- ارسال کننده: حسین قره داغی آچاچیلوئی تاریخ: ۹۲/۰۴/۰۹

نامه سرگشاده اصحاب تربیتی و پرورشی (مربیان و معاونان )مدارس منطقه میانه از استان آذربایجان شرقی

خوابید یا بیدار؟!

 

 
  
بسمه تعالی 7/4/92

حضور مسئولین محترم آموزش و پرورش و کلیه دلسوزان امور فرهنگی و تربیتی کشور 
 سلام علیکم
با احترام باستحضار عالی می رسانیم ما جمع کثیری از مربیان و معاونان پرورشی و تربیت بدنی مدارس منطقه میانه که فعالانه در کلیه امور محوله و اضافه بر آن بدون هیچ چشمداشتی در خط تبعیت از منویات گهربار مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس تعلیم و تربیت جمهوی اسلامی ایران مستمر و با جدیت مشغول خدمت در مدارس منطقه میانه استان آذربایجان شرقی هستیم از ظلم مضاعف و تبعیض مابین ما و سایرکارکنان مدارس میانه شدیدا گلامند و شکایت رسمی داریم . چرا کسی به درد دل ما گوش نمی دهد ؟ چرا امرو پرورشی را در مقابل آموزش و امور دفتری کمتر ارزش می نهید ؟ چرا مدیران مدارس را توجیه به شرح وظایف پرورشی نمی کنید ؟ و آنها سعی دارند فقط وظایف معاون آموزشی و معاون اجرایی را معاونان پرورشی (علاوه بر کارهای تربیتی خودشان ) در مدارس انجام دهند ؟ چرا امرو پرورشی مدارس را اینگونه می گذارید در مدارس توسط برخی مدیران و معاونان آموزشی و اجرایی قربانی امیال و خواسته های نادرست و ضد تربیتی خود کنند ؟
ما معاونان پرورشی مدارس میانه علاوه بر وظایف بیش از حدو همه جانبه خودمان بطور مداوم در سطح مدارس منطقه میانه این گونه مشکلات پیش رو را می بینیم . بخداوند متعال سوگند فردای قیامت تک تک مسئولین مربوطه را که کوتاهی می کنند و فقط بدنبال ترویج درس زبان و فیزیک و شیمی و آزمون و هوشمند سازی مدرسه !!!! هستند غافل از مسائل تربیتی و پرورشی هستند و اینگونه خیانت دارند می کنند را خواهیم گرفت و حلالشان نمی کنیم چرا که در سایه این بی توجهی و کم توجهی به امورپرورشی است که جامعه دانش آموزی و جوانان با وجود هزاران کانال و سایت ماهواره ای و اینترنتی مبتذل و مستهجن دارند قربانی و نابود می شوند .
در سایه بی تفاوتی یا نگرش فقط آموزشی متاسفانه اکثر مدیران فعلی و در حین بازنشستگی مدارس میانه که رابطه خوبی با مسائل پرورشی ندارند و فقط در موقع کسب مقام و عناوین دانش آموزان در مسابقات مذهبی و فرهنگی و هنری و ... حیطه پرورشی ، این مدیران سعی در بنام خود کردن امتیازات دارند و ودیگر هیچ !؟!!؟!؟ و متاسفانه با این روال نادرست مواجه هستیم که معاونان آموزشی و دفترداران(که مثلا معاون اجرایی ) شده اند بیشتر امور مربوطه خود را سعی دارند بر عهده و دوش معاونان پرورشی مدارس بیاندازند ، بطور مثال :
1- هر موقع می بینند یکی از دوستان معلمشان نیامده فقط سعی دارند به معاون پرورشی مدرسه فشار بیاورند که همیشه جای خالی معلمان غایب را در کلاسها رفته و پر کند !
2- از معاونت پرورشی مدارس متاسفانه همیشه معاون آموزشی و معاون اجرایی انتظار دارد در موقع زنگ سیاحت ، کلیه امور پرورشی و سازماندهی و انسجام و اجرای فعالیتهای مربوطه تربیتی دانش آموزان و فعالیتهای اجتماعی و... آنها و نظارت بر امور مربیان پرورشی و مشاور و معلمان ورزش تحت حیطه معاون پرورشی را کاملا ول کرده و فقط و فقط مثل دانش آموزان مامور انتظامات سالنهای مدارس ( که مخصوصا آن دانش آموزان را نیز معاونان آموزشی در آن مواقع در مدرسه بکار گیری نمی کنند) معاونان پرورشی دنبال بیرون آوردن و یا داخل کلاس نمودن دانش آموزان و برقراری نظم و انضباط در محوطه مدرسه و سالنها و کلاسهای مدرسه در زنگ تفریح مدارس باشند . این در حالی است که خود این معاونان آموزشی و اجرایی که اکثرا سه چهار نفر در مدرسه هستند خودشان از مدرسه بطور مداوم سه چهار ساعتی غایب و به عبارتی جیم فنگ شده ودنبال شغل دوم و سوم و تحارت خودشان در بیرون از مدرسه می روند !
