- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۲/۰۴/۰۸

پیشنهادی بر احیای فرهنگ دیرین شهرستان میانه

با نام و یاد تک خالق هستی

با سلام و درود

اهمیت و ارج نهادن بر فرهنگ و تمدن دیرین هر منطقه تضمین کننده ی حیات مادی و معنوی آن است.

شهرستان میانه با دارا بودن زمینه های غنی فرهنگی مدت زیادی است در پشت پرده ی برخی نامهربانی ها از سوی خودمان در گوشه ای از استان پهناور آذربایجان بی صدا خفته است.

حافظان فرهنگ ناب هر منطقه عشایرها هستند.عشایر عزیزی که در طول تاریخ با هنر،رزم و غیرت خود مرزبان ایران اسلامی بوده اند اینک تنها سرنخ قابل اعنماد از ریشه های فرهنگی شهرمان می توانند باشند.

باید به آن ها میدان داد تا به ما نشان دهند که چه بوده ایم و چه تغییراتی کرده ایم در واقع باید اول خودمان را به خودمان معرفی کنیم.. با احترام به این قشر از آن ها برای اشاعه و معرفی فرهنگ سنتی خود استفاده کنیم.

یشنهادی که بنده در قبال احیای فرهنگ دیرین شهرستان میانه دارم دعوت از عشایر منطقه ی مان برای برگزاری جشنواره های ملی  برای نمایش توانمندی های مختلف عشایر، معرفی آداب و رسوم عشایری ویژه نوروز مانند نوروز خوانی، عیدانه، نمایش ییلاق به شکل سیاه چادر با حضور لباس های محلی و ساز و دهل، اسب و شتر سواری چوب بازی و... است.

ما می توانیم در اعیاد بزرگی چون عید سعید فطر و عید نوروز از عشایر عزیز دعوت کنیم تا با حضور خود ما را در شناخت بهتر فرهنگ ناب دیرین خودمان یاری کنند تا با اشاعه ی آن در رسانه ها بیشتر از پیش معرفی شویم.

 

خلاصه ای بود از طرح احیای فرهنگی شهرستان تا عزیزان مجال و حوصله ی تامل در پیشنهاد را داشته باشند.

با تشکر - سلیمانی

 

 

1
1