- ارسال کننده: علیرضا نصیرزاده تاریخ: ۹۲/۰۴/۱۰

هشدار به مسئولین رسیدگی به تاکسی های تلفنی در میانه...مسئول کیست؟!!!!!!!

هشدار به مسئولین رسیدگی به تاکسی های تلفنی در میانه...مسئول کیست؟!!!!!!!

مسئولین رسیدگی به تاکسی های تلفنی(آژانس های مسافرتی) در میانه، گویا در خواب هستند و یا علاقه ای به مسئولیت خودشون ندارند و یا کسی بالای سرشون نیست! و معلوم نیست این همه کم کاری را به حساب چه کسی و دفتری باید نوشت؟!!!

تعدادی از تاکسی های تلفنی در میانه(مد نظر آژانس های خاطی می باشد) مرتکب خطاهایی می شوند که نشان دهنده ی کم کاری مسئول این نهاد رسیدگی به وضعیت تاکسی های تلفنی می باشد که یا باید وضعیت سیستم خودشان را از حالت مُردگی در جهت احیاء وضعیت بهتر تغییر بدهند، و یا باید شاهد فجایعی در آینده باشیم.

مردم هم وقت ندارند برای هر اتفاقی شکایت کنند تا مسئولین از خواب زمستانی خود بیدار شوند، بلکه مسئول رسیدگی باید براساس قوانین موجود عمل نماید چراکه مسئول هستند و ضامن حفظ جان و مال و آبروی شهروندانی می باشند که از تاکسی های تلفنی استفاده می کنند.

هفته ی گذشته با اداره ی رسیدگی به وضعیت تاکسی های تلفنی بعنوان یک منتقد از دستگاه های اجرایی تماسی داشتم که اولا مشخص نشد پاسخگوی تلفن ها که به هم دیگر پاس می دادند چه کسانی هستند؟! ، و مهمتر از همه اینکه بسیار بددهن و بی تربیت بودند که شروع به تهدید نمودند و پاسخی را ارائه دادند که بعداً پشیمان شدم که ای کاش صدای طرفین رو ضبط می کردم تا بیشتر پی به بی مسئولیتی این نهاد ببرید.

تاکسی های تلفنی موجود در شهر میانه، دارای اشتباهات و اشکالاتی بس بزرگ هستند که یا تاکنون به آنها تذکر داده نشده که این نشان از بی مسئولیتی نهاد رسیدگی به این نوع خدمات دهنده ها دارد و اگر هم مدیران تاکسی های تلفنی به خدماتشون بی اهمیت هستند، باز هم نشان از بی مسئولیتی نهاد رسیدگی به آنها می باشد.

چون اکثر استفاده کننده ها و خدمات گیرندگان تاکسی های تلفنی، خانمها و بالاخص دختران جوان می باشد(به خاطر امنیت بیشتر)، باید مردم بیشتر به فعالیت این نوع خدمات دهنده ها دقت اساسی کنند.

اشتباهات و اشکالات تاکسی های تلفنی در میانه عبارتست از:

1- مجرد بودن بیشتر راننده ها که اکثراً جوان می باشند و گاهاً و اکثراً هم خطاهایی ازشون سرمیزنه که مردم به خاطر آبرویشان سکوت می کنند. اکثر راننده های جوان مشاهده و گزارش شده است که به مشترهای خود که دختران و زنانی هستند که به واسطه ی جوان بودنشان، تیکه هایی می پرانند و سعی در گرفتن شماره تلفن مشتری دارند.

2- نداشتن آرم مخصوص اکثر ماشین ها(شطرنجی بودن و علامتدار بودن ماشین)، به طوریکه کسی نمی تواند تشخیص بدهد که این ماشین متعلق به آژانس می باشد یا خیر! چرا که اکثر راننده ها، یا متعلق به آژانس نیستند و هر از چندگاهی از آژانس سرویس می گیرند و یا متعلق به آژانس می باشند و راننده ها حاضر به شطرنجی نمودن ماشین خود نیستند.