3- در موقع امتحانات داخلی و آخر سال نیز انتظار دارند خودشان در دفتر معاون آموزشی یا اتاق معاون اجرایی بنشینند و بعوضشان معانان پرورشی مراقبت از دانش آموزان در حال امتحان را بر عهده بگیرند.!
4- در موقع ثبت نام دانش آموزان در ابتدای سال (یعنی از اواخر خرداد تا اواخر مرداد ماه هر سال ) معاونان آموزشی و اجرایی مدارس (سه چهار نفر باهم) انتظار ات این معاونان آموزشی و اجرایی در مدارس متاسفانه بیشتر عود می کند . و سهی دارند کلیه فعالیتها و برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان هر سال که توسط معاونان پرورشی مدارس بدون هیچگونه چشمداشتی و فی سبیل الله در مدارس انجام می شود بگیرند و این طرح تابستانیها را تعطیل کنند و با وجود شش هفت نفر بودن جمع خودشان (و بیکاری معاونان آموزشی و اجرایی ) فقط بدنبال درگیر کردن معاونان پرورشی مدارس با مسائل ثبت نام دانش آموزان و اخذوجه از اولیای دانش آموزان و بررسی مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان توسط پرورشیها در مدارس هستند . که نمونه بارز تخلف است !
5- خود این معاونان آموزشی و اجرای که اصلا در نماز جماعت مدرسه شرکت نمی کنند و هیچ همکاری نیز با ستاد اقامه نماز جماعت مدرسه بعمل نمی آورند و بعضا با دستکاری سیستم صوتی در صدد ممانعت از پخش اذان مدارس می شوند یا جلوی آمدن روحانی امام جماعت را به مدارس می گیرند تا اگر ببینند اوضاع مناسب است و پولی موجود هست ! یکی از معلمان رفیق و دوست خود را که اتفاقا با دانش آموزان بدرفتار است و میانه خوبی هم ندارد فقط و فقط برای حق الزحمه ای بعنوان پیش نماز بیاورند و مدیر را نیز متاسفانه اینگونه قانع می کنند و موجب کم رونقتر شدن برگزاری نماز جماعت مدارس می شوند و یا این معاونان آموزشی و اجرایی همیشه !!!؟ زنگ اتمام استراحت دانش آموزان را زودتر می زنند تا دانش آموزان نماز خوان نتوانند حتی بعد از نمازجماعت مدرسه یک جرعه آبی نوشیده یا یک خوراکی از بوفه مدرسه خریده و بخورند . و می گویند وقت نماز جماعت در مدرسه ده 10 دقیق و حداکثر 15 پانزده دقیقه است ! آقاجان این زنگ نماز زنگ استراحت دانش آموزان و معلمان نیست زنگ زنگ نماز جماعت است چرا برخی مدیران و معاونان آموزشی و اجرایی درک نمی کنند و نمی فهمند یا خودشان را به نـ .... زده اند!؟ حال بگذریم از عدم اشتیاق معلمان به درس دادن که فقط در صدد سپری کردن زورکی ساعات درسی خود در مدارس و رفتن بدنبال کارهای شخصی خود یا آموزشگاههای آزاد هستد (که حتی در کلاس هم درس نمی دهند تا دانش آموزان را تنبل و ضعیف جلوه دهند و فقط بدنبال کشاند ن دانش آموزان به کلاسهای خصوصی خودشان در آموزشگاههای آزاد سطح شهر میانه هستند آن هم جلسه ای برای هر نفر پانصد هزار تومان و شاید هم بیشتر و در حالی که فقط ورقه و خود سئوالات امتحانی را در آخر به این دانش آموزان عضو کلاسهای خصوصی آموزشگاههای آزاد می دهند و اینگونه آنها را جلوتر و عملی تر ! و باسوادتر ! نشان داده و قبولشان می کنند ؟! و هر دانش آموزی هم اگر نیاید اگر شاگرد ممتاز کلاس هم باشد با هماهنگی ! معاونان آموزشی و اجرایی مدارس !!؟ با دادن نمرات بسیار پایین آخر سال سعی در نشان دادن قدرت  و ضرب شست خود به آن دانش آموزان و اولیای مستضعف آنها دارند !؟ و متاسفانه معاون آموزشی منطقه نیز اصلا در باغ !؟ نیست و فقط دنبال نگهداشتن خود در سمت مدیریتی !؟! خود در منطقه میانه است ؟!؟ همانند معاون پرورشی منطقه میانه ؟!؟!؟!؟
