای اسلامی شهر میانه که با رای 5961 نفری در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر میانه  بعنوان نفر دوم در جمع 9 کاندیدای پیروز انتخابات ، وارد شواری اسلامی میانه شدند . در این مطلب قصد دارم مصاحبه ای رو که با ایشان ترتیب داده ام خدمت شما بزرگواران ارائه کنم و ان شاالله در روز های آینده سعی خواهم کرد گزارشات گرفته شده از اعضای دیگر منتخب شما عزیزان را  براتون آماده و در سایت قرار بدم .

آرشیو گزارشات :مصاحبه اختصاصی با آقای حاج احد یوسفی ( برای دیدن مصاحبه کلیلک کنید )

 

 مصاحبه اختصاصی با آقای مهندس حیدر رجبی نفر دوم انتخابات چهارمین دوره شواری اسلامی شهر میانه

 

مهندس رجبی لطفاً خودتون رو معرفی کنید و مختصری از سوابق خودتون بگید :

به نام خدا بنده حیدر رجبی هستم متولد سال 1354 دارای مدرک لیسانس در رشته عمران  از سوابق بنده میتوان به خدمت در سمت شهردار آقکند ، شهردار ترکمنچای ، معاون شهردار میانه ، مسئول واحد شهر سازی میانه ، مسئول واحد عمران میانه ، عضو سازمان نظام مهندسی  ساختمان میانه و استان ، مهندس ناظر پروژه های ساخنمانی در سطح شهرستان میانه و مدیر عامل شرکت تعاونی نظام مهندسی ساختمان میانه اشاره کرد.

علت حضور مهندس رجبی در رقابتهای انتخاباتی شوارای اسلامی شهر میانه ؟

مدتها بود به دلیل انتقاداتی که به سیستم حاکم بر شورای  اسلامی شهر و نیز شهرداری داشتم ، فکر حضور در شورای شهر را در سر میپروراندم ، ولی بدلیل وجود مشکلات عدیده و نیز محدودیت قاونی حضور کارمندان شهرداری در شواری اسلامی شهرها ، کم کمک موضوع را از ذهنم خارج نمودم تا اینکه تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان شهر ، در دفتر کارم حاضر و درخواست حضورم را در شورای شهر با توجه به شناختی که از سوابق ، تجربیات و عملکرد من داشتند مطرح نمودند و چون موضوع را قبلا برای خودم حل کرده بودم به بهانه هایی در خواست آن عزیزان را رد نمودم . اما نشت اخیر چالش بزرگی را در ذهنم ایجاد نمود و مرا به تامل بیشتری وا داشت . اینکه آیا نمی خواهی کارهایی را که می توانی برای شهر خود انجام دهی به آنها رنگ واقعیت ببخشی ؟ سوالی بود که نمیتوانستم گامهائی برای توسعه شهرم بردارم و برنداشتم . شدیدا مرا مورد نکوهش قرار خواهد داد . و این موضوعات بودند که ذهن مرا رها نمیکردند و این احساس دین تا ابد بامن خواهد بود و با توجه به این مسائل عمیقا به  این موضوع اندیشیدم و تمامی جوانب امر را سنجیدم و با رفیقان شفیق و دوستان صاحب نظر مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که باید خود را برای فصلی تازه در زندگی آماده کنم .

ترکیب 9 نفره شواری اسلامی شهر میانه را در این دوره چگونه ارزیابی میکنید ؟

به نظر من این ترکیب یک ترکیب قوی و مناسب میباشد پرداختن به مسائل حاشیه  و خود محوری در این دوره شورا جایی نخواهد داشت و با توکل بر خداوند متعال و بهرمندی از تجربیات ، تخصص و توانایهایم و همفکری و تلاش بی وقفه میتوان چراغ پیشرفت را از روزنه شورا بر شهرمان تاباند. این ترکیب تا آخرین روزی که در سمت شورا به مردم خویش خدمت میکنند مانند 9 برادر در کنار یکدیگر، فکری جز خدمت به این مردم نداشته باشند . و اگر یک فرد عاقل از میان مردم انتخاب میکردیم و حرف و اتنخابت او را حجت قرار میدادیم مطمعئناً مناسبترین ترکیب انتخابی فرد مورد نظر همین ترکیبی است که مشاهده میفرمایید .

آقای رجبی معیار و ملاک شما برای انتخاب شهردار چیست ؟ و یک شهردار خوب چه ویژه گی هایی باید داشته باشد ؟

حضرت امام ( ره ) یک سخن بسیار زیبا دارند که میفرمایند : ملت ایران در این مقطع تاریخ بهتر از ملت زمان رسول الله است  . من با اتکا به این فرمایش حضرت امام میخواهم به سوال شما پاسخ بدهم ، مردم ما شان و جایگاه والایی دارند و کسی که میخواهد خدمت گذار این مردم باشد باید دارای ویژه گی ها و امتیازات مناسب داشته باشد اختصاصاً در مورد شخص شهردار بنظر بنده شهردار باید در درجه اول مدیرو دارای سابقه و کارنامه درخشان باشد البته سابقه مدیریتی مرتبط با شهرداری .

آقای رجبی مهم ترین مشکل حال حاضر شهر میانه رو چه چیزی میدونید و برنامه هاتون برای حل این مشکلات چیه ؟

بله ، اگر بخواهم مهم ترین مشکلات حوزه شهر میانه رو نام ببرم میتونم به مشکل ترافیک و نبود پارکینگ مناسب ،به روز نبودن طرح تفضیلی و جامع شهر میانه و همچنین بافت فرسوده شهر میانه از جمله بافت های فرسوده پیرامون امام زاده اسماعیل اشاره کنم که امیدوارم برنامه ها اولویت های کاری بنده در شورا رو این گزینه ها بیشتر باشد .

در خاتمه گزارش اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید ...

با تشکر از حضرتعالی بخاطر تهیه این گزارش میخواستم از مردم شریف میانه بخاطر حضور پرشور در پای صندوق های رای و ایجاد یک روحیه و فضای نشاط در جامعه با توجه به برخی نگرانی ها ، تشکر کنم و این حضور در من یک حس غرور و سربلندی ایجاد کرد که فراموش نشدنی است .

 

 

 

1
1