3- اکثر راننده ها بیشتر از تعرفه های فعلی و قانونی، از مشتری کرایه دریافت می کنند و همه چیز را به پای گرانی و تحریم می گذارند و مشتری سردرگم می شود(در زمانی هم که در تحریم نبودیم، این وضعیت به وفور دیده می شد).

4- اکثر آژانس ها، راننده ی شب کار ندارند؛ لذا کسی نیست که به تلفن های مشتری ها جواب دهد! و حتی بیشتر  ساعاتی از ظهر(به واسطه ی گرم بودن هوا)، محل کار خود را تعطیل می کنند( در مناطق مربوط به شهرکها).

5- هستند ماشینهایی که برازنده ی یک تاکسی تلفنی نیست مثلا با ماشینهای شاسی کوتاه که به ماشینهای خوابیده معروف است، به مشتری خدمات می دهند.

6- هیچ قانون تعرفه ای در مورد توقف های احتمالی از طرف مشتری، برای آژانس وجود ندارد و برای هر توقف، یک سرویس حساب می کنند که مشتری هم مجبور به پرداخت می شود.

7- عدم وجود قبض که باید مدیر آژانس برای مشتری صادر نماید و مبداء و مقصد را بعلاوه ی قیمت قانونی آن، در قبض مورد نظر قید نماید( که در مراکز استانها و مخصوصا تبریز و تهران این موارد بسیار رعایت می شود).

8- هر شخص راننده به هر عنوانی، شغلی را برای خود در آژانس ها ایجاد کرده و این مکان خدماتی را که خدمات عمومی محسوب می شود، برای خود تفریح به حساب می آورد.

9- اکثر راننده ها در حین انجام خدمت، استعمال دخانیات می کنند و این بی احترامی به حقوق شهروندان می باشد و تازه معلوم نیست استفاده های دودی دیگری هم دارند یا نه!

10- اکثر راننده ها برای خود کارتهایی چاپ کرده اند و مشتری هم به حساب اینکه راننده به هر حال متعلق به آژانس می باشد، از آن کارتها بعنوان تماس در زمان نیاز استفاده می کند در حالیکه این امکان وجود دارد که آن راننده در لحظه ای که مشتری به تلفن همراه آن راننده زنگ می زند، در حین انجام خدمت در آن آژانس نباشد. و گاهاً نیز به دلیل ثبت شماره تلفن مشتری های جوان، مزاحمتهایی برای آنها با شگردهای خاص اعمال می کنند.

فکر کنم تا اینجا این موارد کافی است و از عموم شهروندان محترم بالاخص دختران و خانمها که از تاکسی های تلفنی استفاده می کنند، به این موارد دقت بیشتری کنند چون با این حساب نباید به خدمات دهنده ها، اطمینان کرد و همان بهتر که از تاکسی های شهری استفاده کنند.

چند شب قبل حتی یکی از راننده های تاکسی تلفنی های میانه که جوان بوده و مشتری را از مبداء سوار کرده و احتمالا جهت گرفتن شماره تلفن از مشتری، اقدام به دور زدنهای غیرقانونی در سطح شهر نموده، مشتری هم به پدرش گزارش داده که گویا شیشه های آژانس را کلا شکسته است.(این مورد گویا در شب اتفاق افتاده).

پیشنهادات هم رسیدگی به همان موارد بالاست که هر خواننده ای به راحتی می تواند پاسخ را خودش حدس بزند.

از مسئول رسیدگی به تاکسی های تلفنی هم سریعاً خواهان پاسخگویی هستم در غیر اینصورت گزارش این مطلب، به دادستان محترم عمومی و انقلاب میانه ارائه خواهد شد.

 

لطفا جهت اطلاع رسانی لایک کنید و از نظرات خود ما را بی بهره ننمایید

 

 

 

1
2
3
4
5
1 2 3 4 5