6- متاسفانه چندین سال است بوفه مدارس را نیز همین معاونان آموزشی و اجرایی (دفترداران!! مدارس ) به نفع خود مصادره کرده و جلوی هر گونه عقد قرارداد و روشن شدن حساب و کتاب و یا اجاره دادن این بوفه ها و دادن حق الاجاره آنها به مدارس را گرفته اند و مانع حتی نظارت بر امور بهداشتی و تغذیه ای نادرست و افتضاح موجود و رایج در مدارس می شوند و متاسفانه مدیران مدارس نیز چون احساس می کنند در صورت پیگیری و تذکر دادن به معاونان آموزشی و اجرایی و سرایداران (صاحبان !! بوفه های مدارس) ممکن است آنها لج !!! کنند و سایر معلمان را نیز با خود بر علیه مدیر همراه کنند !؟ هیچ اعتراض و یا رسیدگی نمی کنند و نمی گذراند حتی معاونان پرورشی تذکری بدهند یا اگر هم داد معاونان آموزشی و اجرای به سرایداران صاحب بوفه می گویند که حرف معاون پرورشی را اهمیتی نداده و کار خلاف خودشان را سرایداران در بوفه ها دنبال کنند ( که نتیجه این کوتاهیها را می توان در این امور دید:( نظیر فروختن ساندویچ کالباس و سوسیس و نوشابه و ساندیس و نان و سیب زمینی کاملا غیر بهداشتی با خیارشور خراب و گندیده و یا عرضه نوشیدنیهای داغ در لیوانهای شفاف یکبار مصرف پلاستیکی نازک که توسط وزارت بهداشت و درمان استفاده از آنها برای نوشیدنیهای داغ بدلیل خطر سرطان زا بودنشان ممنوع و قدغن اعلام گردیده است .
7- آموزش و پرورش میانه هم که امسال مثلا بعوض گُل !؟ خار کاشته و !؟ و مقرر فرموده !؟ جوایز دانش آموزان (برگزیدگان )مسابقات عقیدتی و مذهبی و فرهنگی و هنری مدارس در کلیه سطوح منطقه ای و استانی را خود مدارس محل تحصیل این دانش آموزان ! متقبل شوند و بهانه خوبی هم به مدیران و اینگونه معاونان آموزشی و اجرایی در مدارس داده اند تا زحمات یکساله معاونان پرورشی مدارس و این دانش آموزان بتر و برگزیده را به مسخره بگیرند و هیچ جایزه ای به این ممتازین ندهند و در عوض برای یک دانش آموز برتر درسی در سطح مدرسه یا کلاسش !؟!؟!؟! دهها جایزه در طول سال بدهند و یا عکسشان را دربنرهای بسیار بزرگ چاپ کرده و در محوطه مدارس و سردرب اداره آموزش و پرورش میانه نصب کنند؟؟!؟! چرا اینگونه دارند با امور عقیدتی و تربیتی در مدارس اکثر مدیران مدارس بازی می کنند ؟ مگر این انقلاب و نظام چه بدی در حق این مدیران و معاونان آموزشی و اجرایی (دفتر داران !؟) مدارس کرده است که اینقدر پر رو و صاحب جسارت ! و گستاخی شده اند ؟ چرا گزینش و حراست آموزش و پرورش خوابیده است و در موقع انتصاب مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی هیچ رسیدگی نمی کند ؟! (امور بازرسی و ارزشیابی تازه و جوان منطقه میانه هم که پسری تازه استخدام است توان و جرات رسیدگی به این امور را ندارد ؟!) پس چرا مسئولین آموزش و پرورش خوابیده اند ؟؟!؟!؟!.
با این وضع و اوصاف نمی توان گفت تحول بنیادین در آموزش و پرورش و مدارس عملی خواهد شد؟
رونوشت :
حضور کلیه مسئولین محترم تصمیم گیرنده و آگاهان نظام و علاقمندان پیشرفت امور کشور و نظام تعلیم و تربیت و امور فرهنگی استان آذربایجان شرقی و سطح کشور (بخصوص نمایندگان محترم مجلس ) برای اندیشیدن راه چاره و راه کاری برای حفظ و ارتقا جایگاه امور تربیتی و پرورشی در مدارس ( البته نه با صدور بخشنامه و شعار دادن !؟) که هیچ تاثیری که نمی گذارد هیچ بلکه باعث پر روتر شدن برخی مدیران و همه معاونان آموزشی و اجرایی مخالف امور تربیتی و پرورشی و عقیدتی در مدارس می شود .
حضور مسئولین دلسوز جراید و مطبوعات برای رساندن این درد دل به گوش مسئولین دست اندرکار اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی عاجل چرا که با این روند در آینده خدای ناکرده شاهد قربانی شدن دانش آموزان بدلیل کم اعتقادی و ضعف بنیه تربیتی و دچار شدن به انواع گمراهیها خواهند بود . این موضوع درد مشترک اکثر و شاید کل مدارس کشور هست پس انشاالله با سعه صدر از شما بزرگواران انتظار داریم در راستای حل این موضوعات بحرانی همراه اصحاب تربیتی و پرورشی مدارس این منطقه و سطح کشور باشید . یا حق و یا علی مدد . با سپاس فراوان
Miyaneh1110@ymedu.ir
 نامه سرگشاده اصحاب تربیتی و پرورشی (مربیان و معاونان )مدارس منطقه میانه از استان آذربایجان شرقی 

اصحاب تربیتی و پرورشی (مربیان و معاونان )مدارس منطقه میانه از استان آذربایجان شرقی 
1
1